22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Acentesine danışan kazanıyor

Şemsiye Dergisi’nin ‘Benim Acentem’ köşesinde Dolu Oyuncak’ın yöneticileri ve Hoşben Sigorta Aracılık Hizmetleri yöneticileriyle yapılmış röportaj yer alıyor. Röportajda, “Bilinçli tüketici sigorta yaptırırken, acentesini kendisi için bir sigorta danışmanı gibi kullanıyor. Bunun sonucunda ise hem müşteri hem de müşterisine ihtiyaçları doğrultusunda doğru poliçeyi hazırlayan sigorta acentesi de kazanıyor” vurgusu yapılıyor.

ŞEMSİYE / SİGORTAMEDYA
Gökhan Dolu Hasan Hoşben
Gökhan Dolu / Hasan Hoşben

Türkiye’de sigorta denince akla ilk olarak acenteler gelir. Bu nedenle bir sigorta müşterisi için acentelerin yeri oldukça ayrı ve önemlidir. Sigorta müşterilerinin kendilerini doğru anlayan ve ihtiyaca göre çözüm üreten acentelerle çalışmasının sektöre duyulan ‘güven’in artmasında da rolü büyük.

Bu ayki sigorta müşterisi konuğumuz bir oyuncak firmasının idarecilerinden. 1976 yılında kurulan ve İstanbul’da faaliyet gösteren Dolu Oyuncak’ın ikinci kuşak yöneticilerinden biri olan Gökhan Dolu, sigorta konusunda oldukça bilinçli bir müşteri. Bunda sigorta konusunda danışmanlık hizmeti aldığı Hoşben Sigorta Aracılık Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hoşben’in de etkisi büyük elbette. Gökhan Dolu, sigorta ile ilgili sözlerine, “Türkiye’de sigortaya çok ciddi bir güven problemi var” diyerek başlıyor ve ekliyor: “İnsanların sigortaya ihtiyaç duyduklarını anlamaları lazım. Bizim toplumumuzda ise henüz yeterli bir sigorta bilinci oluşmamış. Artı güven sorunu var. Bu ikisi iç içe geçmiş durumda. Farkındalık yaratılırsa güven sorunu da çözülmüş olur.” Gökhan Dolu, sigorta ile ilgili tüm konularda danışmanından bilgi almadan adım atmıyor. Dolu, “Örneğin karşımıza yeni bir proje geliyor. Örnek vermek gerekirse bir inşaat yapıyoruz. Bu projede hizmet aldığımız acentenin yönlendirmesiyle ‘All Risk’ poliçesi yaptırdık. Bu bizim daha öncesinde bildiğimiz bir şey değildi. Çalıştığınız firmanın sizi doğru yönlendirmesi çok önemli” diyor.

Güvenilir sigorta danışmanı herkese lazım

Gökhan Dolu, bir işadamı olarak iyi bir işletmeye sahip olmanın püf noktalarını sigorta ile ilişkilendirerek şöyle anlatıyor: “Eskiler der ki iyi bir işletmeye sahip olmak için üç konunun iyisine sahip olman gerekir. Bunlar bir muhasebeci, iki gümrük müşavir, üç avukat. Ben buna 4’üncüyü ekliyorum. İyi bir sigorta danışmanı. Çünkü 2000’li yıllardan itibaren bu artan bir değer haline geldi. Kim bu değerin farkına varıp aksiyon alırsa önümüzdeki yıllarda bunun kaymağını yiyecek. Bu arada güvenden kasıt ben sorgusuz sualsiz bir güvenden bahsetmiyorum. Hepimiz okuyoruz, araştırıyoruz. Sonrasında danışmanımıza sorup cevaplarımızı alıyoruz. Bu şekilde bir güvenden bahsediyorum. En sağlam güven ikili ilişkiden doğan güvendir. Bence sigorta danışmanının sigortalıya verebileceği güven, hasar-pirim oranı kadar önemli ve değerli.”

Danışmanımızın önerileri çok önemli

Gökhan Dolu
Gökhan Dolu

12-13 yıl önce Hasan Hoşben ile tanıştık. O günden bu yana sigorta işinin bir şirket için ne kadar önemli olduğunu her geçen gün daha iyi anladım. Onun önerileri benim için çok önemli” diye konuştu.

Uygun fiyata değil ihtiyaca bakıyoruz

Dolu, sigorta yaptırırken uygun fiyattan ziyade sigorta danışmanının kendilerine önerdiği yolu tercih ettiklerini söylüyor. Bunun sebebini ise şöyle açıklıyor: “Danışmanımızın önerilerini hep birinci sıraya yazarız. Örneğin şimdi poliçe yenileme zamanı geldi. Kendisine işyerinin ekspertizini tekrardan yaptırmamız gerektiğini söyledim. Çıkan rakamın çok altında kalmak istemiyoruz. Fiyat konusuna gelecek olursak o güvenin bir para karşılığı yok. Benim sigorta danışmanın burasını kendi işletmesi gibi gördüğü için alabileceğimin en iyisini zaten alıyorum.”

