25 Haziran 2025, Çarşamba
spot_img

‘Acenteyi merkeze alıp, acenteye gelir, sigortalıya değer yaratacağız’

SigortaAcentesi.com sektörde 6 ayı geride bırakırken, SigortaAcentesi.com Genel Müdürü Bilal Türkmen, platformun hem dijital dünyada etkin olmak hem de sigorta bağlantılı hizmetlerden ek kazanç elde etmek isteyen acenteler için tasarlandığını söylüyor. Türkmen, “Acenteyi merkeze alan ve sigorta bağlantılı alanlarda ekosistem işbirliğine dayalı bir yapı kuruyoruz” diyor.

ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL

Yakın geçmişte, sigorta şirketlerinin dağıtım kanalları arasına dijital satış kanalı eklenince ve şirketlerin mobil uygulamaları yaygınlaştıkça acente dostlarımız, “Eyvah, ekmeğimizden olacağız, acentelerin pastadan alacakları pay azalacak!” şeklinde serzenişlerde bulunmuşlar, hatta mobil uygulamaları tanıtan haberlerimize büyük tepki göstermişlerdi. Ancak durum hiç de öyle olmadı. Gerek pandemi dönemi gerekse Kahramanmaraş depremlerinden sonra sigorta sektörü, acentelerinin hep yanında yer aldı. Mobil uygulamalardan acenteler de yararlandı. Sigorta şirketlerinin verdiği destek yanında sektörde son dönemde sektörde acentelere değer yaratmak için kurulan yeni bir platform dikkat çekiyor. Sektörü yakından izleyenlerin hemen tahmin edebileceği gibi söz konusu platform; “SigortaAcentesi.com.”Onarım, satış sonrası hizmetler ve asistans sektörünün önde gelen gruplarından RS Holding A.Ş.’nin bir parçası olan SigortaAcentesi.com, sektörde 6 ayı geride bıraktı. “Sigorta dijitalde de acenteden alınır” mottosu ile kurulan platform, giderek büyümeye, üye acente sayısını artırmaya devam ediyor. SigortaAcentesi.com’un Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü de sektörden çok yakından tanıdığımız bir isim Bilal Türkmen. Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak bu ay kapağımızda Türkmen’e yer verdik. 23 Nisan’da İstanbul-Silivri’deki deprem nedeniyle, yüz yüze planladığımız röportajı, soru-cevap şeklinde ve telefonla gerçekleştirdik.  “6 ay şirket açısından nasıl geçti?”, “Acente ve sigorta şirketleri platforma ilgi gösteriyor mu? sorularımıza yanıt bulmaya çalıştık. Platformun, acentelere ek gelir, sigortalıya da değer yaratacağını özellikle vurgulayan Türkmen, “Acenteyi merkeze alan ve acentelerin sigortalılara daha güçlü hizmet sunmasını sağlayan bir ekosistem kuruyoruz” diyor.

Dijital büyürken acenteler kaybetmesin; aksine kazansın

Türkmen’den aldığımız bilgilere göre, 2024 yılı ekim ayında lansmanını yapan SigortaAcentesi.com, dijitalin merkezine acenteyi yerleştiriyor.Türkiye’de dijital sigortacılığın gelişimine sadece bir teknoloji girişimi olarak değil, “Dijital büyürken acente kaybetmemeli, aksine merkezde kalmalı” fikriyle yaklaşan SigortaAcentesi.com,  geride kalan 6 ay içerisinde otomotivle ilgili farklı ürün ve hizmetleri pilot uygulamalardan geçirdi. Ürün bazlı ‘tasarla ve modüler canlıya alma’ odaklı ilerlediklerini vurgulayan Türkmen, “Acentelere, müşterilerine ek hizmetler sunacak modülleri devreye alırken, sahada pilot testlerle her detayı gözden geçiriyoruz. Mayıs 2025 itibarıyla tüm sigorta bağlantılı otomotiv modülünün uçtan uca müşteri satın alma deneyimlerini sahada göreceğiz; yaz aylarında ise tamamlayıcı sağlık, trafik ve kasko sigortalarında dijital yönlendirmeleri devreye alacağız. Henüz tam lansmana çıkmadık ama 1000’e yakın acentenin platforma katılması doğru yolda olduğumuzu gösteriyor ve bizi daha da sorumlu kılıyor” diye konuşuyor.

Sağlık, hayat ve bireysel emeklilik tarafında da projeler yolda

Türkmen ile sağlık, hayat ve bireysel emeklilik alanlarında da sohbet ettik.  Bu alanlarda hem bireysel hem ticari alanlarda birçok fırsatın bulunduğu vurgulayan Türkmen, SigortaAcentesi.com’un bu konularğını da da   acenteler  ve sigortalılar için değer yaratacak iş modelleri üzerinde çalıştığını söylüyor: Bilal Türkmen keyifli röportajımızın sonunda acentelere yönelik şu mesajı veriyor:“ ‘Agent değil, acente’ diyoruz ve dijitalde de bu birliktelikle güçlenmek istiyoruz. ‘Sigorta dijitalde de acenteden alınır!” inancıyla çıktığımız bu yolda, sigortayı merkeze alan bir yaklaşımla; otomotiv, konut ve sağlık gibi bağlantılı alanlarda acentelerimizin güçlü desteğiyle büyüyen bir ekosistem kuruyoruz.”

Türkmen, SigortaAcentesi.com’un neyi yapıp neyi yapmadığını anlattı

  • Müşteriyi dijitalde acenteyle buluşturuyoruz.
  • Doğru acenteye yönlendirme için teknolojik altyapı sağlıyoruz.
  • Satış ve hizmet süreçlerini işin gerçek sahibi olan acenteye bırakıyoruz.
  • Acenteye; oto, sağlık ve konut ekosistemi sunuyoruz.
  • “Acente, broker veya poliçe kesen bir satış platformu değiliz.” 

SigortaAcentesi.com’un hikâyesini Türkmen’den dinledik

SigortaAcentesi.com’un kuruluş hikâyesi de dikkat çekici. Türkmen, RS Otomotiv Grubu’nun 15 yılı aşkın süredir acentelerle sürdürdüğü kazan-kazan anlayışını şimdi dijital dünyaya taşıdıklarını belirtiyor. Bu vizyonun temelinde, RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı’nın sahadan doğrudan gözlemlediği ihtiyaçlar bulunuyor. Ünaldı’nın, acentelerin dijital rekabette geri kaldığını gözlemlemesiyle ortaya koyduğu vizyon, Türkmen’ni de heyecanlandırmış. Kendi profesyonel yolculuğunda platform tabanlı ekosistem iş modelleri üzerinde çalışan Türkmen, bu projeye hem gönülden hem teknik açıdan inandığını ifade ediyor. Ünaldı’nın ekosistem odaklı yaklaşımıyla, Türkmen’in sigorta ve teknoloji bilgisi birleşince, SigortaAcentesi.com için sağlam bir temel atılmış. Türkmen, büyük dijital rakiplerin 200-300 milyon TL gibi dev bütçelerle faaliyet gösterdiğini, buna karşılık bireysel acentelerin yalnız kaldığını belirterek, “Tek başına zor, ama birlikte mümkün” anlayışıyla yola çıktıklarını anlatıyor. Yalnızca bir platform oluşturmadıklarını vurgulayan Türkmen, şeffaf bir yönetim yapısı için Acente Komitesi kurduklarını belirtiyor. Bu komitenin SAİK ve TÜSAF üyelerinden oluştuğunu belirten Türkmen, yereldeki ihtiyaçlara hızlı yanıt verebilmek için bölgesel komite yapısını devreye almayı planlandıklarını ifade ediyor.

Sigorta yönlendirmeleri başlıyor

SigortaAcentesi.com’a gelen, sigorta yaptırmak isteyen bir kişinin, hangi acenteye gideceği,  acentelerin en çok merak ettiği konulardan biri. Türkmen,  “Burada dijitalde sigorta satın almak isteyen tüketici ile acentenin tercihleri esas. Biz gerekli dijital orkestrasyonu yapacağız” diyor. Lokasyona göre bir gösterim olacak; acentenin platformda bulunma saatleri, çalıştığı şirketler ve lead almak istediği branşlar da bu eşleştirmeyi etkileyecek. Acente, otomotiv ekosistemine eriştiği aynı ekrandan dijital sigorta isteklerini de yönetebilecek. “Altyapımız büyük ölçüde hazır, ekosistemin taşıyıcı kolonlarını test ettik” diyen Türkmen’den aldığımız bilgilere göre şirket bu konuda bir takvim-yol haritası belirlemiş:  Mayıs-Haziran’da tüm sigorta bağlantılı otomotiv ürünlerinin uçtan uca müşteri satın alma deneyimleri sahada devreye girecek. Haziran-Temmuz da Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) yönlendirmesi açılıyor. Temmuz-Ağustos’ta trafik/kasko dijital yönlendirmesi başlıyor. Ağustos-Eylül’de konut ve sağlık ekosistem işbirlikleri tamamlanıyor. Ekim-Kasım-Aralık’ta market place ve cüzdan entegrasyonu ile yapay zekâ destekli otomasyon, AI Agent’lar ve RPA çözümleri devreye alınacak.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER