22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Acentelerle kaderimiz ortak dijitale karşı projelerimizi hazırlıyoruz

Sompo Japan Sigorta Acente Satış Yönetimi ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, acentelerini teknoloji trendinin getirebileceği tehditlere karşı güçlendirecek yeni projeler üzerinde çalıştıklarını söyledi.

murat disciSigorta sektörü, ülke ekonomisinin önemli aktörü, finansın da temel direklerindendir. Binlerce kişiye iş imkanı yaratarak ekonominin katma değerini artıran bu sektörde dinamo görevini yüzde 65 prim üretimi ile acenteler görüyor.

Her platformda bir acente şirketi olduğunu dile getiren Sompo Japan Sigorta yöneticileri bunu ‘sadece lafta değil; ürün, hizmet ve uygulamaları’ ile de gösterme gayreti içerisindeler.

Sompo Japan Sigorta acentelerinin çoğu, sigortacılığı ana meslek olarak benimsemiş, yatırımını bu yönde yapmış profesyonellerden oluşuyor. Şirket, cirosunun yüzde 75’ini acentelerden sağlıyor ve Türkiye genelindeki bin 500’ü aşkın acentesiyle sigortacılığın her alanında faaliyet gösteriyor.

Sompo Japan Sigorta Acente Satış Yönetimi ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi de “Kaderimiz acentelerle birleşiyor” diyerek, acentelere verdiği öneme vurgu yapıyor. İnternet acenteler için tehdit değil Acenteleri dışarıda bırakacak stratejilerin başarılı olamayacağı görüşünü paylaşan Murat Dişçi, “Acenteler, sigortanın doğası gereği, satış öncesi ve sonrasında oluşan ihtiyaçlara istinaden ortaya çıkmış hizmet unsurlarıdır. Acenteleri dışarıda bırakacak stratejiler son teknolojileri en yüksek düzeyde kullanıyor olsa bile, ortaya çıkacak başarıların belli ürün ya da segmentlerle sınırlı kalacağını düşünüyorum” şeklinde konuşuyor. Sigortacılığın geniş bir ürün yelpazesi olan köklü bir iş kolu olduğu için internet üzerinden poliçe satışının acenteler için bir tehdit olmadığını ifade eden Acente Satış Yönetimi ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, dijitale uyum sağlanması gerektiğine de vurgu yapıyor.

Dijital güç doğru yorumlanmalı!

Yapılan araştırmalarda dünyada internet kullanımının son 5 yıl içinde dörde katlandığı görülüyor. Murat Dişçi de dijital platformları yok sayan bir iş stratejisinin geleceğinin ise olmayacağını belirterek şöyle devam ediyor: “Dijital satış ya da internetten satış, hangi işle uğraşıyorsanız uğraşın maliyetlerin düşürülmesi, müşteri iletişim ve ilişkilerinin daha hızlı, etkili yönetilmesi ve tabii ki yeni müşterilere ulaşma konusunda geleceğin dünyası olarak karşımızda duruyor. Bugün sigorta acenteleri için tehdit olarak değerlendirilmeye başlayan internet, aslında tüm iş sahiplerinin ve tüketicilerin olduğu gibi sigorta acentelerinin de günlük hayatlarında sıkça kullandığı etkili bir araç. Hayatın her alanına giren bu gücü acentelerin doğru yorumlamaları ve onunla senkronize olmaları gerekiyor. Burada sigorta şirketlerini ya da teminatı sağlayan tarafları ciddi anlamda tehdit eden bir durum yok. Hatta acenteyle iş yapmayı beceremeyen şirketler için fırsat niteliği taşıyor diyebiliriz.”

İnternet sigortacılığında beklenti içinde değiliz

İnternet sigortacılığından beklenti halinde olan grupta yer almadıklarının altını çizen Acente Satış Yönetimi ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, “Kaderimiz acentelerle birleşiyor. Dolayısıyla bizim internet ve mobil konusuna göstereceğimiz reaksiyon acentenin bu yeni duruma karşı geliştireceği bağışıklık açısından önem taşıyor” şeklinde konuşuyor.

[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#dd3333″]Kaygılanmanıza gerek yok!

Sompo Japan Sigorta Acente Satış Yönetimi ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, acentelerine şu tavsiyelerde bulundu: “Acentelerimizin yapmaları gereken; kendilerini bir uzman, sigortanın çeşitli alanlarında risk ve ihtiyaç analizi yaparak müşteriye danışmanlık verebilen ve çözüm getirebilen bir profesyonel gibi konumlandırmayı başarmaktır. Bunu yapabilen acentelerin sağlayacağımız yeni imkanlar ile hızla değişen piyasa ortamında bile kaygılanmalarına gerek kalmayacak. Tam tersi, umutlanmak için fazlasıyla gerekçeleri olacak.”[/box]

Yatırımlarımız hız kesmeden devam ediyor

sompo logoSigortacılıkta acentenin rolüne ve değerine hep inanan bir şirket olduklarını, halen de bu konudaki fikirlerinin değişmediğini ifade eden Murat Dişçi, “Acente kanalına yaptığımız yatırımlar hız kesmeden devam ediyor. Bu tutumumuzun arkasında aslında güçlü bir rasyonel var” diyor.

Bugün internetten satışın vadettiği bütün faydalara ve konseptin bütün cazibesine rağmen, sigortacılık açısından doğuracağı sonuçların hâlâ bir muamma olduğunu kaydeden Murat Dişçi, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu tür satış ciddi tanıtım yatırımlarına ihtiyaç duyan, güçlü markaların yüksek bütçelerle yürütebileceği bir iş görüntüsünden çıkmış değil. Hiçbir olgun tüketici, fiyatı ne kadar ucuz olursa olsun yeteri kadar tanımadığı, alanında marka haline gelmemiş şirketlerden poliçe alma eğiliminde değil. Arada güvenilir gördüğü bir aracının olmadığı durumlarda, daha da tedirgin davranabilir. Tıpkı şu an dünyada da olduğu gibi, interneti bir araştırma, kıyaslama platformu olarak kullanacak, ama gereken güven tesis edilmediği sürece satın almayı tanıdığı bildiği bir acenteden yapma eğilimine girecektir. Bu da konseptin maliyetini sanılandan daha yükseğe taşıyor. Özellikle ülkemizde internetten satışın zorunlu trafik sigortasında ya da düşük primli basit bazı ürünlerde belli bir başarıya ulaşabileceğini, hatta önemli bir satış kanalı haline gelebileceğini kabul edebiliriz. Dolayısıyla eğer bir risk varsa, bu risk sadece bu işi yapan acenteler açısından vardır.”

“Aracıyı aradan çıkartarak pratik şekilde en uygun fiyatla işi almayı hedeflemek kulağa ne kadar hoş gelirse gelsin reklam, altyapı giderleri ve bu yolla satışı yapılacak ürünlerin kâr marjları göz önüne alındığında ortaya çıkacak sonucu kestirmek kolay değil” diyen Murat Dişçi, bankasürans örneğini gösteriyor.

[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#dd3333″]Acenteyi güçlendirmek sigorta şirketlerine düşüyor

Sompo Japan Sigorta Acente Satış Yönetimi ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi’ye göre acenteyi değişen süreçlere hazırlamak, güçlendirmek ve doğru yönlendirmek sigorta şirketlerine düşüyor.

Murat Dişçi, kendilerinin bu süreci dikkatle takip ederek, acenteyi, teknoloji trendinin getirebileceği tehditlere karşı güçlendirecek yeni projeler üzerinde çalıştıklarını belirtiyor. Dişçi, bu projeleri devreye soktuklarında acentelerinin pazara ve geleceğe ilişkin kaygılarını minimize etmiş olacaklarını söylüyor.[/box]

Bankasürans darbe indirdi mi?

Murat Dişçi, sözlerine şöyle devam ediyor: “Banka sigortacılığının yeni bir kanal olarak gündeme oturduğu dönemlerde kimileri bankasüransın acentelere ciddi darbe indireceğini düşünüyordu. Biz o zaman da bankaların satış anlamında gelişen bir kanal olacağını düşünüyorduk, ancak bankaların sigortacılık işinde müşterileri yönetebilen bir hizmet noktası olma konusunda önemli açmazlarının olduğunu görüyorduk. Nitekim banka kanalı acenteyi yok etmediği gibi, yenileme ve satış sonrası hizmet alanında ister istemez gösterdiği zafiyetlerden dolayı, sonunda acente pazarını büyüten bir ara kanal oldu.”

Profesyonel acenteler tüm kanallardan uzak ara önde

Özellikle profesyonelleşmiş acentelerin, portföy yenileme ve satış sonrası hizmet konusunda hâlâ tüm kanalların uzak ara önünde olduğunu belirten Murat Dişçi, “Sigorta, asıl hizmeti satış sonrasında üreten bir iş modeli. Bugün tüketici bilgi alma işini internetten yapsa bile, satın alma tercihlerini özellikle satış sonrası hizmet beklentilerine bağlı olarak acentelerden yapmaya devam ediyor. Bu durum Türkiye’de de gelişmiş dünya piyasalarında da böyle. Çünkü sigortada satın alma süreci, ürün yaygın şekilde bilinen basit bir ürün değilse sürecin her aşamasında bilgilendirme ve değerlendirme yapılmasını gerektiriyor, bu da sigorta acentelerinin varlığını zorunlu kılıyor” diyor.

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER