24 Aralık 2024, Salı
spot_img

Ada Şirket Web 4.0, tüm veri tabanlarına uyum sağlıyor

ada yazilimAda Yazılım tarafından geliştirilen Ada Şirket Web 4.0, poliçe aşamasından muhasebe aşamasına kadar sigorta şirketlerinin bütün iş adımlarını otomatik hale getiriyor. Ada Yazılım Genel Müdürü Fulya Uluğ programın en önemli ve güzel özelliğinin tüm veri tabanlarına uyum sağlayabilmesi olduğunu söyledi.

Sigorta sektöründe zamanın etkin kullanımı ve hızlı iş akışı sağlamak, şirketlerin olmazsa olmazıdır. Gelişen teknoloji ile bunu mümkün kılmak artık daha kolay bir hale geliyor. Kurulduklarından bu yana sigorta şirketleriyle çalıştıklarını belirten Ada Yazılım Genel Müdürü Fulya Uluğ, Ada Şirket Web 4.0’ı sigorta şirketleri için veri tabanından bağımsız çalışabilme özelliği ile müşterilerinin hizmetine sunduğunu söyledi. Uluğ, Ada Şirket Web 4.0’ı SİGORTALI’ya anlattı.

Ada Şirket Web 4.0, poliçe düzenlenme aşamasından başlayarak tüm teknik hesaplamalar ve muhasebeye entegre olması gereken tüm işlemlerle birlikte sigorta şirketlerinin, işlem adımlarını aşama aşama otomatikleştirerek tam otomasyon sağlıyor. Program aynı zamanda, şirketlerin raporlama ihtiyaçlarını da otomatik olarak sağlayabiliyor. Programlarını üretirken, genellikle ‘sistemin yapabileceği her şeyi program yapsın’ düşüncesiyle hareket ettiklerini ve mümkün olduğunca işlemi otomatik tanımlanabilir hale getirmek için çalışmaya devam ettiklerini belirten Uluğ, “Kullanıcının fazlasıyla vakit ayırdığı işlemelerin analizini yaparak, bu işlemleri mümkün olduğunca programın yapmasını sağlıyoruz” dedi.

Şirkete özel tanımlamalara uygun

Uluğ, sigorta şirketlerinin poliçe kesiminden başlayarak, reasürans, hasar, tahsilât, muhasebe ve rücu kısımlarına kadar tam otomasyonunu yaptıklarını belirterek, “Web Şirket 4.0 şirketlerin ihtiyacına göre programlanabiliyor” dedi. Poliçelendirme aşamasında meydana gelen ürün, teminat ve tarife değişiklik ihtimallerinin şirketlerin programda yapacağı tanımlamalarla özelleştirilebildiğini söyleyen Uluğ, “Poliçelendirme aşamasında şirketin yapması gereken değişikliklerin fiyatlandırmaya da yansıması durumu ortaya çıkıyor. Bu gibi değişikliklerde, sigorta şirketleri Web Şirket 4.0 üzerinden parametrik olarak kontrol sağlayabiliyor” dedi. Otorizasyon tanımlama kuralı ile şirketlerin, kendi iç tanımlamaları doğrultusunda poliçe kesimi sürecini yönetebildiğini de sözlerine ekleyen Uluğ “Sigorta şirketleri, şirket içi kuralları doğrultusunda poliçe sürecini takip edip, poliçelendirme aşamasını tümüyle kontrol altına alabiliyor” şeklinde konuştu. Uluğ, programın aynı zamanda şirketlere, hem acenteler hem çağrı merkezleri için gerekli kısıtlamaları yapmasını sağlayabilecek sistemlere ve tanımlamalara da sahip olduğunun altını çizdi. Türkiye’de faaliyet gösteren iki kooperatif sigorta şirketinin de yazılım otomasyonunu yaptıklarını ifade eden Uluğ, “Kooperatif sigortacılığının anonim şirketlerden daha farklı poliçelendirme süreçleri var. Kooperatif sigortacılığında sigortayı yaptıran her kişi şirkete belli rakamla ortak oluyor. Dolayısıyla programa bu işlem farklılıklarının da tanımlamaları yapıldı” dedi.

fulyaulugPoliçe kesim süreci kontrol altında

“Sigorta şirketleri acentesine poliçe kestirmek istediğinde, bunu kontrol altında tutmak isteyebiliyor” diyen Uluğ, Web Şirket 4.0’ın bu kontrolü sağlayabilecek üç ayrı sisteme sahip olduğunu belirtti. Poliçelendirme aşaması için ‘Kontör Sistemi’ni geliştirdiklerini söyleyen Uluğ, bu sistemle yapılabilecekleri şöyle açıkladı: “Sigorta şirketleri, poliçe kesimi konusunda acentelerini limit altına almak isteyebiliyor. Bu sistem ile şirketlerin açık poliçe istememesi ya da bunu bir limit altında tutmak istemesi durumunda, acenteye hem adet hem tutar için limitlendirme yapılabiliyor.” Bunun yanı sıra şirketlerin ‘Kredi Kartı Sistemi’ ile poliçe aşamasında blokeli çekim olmadan poliçe kesilmemesini kontrol altında tutabileceğini belirten Uluğ, diğer bir sistemlerinin ise Bonus Sistemi olduğunu dile getirdi. Uluğ, “Bonus Sistemi ile acenteler, şirketlerden almaları gereken komisyona karşılık poliçe düzenleyebilme opsiyonuna sahip olabiliyorlar. Bu acentelerin de gelirlerine katkı sağlayan bir sistem” dedi.

Program işlemleri tüm departmanlara iletiyor

Teknikten ve hasardan gelen tüm verileri sisteme otomatik entegre eden program, yapılan tanımlamalarla bilgileri şirketin tüm bölümlerine iletebiliyor. Şirketlerin gelir tablolarına gün bazında ulaşabilmeleri kolaylığını da sağlayan program aynı zamanda bu tabloları bölgelere göre de otomatik olarak sınıflandırabiliyor. Programın hasar sürecinde de şirketlere müşteri deneyimi kazandırmayı sağlayabilecek özelliğe sahip olduğunu belirten Uluğ, “Hasar ihbarının kaydedilmesinden sonra, eksperlere bilgi verilmesini sağlayan SMS sistemi oluşturduk. Bu sistemin özelliği, hasarın yaşandığı yere göre eksper verilerini tarayıp, bölgeye en yakın eksperin en kısa zamanda hasar yerine gitmesini sağlıyor” dedi. Sistem otomatik yanıt sistemi özelliği ile bölgeye yakın eksperin onaylaması olmadığında bir sonraki eksperi hasar yerine yönlendirebiliyor. Uluğ, sistemin rücu aşamasında da otomatik entegre olabildiğini belirterek, “Sistem lehte ve aleyhte rücu durumlarında da şirketlerin ödeme yapacakları veya tahsilât yapacakları şirketleri listelendirerek otomatik olarak planlama yapabiliyor” şeklinde konuştu. Poliçelendirme kısmında her işlemin otomatik yapılmasının yanı sıra yapılan işlemlerin de muhasebeye yansıtılması gerektiğini belirten Uluğ, “Program, poliçe kesim esnasında yapılan işlemleri, teknikten ve hasardan gelen tüm bilgileri muhasebeye de otomatik yansıtıyor ” dedi. Programın tahsilât ile ilgili yapılacak tanımlamalarla borç yaşlandırmasını otomatik yaptığını dile getiren Uluğ, “Açık poliçelerin kalan işlemleri için tahsilât adımları kullanılıyor. Taksite alınmayan işlemlerin listesi alınıp daha sonra onun acenteden tahsil edilme aşamasında bu listeden yararlanıp vadesi gelen veya sarkan taksitleri ayırıp borç yaşlandırması yapıyoruz” dedi.

Şirketler program üzerinden raporları da otomatik alıyor

Sektörde raporlamanın çok önemli bir yere sahip olduğunu belirten Uluğ, “Tarifenin belirlenebilmesi için sigorta şirketinin doğru bilgilere anında erişebilmesi lazım. Ada Şirket Web ile şirketlerin en çok ihtiyacı olan, deprem kümül raporları, risk profilleri, Hazine raporları ya da trafik ve kasko sigortalarına özgü raporlar alınabiliyor” dedi. Programın, sigorta şirketlerine özgü aktüerya merdiven zinciri (AZZM) verilerinin otomatik olarak alabildiğini belirten Uluğ, “Sigorta şirketlerinin AZZM verileri son yedi yıllık verileri üçer aylık dönemler halinde gösterebiliyor. Bu verilerle aynı zamanda hasar ödemelerindeki süre de görülebiliyor” dedi. Şirketlerin teknik hesaplamalarla ilgili raporlarına da ulaşabilecekleri bir program geliştirdiklerini belirten Uluğ, “Program, IBNR, RBNR, Hasar prim oranları gibi listeleri de otomatik çekebiliyor. Raporların içinde Hazine’nin sigorta şirketlerinden talep ettiği TABLO 10, TABLO 70 gibi raporlar da sistem tarafından otomatik doldurulabiliyor” şeklinde konuştu.

Reasürans işlemleri acenteye hissettirmeden yapılıyor

Poliçe düzenleme esnasında yapılması gereken reasürans işlemlerinin de program sayesinde otomatik olarak yapılabileceğini belirten Fulya Uluğ, “Program, reasürans işlemlerini de poliçe düzenleme aşamasında yapıyor. Poliçe için tanımlanmış reasürans neyse, o poliçe bazında reasürans işlemlerini de otomatik olarak yapıyoruz. Bu sayede geri planda gerekli olan reasürans işlemleri acenteye hissettirmeden yapılabiliyor” dedi. Sistemin hasar konusunda da entegre olabildiğini belirterek, “Sigortacıların, tüm reasürans hesaplamaları yapıldıktan sonra KPK dedikleri fişleri oluşturmaları gerekiyor. Sistem bu fişleri de otomatik olarak hazırlıyor” şeklinde konuştu. SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER