RS Otomotiv Grubu, acentelerin dijital dünyada güçlenmesi için sigortaacentesi.com portalını hayata geçirdi. RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, Sigortaacentesi.com ile acentelerin dijital alanda hak ettikleri yeri alacağını açıklarken, sigortaacentesi.com Genel Müdürü Bilal Türkmen ise platformun acentelere dijital alanda sunacağı faydaların sektörde önemli bir boşluğu dolduracağına dikkat çekti.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Sigorta sektörü, dijitalleşme süreciyle birlikte önemli bir dönüşüm geçiriyor. Geleneksel yöntemlerle hizmet veren acenteler, dijital dünyada var olabilmek için stratejik yatırımlar yapmak zorunda… RS Otomotiv Grubu da bunun için harekete geçti. Sigorta acentelerinin dijital alanda güçlenmelerine yardımcı olma hedefiyle Sigortaacentesi.com platformunu hayata geçirdi. Sigortaacentesi.com, RS Otomotiv Grubu’nun liderliğinde acentelere sunulan dijital çözümlerle sigorta hizmetlerinin daha verimli hale getirilmesi için yola çıktı. Platform, dijitalleşmenin sadece satış süreçleriyle sınırlı kalmayıp hasar yönetimi gibi kritik alanlarda da etkin çözümler sunduğu bir vizyonu benimsiyor. Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı ve sigortaacentesi.com Genel Müdürü Bilal Türkmen platformla ilgili bilgiler verdi. Sigortaacentesi.com’un oluşum sürecinden hedeflerine birçok konu başlığında açıklamaların yapıldığı yayında, acentelerin dijitalleşme sürecinde yaşadığı sıkıntılar da masaya yatırıldı. Sigortaacentesi.com’un dört yıl önce acentelere sunmak istedikleri bir fırsat olduğunu ancak doğru ekip olmadığı için bu projeye gereken ilgiyi gösteremediklerini söyleyen Ünaldı, “Bilal Türkmen’in gruba katılmasıyla projeyi yeniden başlattık. Başarılı bir iş çıkardık ve projeyi büyütme yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. 15 yıl boyunca acentelere olan desteğimiz sadece bir iş ilişkisi değil, aynı zamanda kazan-kazan bir birliktelik. Sigortaacentesi.com projesi de acentelerin desteğine karşılık bir geri ödeme. Projede asıl hedef acentelerin dijital alanda hak ettikleri yeri almaları” dedi.
RS Otomotiv Grubu’nun deneyimi projeyi güçlendiriyor
Sigortaacentesi.com Genel Müdürü Bilal Türkmen, proje öncesi iki aylık bir değerlendirme süreci geçirdiklerini ve her adımı planlayarak ilerlediklerini ifade ederek bu girişim için büyük bir heyecan duyduğunu vurguladı. Türkmen, acentelerin dijitalleşmesinin sigorta sektörüne katkı sağladığını, ancak sigorta alanında insani dokunuşun önemini koruduğunu belirterek “Dijitalleşme önemli, ancak sigortalıların özellikle hasar anında uzman desteğine ihtiyaç duyduğunu unutmamalıyız. RS Otomotiv Grubu’nun sektördeki deneyimi projeyi güçlendiriyor. Sigortaacentesi.com projesi sektöre ve acentelere değer katarken otomotiv ve sigorta ekosistemine entegre olan RS Otomotiv Grubu da bu süreçte acentelere ciddi katkılar sunacak. Doğru planlama ve uzman bir ekiple projeye başladık. Umuyoruz ki başarılı bir sonuç elde edeceğiz” diye konuştu.
Hasar süreçleri dijital çözümlerle desteklenmeli
Acentelerin sadece satış değil, hasar süreçlerinde de müşterilerle sigorta şirketleri arasında veri akışı sağlayan bir köprü işlevi gördüğünü belirten Türkmen, “Bu süreçler etkin dijital çözümlerle desteklenmeli. Sigorta şirketlerinin çoklu şirket yapısına uygun dijital teklif süreçleri geliştirilmeli. Sektörde yapılacak çok iş var. Sigortaacentesi.com olarak biz, dijitalleşmeye yalnızca satış odaklı değil, acentelerin tüm iş süreçlerini kapsayacak bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşıyoruz” açıklamalarında bulundu.
Sigortaacentesi.com önemli bir boşluğu dolduracak
Sigortaacentesi.com’un acentelere dijital alanda sunacağı faydaların sektörde önemli bir boşluğu dolduracağını belirten Türkmen, “Bugün, acentelerin yalnızca yüzde 1’i dijital ortamda müşteri edinmeye yönelik faaliyetlerde bulunuyor. Büyük sigorta kuruluşları ise bu alanda önemli yatırımlar yaparak dijitalleşme sürecini hızlandırıyor. Ancak, acentelerin çoğu dijital dünyada geride kalıyor çünkü pazarlama bütçeleri ve teknolojik altyapıları büyük kuruluşlarla kıyaslandığında çok daha sınırlı. Öte yandan dijital kanalların sektördeki etkisi giderek artıyor. 2030-2040 yıllarına gelindiğinde dijital platformlardan elde edilen pazar payının yüzde 40-50 seviyelerine ulaşacağı öngörülüyor. Bu büyüyen pazarın içinde acentelerin de pay alabilmesi için dijitalleşme yatırımlarını yapmaları gerekiyor” dedi.
Acentelere ek gelir elde etme imkânı
Türkmen, Sigortaacentesi.com’un dijital alanda tarafsız bir platform olarak, acentelere dijital müşteri edinimi sağlamak ve bunu daha verimli hale getirmek için çeşitli algoritma modelleri kullanmayı hedeflediğini aktararak “Platform, dijital kanallardan elde edilen müşteri adaylarını acentelerle buluştururken her acentenin dijital stratejisi ve isteğine bağlı olarak farklı çözümler sunuyor. Bazı acenteler sadece platformda görünecek ve telefonlarına gelen talepleri yanıtlayacak, bazıları ise daha aktif bir şekilde dijital kanallarda müşteriyle temas kurarak satış yapacak. Bu, her acentenin kendi dijitalleşme stratejisine göre şekillenecek. Ayrıca, Sigortaacentesi.com, acentelere sigorta bağlantılı hizmetlerle ek gelir elde etme imkanı sunuyor. Bu hizmetler, sigorta dışındaki ancak sigorta ile bağlantılı hizmetler olarak tanımlanıyor ve mevzuata uygun olarak sunuluyor. Sigortaacentesi.com, RS Otomotiv Grubu’nun sağladığı uzmanlıkla, oto ekspertiz, bakım, boyasız onarım ve yol yardım gibi uçtan uca hizmetler sunarak acentelere ek gelir kazandırmayı hedefliyor. Bu ek gelir modelleri, acentelerin sundukları sigorta hizmetlerinin yanı sıra, diğer sigorta bağlantılı hizmetlerle de müşteri portföylerini büyütmelerine olanak tanıyor” diye konuştu.
Dijitalleşme sosyal medyada reklam vermekle sınırlı değil
Türkmen, dijitalleşmenin sadece sosyal medyada reklam vermekle sınırlı kalmaması gerektiğini belirterek acentelerin dijital alanda etkin olabilmesi için ciddi altyapı yatırımları yapmaları gerektiğini vurguladı. Sigortaacentesi.com olarak acentelerin ilk dijital yatırım maliyetlerini üstlendiklerini söyleyen Türkmen, “Platform sadece dijitalde görünürlük sağlamanın ötesinde, Google gibi arama motorlarında yüksek puanlara sahip olmasını sağlayarak acentelere birçok farklı dijital kanalda sürdürülebilir bir şekilde görünür olmalarını için gerekli desteği sunuyor” açıklamalarında bulundu.
Platformun en önemli avantajı tarafsızlığı
Sigortaacentesi.com’un tarafsızlığının bir diğer önemli avantaj olduğunu dile getiren Türkmen, “Dijital kanallar genellikle gelirlerini maksimize etmek için yalnızca kendi hizmetlerini veya belirli poliçeleri sunarken Sigortaacentesi.com’un tarafsız olması, müşterilere daha fazla teklif ve daha uygun seçenekler sunabilmesini sağlıyor. Bu sayede, acenteler de daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşarak en uygun teklifi sunabiliyor” dedi.
İsteyen herkes platforma katılabilir
Sigortaacentesi.com platformunun, dijital müşteri yönlendirme sürecinin henüz başlamadığını ancak altyapı çalışmalarının sona yaklaştığını belirten Türkmen, “Şu an için acente girişi yaparak levha kayıt numarası, telefon numarası ve e-posta bilgilerini giren herkes platforma katılabilir. Üyelikle birlikte, acenteler sigorta bağlantılı hizmetler sunarak ek gelir elde etmeye başlayabilecekler. Ayrıca, dijital kanallardan gelen müşteri talepleri de platform aracılığıyla acentelere yönlendirilecek” dedi.
Acenteler eşleştirme modeliyle doğru müşteriyle buluşacak
Türkmen, platformun şeffaflık ilkesine büyük önem verdiklerini vurgulayarak “Acenteleri doğru müşteriyle buluşturacak olan eşleştirme modeli, arka planda algoritmalarla çalışacak, bu algoritmalar ise acentelerin lokasyonu, uzmanlık alanları, müşteri memnuniyeti ve şirket iş birlikleri gibi verilerle şekillenecek. Bu eşleştirme süreci, acente komitesinin denetiminde olacak ve algoritmanın detayları tüm acentelerle paylaşılmayacak. Bunun yerine, acentelere, müşteri alımlarını artırabilmeleri için gereken önerilerde bulunulacak” açıklamalarında bulundu.
Katkı ücretiyle reklam ve pazarlama giderleri karşılanacak
Platform üzerinden sağlanan müşteri yönlendirmeleri için bir katkı ücreti alınacağının, ancak bu ücretin tamamen platformun pazarlama ve reklam giderlerine harcanacağını aktaran Türkmen, “Bu giderler şeffaf bir şekilde acentelere raporlanacak ve böylece platformun büyümesine katkı sağlanırken acentelerin zihinlerinde oluşabilecek soru işaretleri de giderilecek. Bu şekilde şeffaf bir yönetişim oluşturmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
Platformun işleyişinde kazan-kazan ilkesi var
Türkmen, platformun işleyişinde karşılıklı kazan-kazan ilkesinin önemine de dikkat çekti. Müşteri erişiminin bir maliyeti olduğunu, dijital pazarlamanın bu maliyeti doğurduğunu ve bu maliyetin zaman içinde acentelerle paylaşılacağını söyleyen Türkmen, “Ancak başlangıçta, müşteri edinme maliyeti acentelerden talep edilmeyecek. Bu aşamada RS Otomotiv Grubu’nun yatırımları platformu destekleyecek” dedi. Ayrıca, yapılan her harcamanın ve yatırımların şeffaf bir şekilde acente komitesine raporlanacağını belirten Türkmen, bu şeffaf yönetim anlayışının, güven oluşturmak için kritik olduğunu vurgulayarak “Dijital kanallar büyüdükçe acentelerin daha fazla kazanç sağlayacağına ve bu sürecin uzun vadeli bir değer yaratacağına inanıyoruz” ifadelerini kullandı.
Platformun gelişeceğine ve başarılı olacağına inanıyorum
Türkmen, doğru bir şekilde yola çıktıklarına inandığını belirterek “Güçlü bir ekip kurduk ve planlı bir şekilde ilerliyoruz. Bu tür projelerde bazen bir başkasının anlatması daha kıymetli. Bu noktada destek veren herkese teşekkür ederiz. Acenteler daha çok duydukça, platformun daha da gelişeceğine ve başarılı olacağına inanıyorum” dedi.
Tüm paydaşların platformda bir araya geleceğini umuyoruz
Müşterilerin ve acentelerin bu platformda bir araya geleceğini vurgulayan Türkmen, sigorta şirketlerinin de büyük çoğunluğunun zamanla platformda yer alacağına inandığını belirtti. Dijitalleşmenin sigortacılığın gelişmesi için kritik bir adım olduğunu ifade eden Türkmen, tarafsız, mevzuata uygun bir platform ihtiyacının önemini vurguladı. Bu doğrultuda yatırım yapmaya devam ettiklerini, ekibin sektördeki gereksinimleri ve öncelikleri bildiğini belirtti. Türkmen, doğru stratejiyle ilerlenirse tüm paydaşların platformda bir araya geleceğini umduğunu söyledi.
Acentelerin uzmanlıklarını daha fazla ön plana çıkarmayı hedefliyoruz
Ünaldı, tüm sigorta şirketlerinden alınan fiyatların müşteriye sunulması gerektiğini ancak fiyatların tek başına belirleyici olmayacağını söyleyerek müşterilerin genellikle en ucuz fiyatı en uygun olarak algıladığını, ancak asıl en uygun fiyatın sadece fiyat üzerinden değil, fiyatın içeriği üzerinden değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Bu noktada, uzman bir acentenin önemli bir rol üstlendiğine dikkat çeken Ünaldı, “agent değil, acente” yaklaşımını hatırlatarak sigorta acentelerinin uzmanlıklarını daha fazla ön plana çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
Şeffaf bir komite oluşturduk
Acentelerden gelen “arkada iş dağılımı nasıl olacak?” sorusuna değinen Ünaldı, işin nasıl dağıtılacağı konusunda şeffaf bir komite oluşturduklarını belirtti. Bu komitenin, hangi acenteye hangi işin düşeceğini ve iş tanımlarını net bir şekilde belirleyeceğini ifade eden Ünaldı, bu iş dağılımı sürecinin daha açık ve şeffaf bir şekilde yapılacağını, böylece her acentenin sorumlulukları ve işleri konusunda netlik olacağını vurguladı.
Bölgesel komiteler oluşturabiliriz
Sigortaacentesi.com platformunda ana komitenin SAİK ve TÜSAF üyelerinden oluştuğunu aktaran Ünaldı, yerel acentelerin taleplerini, şikayetlerini ve önerilerini toplayarak ana komiteye iletecek bölgesel komiteler de oluşturabileceklerini söyledi. Acentelerin başarısı için acentelerin de katılacağı bir yönetim şekliyle sigortaacentesi.com’u en üst seviyeye taşımak istediklerini belirten Ünaldı, acentelere platformu sahiplenme çağrısında bulundu. Sigortaacentesi.com’un bir ortak proje olarak görülmesini, acentelerin bu projeye sahip çıkmasını ve desteklemelerini vurguladı. Dijitalleşme yolunda bir arada olmanın, acentelerin dijital rakiplerine karşı birleşik bir güç oluşturmasına olanak tanıyacağına dikkat çeken Ünaldı, “Bu birlikteliğin, acentelerin dijital alandaki gücünü artıracağına ve ileride çok daha büyük kazançlara yol açacağına inanıyoruz. Sigortaacentesi.com bu birleşim için doğru nokta ve acentelerin dijitalde birlik olması sektördeki dönüşüm için önemli bir adım olacak” diye konuştu.
Güvenlik ihlali yaşanmayacağını garanti ediyoruz
Ünaldı, Sigortaacentesi.com platformunun güvenilirliğini ve şeffaflığını vurgulamak için sektördeki geçmiş tecrübelerinden örnekler verdi. 15 yıldır sektörde faaliyet gösteren bir firma olarak, bugüne kadar hiçbir zaman acente müşterilerinin bilgilerini paylaşmadıklarını belirtti. Hem hasar yönetimi hem de asistans hizmetleri alanlarında 1996 yılından bu yana güvenle hizmet sunduklarını ve bu süreçte herhangi bir güvenlik ihlali yaşanmadığını ifade etti. Ünaldı, platformun dijital alanda da aynı güvenlik anlayışını sürdüreceğini ve acentelerin müşteri bilgilerini asla dışarıya sızdırmayacağını garanti etti.
Acenteler dijital ortamda birlikte hareket etmeli
Ünaldı, dijital alanda yaşanan rekabetin farkında olduklarını ve bu dijital dönüşümde acentelerin güçlenmesini istediklerini söyledi. Dijitalde kaybedilen müşterilerin, rakiplerin eline geçmesini engellemeyi hedeflediklerini belirtti. Ünaldı, acentelerin bu yeni dijital ortamda yalnız kalmamaları gerektiğini, bunun için birlikte hareket etmeleri gerektiğini vurguladı.
Şeffaf yönetim anlayışıyla hareket ediyoruz
Platformun şeffaf yönetim anlayışını örnek gösteren Ünaldı, acentelerin her adımı ve işlemi görebileceği bir yapı kurduklarını ve tüm iş süreçlerinin açık olacağını belirtti. TÜSAF ve SAİK üyelerinden oluşan bir komiteyle platformun her yönünün denetleneceğini, böylece güvenin pekiştirileceğini söyledi.
Dijitalleşme acenteleri büyütecek
Ünaldı, bu projenin sadece finansal kazanç için gerçekleştirilmediğinin, dijitalleşen dünyada acentelerin de güçlü ve rekabetçi olabilmesi adına bir vizyon ortaya koyduğunu ifade ederek dijitalleşmenin acenteleri büyüteceğine inandığını ve bu süreçte tüm acentelerin birlikte hareket etmesinin önemini yineledi.
Sigorta şirketlerinden de destek bekliyoruz
Ünaldı, proje için acentelerin zaten destek verdiğini ancak sigorta şirketlerinin de daha fazla katkı sağlaması gerektiğini belirtti. Özellikle acentelerin daha hızlı dijital teklifler verebilmesi için sigorta şirketlerinden gelen web servisleri ve dijital entegrasyon desteklerinin önemine dikkat çekti. Ayrıca, yeni sigortalı adaylarının sigorta şirketlerini tanıtan açıklayıcı içerikler ve yazılarla bilgilendirilebileceğini de dile getiren Ünaldı, “Bu tür içerikler, sigorta şirketlerinin dijital destekleriyle birleştiğinde, sektörü ileriye taşıyacak büyük bir adım olabilir” diye konuştu. Projeye birkaç sigorta şirketi genel müdürü ile görüşerek başladıklarını ve onların projeye tam destek verdiklerini söyleyen Ünaldı, “Sektördeki tüm paydaşların katkısıyla bu proje daha geniş bir kitleye ulaşabilir. “Sigorta Acenteden Alınır” sloganının tüm medya platformlarında duyulmasının da sektöre önemli bir ivme kazandıracağına inanıyorum” dedi.
Sigorta Ekranı: