Bilinçli tüketici sigorta yaptırırken, acentesini kendisi için bir sigorta danışmanı gibi kullanıyor. Bunun sonucunda ise hem müşteri hem de müşterisine ihtiyaçları doğrultusunda doğru poliçeyi hazırlayan sigorta acentesi kazanıyor.
BENİM ACENTEM / HAYATIMIZ SİGORTALI
Türkiye’de sigorta denince akla ilk olarak acenteler gelir. Bu nedenle bir sigorta müşterisi için acentelerin yeri oldukça ayrı ve önemlidir. Sigorta müşterilerinin kendilerini doğru anlayan ve ihtiyaca göre çözüm üreten acentelerle çalışmasının sektöre duyulan ‘güven’in artmasında da rolü büyük. Sektörde acente ve müşterinin uyum içinde, birbirini anlayarak çalıştığı zaman ortaya çıkan sonuçlar da yüzleri güldürüyor. Dolu Toys firmasının ikinci kuşaktan yöneticisi olan Gökhan Dolu da bunun bilincine varmış oldukça bilinçli bir sigortalı. Bunda şüphesiz sigorta konusunda danışmanlık hizmeti aldığı Hoşben Sigorta Aracılık Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hoşben’in de etkisi büyük. Sigorta ile ilgili atacağı her adımda Hasan Hoşben’in fikrini alan Dolu, bu sayede işyerinde ve özel hayatında sigortayı oldukça verimli bir şekilde kullanıyor.
Güvenilir sigorta danışmanı herkese lazım
Gökhan Dolu, bir işadamı olarak iyi bir işletmeye sahip olmanın püf noktalarını sigorta ile ilişkilendirerek şöyle anlatıyor: “Eskiler der ki iyi bir işletmeye sahip olmak için üç konunun iyisine sahip olman gerekir. Bunlar bir muhasebeci, iki gümrük müşavir, üç avukat. Ben buna 4’üncüyü ekliyorum. İyi bir sigorta danışmanı. Çünkü 2000’li yıllardan itibaren bu artan bir değer haline geldi. Kim bu değerin farkına varıp aksiyon alırsa önümüzdeki yıllarda bunun kaymağını yiyecek. Bu arada güvenden kasıt ben sorgusuz sualsiz bir güvenden bahsetmiyorum. Hepimiz okuyoruz, araştırıyoruz. Sonrasında danışmanımıza sorup cevaplarımızı alıyoruz. Bu şekilde bir güvenden bahsediyorum. En sağlam güven ikili ilişkiden doğan güvendir. Bence sigorta danışmanının sigortalıya verebileceği güven, hasar-pirim oranı kadar önemli ve değerli.”
Gökhan Dolu, sigorta ile ilgili tüm konularda danışmanından bilgi almadan adım atmıyor. Dolu, “Örneğin karşımıza yeni bir proje geliyor. Örnek vermek gerekirse bir inşaat yapıyoruz. Bu projede hizmet aldığımız acentenin yönlendirmesiyle ‘All Risk’ poliçesi yaptırdık. Bu bizim daha öncesinde bildiğimiz bir şey değildi. Çalıştığınız firmanın sizi doğru yönlendirmesi çok önemli” dedi. Gökhan Dolu, bir danışmanla çalışmadan önce sigorta işlerini ticari ilişkileri olan bir firma ile yürüttüklerini söyledi. Dolu, “Firmada 12-13 yıldır sigorta işleri ile ben ilgileniyorum. Bu işler o zamanlar üzerime kaldı. Altından kalkarız diye düşündüm. Ama hiç öyle olmuyormuş. O dönemde ticari ilişkimizin olduğu bir firmanın sigorta ile ilgilenen yan kuruluşu vardı. Sigorta poliçelerimizi oradan yaptırırsak bir takım menfaatler elde ediyorduk. Bu nedenle bir süre orası ile devam ettik. Ama sonrasında Hasan Hoşben ile tanıştık. O günden bu yana sigorta işinin bir şirket için ne kadar önemli olduğunu her geçen gün daha iyi anladım. Onun önerileri benim için çok önemli” diye konuştu.
“Türkiye’de sigortaya çok ciddi bir güven problemi var” diyen Gökhan Dolu “İnsanların sigortaya ihtiyaç duyduklarını anlamaları lazım. Bizim insanımızda ise henüz yeterli bir sigorta bilinci oluşmamış. Artı güven sorunu var. Bu ikisi iç içe geçmiş durumda. Farkındalık yaratılırsa güven sorunu da çözülmüş olur” yorumunu yapıyor.
Kendimizi sürekli geliştiriyoruz
Bugün kendi markası ile 80’den fazla ülkeye ihracat yapan Dolu Toys, bulunduğu ülkelerde de ciddi bir Pazar payına sahip. Dolu Toys’un yatırımları da devam ediyor. Firma yeni fabrikasını 2019 yılının sonlarında faaliyete geçirecek. Yurtiçi ve yurtdışında rakip firmalarla rekabet edebilmek için kendilerini sürekli geliştirdiklerini belirten Gökhan Dolu, “Bunun için sürekli swot analizleri yaptırıyoruz. 80 ülkeye ihracat yapınca sadece kendi ülkenizdeki tüketicilere göre üretim yapmıyorsunuz. Markanızın bulunduğu ülkelerdeki rakipleri de incelemeye alıyorsunuz” dedi.
Uygun fiyata değil ihtiyaca bakıyoruz
Dolu, sigorta yaptırırken uygun fiyattan ziyade sigorta danışmanının kendilerine önerdiği yolu tercih ettiklerini söylüyor. Bunun sebebini ise şöyle açıklıyor: “Danışmanımızın önerilerini hep birinci sıraya yazarız. Örneğin şimdi poliçe yenileme zamanı geldi. Kendisine işyerinin ekspertizini tekrardan yaptırmamız gerektiğini söyledim. Çıkan rakamın çok altında kalmak istemiyoruz. Fiyat konusuna gelecek olursak o güvenin bir para karşılığı yok. Benim sigorta danışmanın burasını kendi işletmesi gibi gördüğü için alabileceğimin en iyisini zaten alıyorum.” Gökhan Dolu’nun sigorta konusunda bu kadar bilinçli olmasında aslında yaşadığı tecrübelerin de etkisi var. Gökhan Dolu, konu ile ilgili başından geçen bir olayı şöyle anlatıyor: “Arabama hırsız girmişti. Ekranı çaldı. İçine ciddi zarar verdi. Yaklaşık 27-28 bin liralık hasara neden oldu. Yurt dışındaydım. Çekici arabamı almış ve servise götürmüş. Benden iki tane evrak dışında hiçbir şey talep etmeden arabamı ilk günkü gibi teslim etti. Sigortadan aldığım hizmet kusursuzdu. Onun dışında fabrikada ufak tefek hırsızlık olayları oldu. Onlarda da güvencemiz vardı. Zaten böyle zararlar olmasın diye sigorta yapıyoruz. Onun için yaşadığımız tecrübeler sigorta ayağında pürüzsüz ve sıkıntısız atlatıldı.”
‘Dinleyen sigortalı varsa sıkıntı yok’
Hoşben Sigorta Aracılık Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hoşben’le de müşterisi Dolu Toys ve Gökhan Dolu hakkında konuştuk. Hoşben’e göre Gökhan Dolu, oldukça ideal bir sigortalı. Peki sigorta ile ilgili bir danışmanla çalışmak sigorta müşterisine ne kazandırıyor? Bu süreç nasıl işliyor? İşte bunların cevabını da Hasan Hoşben’den alıyoruz: “Örneğin çalıştığımız firma bu konuya yabancı. İhtiyacımız olan sigorta varsa bu konuda bana danışmanlık verin diyor. Mesela yeni bir inşaata başlıyor. O zaman kendilerine ‘All Risk Sigortası’ yapmayacak mısınız? diye soruyorum. Kendilerini bu konuda bilgilendirdiğimizde onlar da gerekli sigortaları yaptırıyor. Mesela Dolu Toys yurt dışına ürün gönderiyor. Ben kendilerine ‘Bunun için bir sigorta yapmıyor musunuz? diye sordum. Onlarda konu ile ilgili gerekli önlemleri aldı. Şu anda Dolu Oyuncak için yangın, kasko, ürün mali mesuliyet, All Risk, İş veren sorumluluk, Ferdi kaza olmak üzere sektörün burada satabileceği sigortaların hepsi var.”
Eksik poliçeye tam hasar ücreti istiyorlar
Hoşben, sigorta sektöründe müşteri tarafından yaşanan en büyük sorunun ise eksik poliçe yaptırıp tam hasar ücreti bekleyen müşteri olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Sektörde en büyük sıkıntı bazı müşterilerin primden kaçacağım diye eksik poliçe yaptırıp tam hasar ücreti beklemesi. Böyle bir şey yok. Poliçeyi satarken müşteriye bunu iyi anlatmamız gerekiyor. Eksik sigortadan kaçınmak lazım. Dinleyen sigortalı varsa sıkıntı yok. Ama ben sana inanıyorum deyip dinlemeyen sigortalı ise en büyük sıkıntımız.” “Sigorta müşterisi kafasına takılan tüm soruları soracak ve sigortacı da gerekli cevapları verecek” diyen Hoşben’e göre sonrasında ise müşteri rahat bırakılacak ve çok araştırma yapıyor diye de alınganlık yapılmayacak. 7/24 telefonlarımız açık Firmalar için sigorta konusunda danışmanlarla çalışmanın oldukça önemli olduğunu da dile getiren Hoşben, “Müşterinin ihtiyacı olduğu zaman sigorta danışmanlarının telefonları 7/24 açık. Başka kanallar özellikle bankalar için bu geçerli değil. Mesela müşteri çekici isteyecek. Ama iletişim kurulamayacak. Bu da müşterinin güvenini kırar” diye konuştu.