TÜSAF, yürürlüğe giren tavan fiyat uygulamasından sonra acentelerin yaşadığı sıkıntıları 11 maddede sıralayarak, taraflara bu sorunları aktarmak üzere görüşmeler yapacaklarını açıkladı.
Trafik sigortasında tavan fiyat uygulaması konuşulmaya devam ediyor. Tüketicinin yüzünü güldüren uygulamanın acentelerin yüzünü güldürdüğünü söylemek ise zor.
Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) da bu doğrultuda 12 Nisan 2017 tarihinde yürürlüğe giren tavan fiyat uygulamasından sonra yaşanan sıkıntıları ve acentelerden aldıkları geri dönüşleri derleyerek bir rapor hazırladı. Yaşanan sıkıntıları başlıklar halinde sıralayan TÜSAF, 11 maddeyi şöyle açıkladı:
1- Sistem arızası
2- Onaya düşürme ve onaylamama
3- Taksit yapmama
4- Yeni sisteme uyarlama hatası
5- Araç resminin sisteme yüklenmesi talebi
6- Telefonla acenteyi trafik poliçesi kesmemesi için arama
7- Kredi kartında kimlik doğrulama (poliçe sahibi ile kart sahibinin aynı olması)
8- Ek teminatlar ile (Ferdi Kaza,İ.M.M,Yol Yardımı v.s.) tavan fiyatı aşma
9- Poliçe,teklif ve sorgulamaya sistem kotası koyma
10-Tahsilatı sadece EFT yoluyla yapma
11- Ehliyet veya ruhsatın sisteme yüklenmesi talebi
TÜSAF, aynı zamanda taraflara sorunları aktarmak üzere görüşmeler yapacaklarını belirterek, şöyle konuştu:
“Yaşanılan tüm sorunları muhataplarına aktararak çözümün sağlanması için katkıda bulunmaya çalışıyoruz. Tarafların bu sorunlarımızı kısa zamanda çözeceğini umut ediyor, gelişmeleri sizlerle en kısa zamanda paylaşacağımızı belirtmek istiyoruz. Aynı zamanda taksitlendirmede yaşanan sorunu çözmek için bir proje üzerinde çalışıyoruz. Önümüzdeki hafta bu konu ile ilgili çalışmalarımızı sizlerle paylaşacağız.”
Ölme eşşeğim yaz gelince yonca verecekler