Yaşadığı tecrübeler sigortaya bakışını olumlu etkiledi

Gökhan Dolu’nun sigorta konusunda bu kadar bilinçli olmasında aslında yaşadığı tecrübelerin de etkisi var. Gökhan Dolu, konu ile ilgili başından geçen bir olayı şöyle anlatıyor: “Arabama hırsız girmişti. İçine ciddi zarar verdi. Yaklaşık 27-28 bin liralık hasara neden oldu. Yurt dışındaydım. Çekici arabamı almış ve servise götürmüş. Benden iki tane evrak dışında hiçbir şey talep etmeden arabamı ilk günkü gibi teslim etti. Sigortadan aldığım hizmet kusursuzdu. Onun dışında fabrikada ufak tefek hırsızlık olayları oldu. Onlarda da güvencemiz vardı. Zaten böyle zararlar olmasın diye sigorta yapıyoruz. Onun için yaşadığımız tecrübeler sigorta ayağında pürüzsüz ve sıkıntısız atlatıldı.”

Eşim ve çocuklarım da bilinçli

Dolu’nun sadece kendisi değil, eşi ve çocukları da iyi birer sigorta müşterisi. Kendisi için sağlık sigortası gerekip gerekmediğini ise önce danışmanına sormuş Gökhan Dolu. Hasan Hoşben’in kendisine cevabı ise şöyle olmuş: “Eşinle yemeğe çıkıyor musun? Yılda 2 kez çıkma bu poliçeyi öde.” O gün Dolu, kendisine de bir sağlık sigortası yaptırmış.

Eksik poliçeye tam hasar ücreti isteniyor

Hasan Hoşben
Hasan Hoşben

Hoşben, sigorta sektöründe müşteri tarafından yaşanan en büyük sorunun ise eksik poliçe yaptırıp tam hasar ücreti bekleyen müşteri olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Sektörde en büyük sıkıntı bazı müşterilerin primden kaçacağım diye eksik poliçe yaptırıp tam hasar ücreti beklemesi. Böyle bir şey yok. Poliçeyi satarken müşteriye bunu iyi anlatmamız gerekiyor. Eksik sigortadan kaçınmak lazım. Dinleyen sigortalı varsa sıkıntı yok. Ama ben sana inanıyorum deyip dinlemeyen sigortalı ise en büyük sıkıntımız.” Sigorta müşterisi kafasına takılan tüm soruları soracak ve sigortacı da gerekli cevapları verecek” diyen Hoşben’e göre sonrasında ise müşteri rahat bırakılacak ve çok araştırma yapıyor diye de alınganlık yapılmayacak. Firmalar için sigorta konusunda danışmanlarla çalışmanın oldukça önemli olduğunu da dile getiren Hoşben, “Müşterinin ihtiyacı olduğu zaman sigorta danışmanlarının telefonları 7/24 açık. Başka kanallar özellikle bankalar için bu geçerli değil. Mesela müşteri çekici isteyecek. Ama iletişim kurulamayacak. Bu da müşterinin güvenini kırar” diye konuştu.

Kendimizi sürekli geliştiriyoruz

Bugün kendi markası ile 80’den fazla ülkeye ihracat yapan Dolu Toys, bulunduğu ülkelerde de ciddi bir Pazar payına sahip. Dolu Toys’un yatırımları da devam ediyor. Firma yeni fabrikasını 2019 yılının sonlarında faaliyete geçirecek. Yurtiçi ve yurtdışında rakip firmalarla rekabet edebilmek için kendilerini sürekli geliştirdiklerini belirten Gökhan Dolu, “Bunun için sürekli swot analizleri yaptırıyoruz. 80 ülkeye ihracat yapınca sadece kendi ülkenizdeki tüketicilere göre üretim yapmıyorsunuz. Markanızın bulunduğu ülkelerdeki rakipleri de incelemeye alıyorsunuz” dedi.

Ailede öncelik çocuklarda

Oyuncak sektörünün en can alıcı noktalarından birinin ‘Çocuğum ne istersen al’ cümlesi olduğunu belirten Dolu, bunun nedenini şöyle açıklıyor: “Anne baba haftanın 5-6 günü çalışıyor. Geri kalan tatil gününde de çocuğu ile bir AVM’ye gidiyor. O günde çocuğun isteklerini, çoğu zaman vicdanen daha rahat hissetmek adına, gerçekleştiriyor. Türkiye’de ailede öncelik hep çocuktur. Her şeyden kesilir ama çocuk bütçesinden kesilmez. Anne, baba, akraba herkes çocuğa oyuncak alır. Bu da bizim pazarı büyüten diğer bir etken.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER