Sektörün lokomotifi olan acentelerin moral ve motivasyonunu artırmak için çeşitli seyahat programları hazırlayan sigorta şirketleri, 2016’da da acentelerini birbirinden güzel ülkelere götürdü.
ŞERİFE KAYA / HAYATIMIZ SİGORTALI
Sigorta şirketleri, çalışanlarının olduğu kadar acentelerinin de moralleri üzerinde doğrudan bir etkiye sahip. Acenteler iş birliği içinde olduğu sigorta şirketini ne kadar benimser, moral ve motivasyonu ne kadar yükselirse verim de o kadar artıyor. Bu doğrultuda sigorta şirketleri, sektörün lokomotifi olan acentelerin motivasyonunu artırmak için çeşitli seyahat programları hazırlıyor. Acentelerine yıl içerisinde belirli bir hedef veren sigorta şirketleri, bu hedefi tutturan acentelerini ödüllendiriyor ve çeşitli ülkelere seyahat turu düzenliyor. Acenteler bu gezilerden motivasyonu yüksek, iş birliği içinde olduğu şirketin yöneticilerini daha yakından tanıma fırsatıyla dönüyor. SigortaMedya olarak farklı konularda hazırlanan anketlerle hem sosyal medya kanalları Twitter, Facebook hem de internet sitemiz sigortamedya.com.tr üzerinden sigortalının ve sigortacının nabzını yokladık. Acenteler için açtığımız “Bu yıl nereyi görmek istiyorsunuz?” başlıklı ankette yurt dışı sigorta sektörünün başarılı ülkeleri ile şıklarımızı oluşturduk. Ankete Fransa, İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Danimarka, Brezilya, ABD, Japonya gibi ülkelerin yanı sıra ‘diğer’ şıkkını da ekledik. Anket sonuçlarına göre, Japonya (yüzde 51) ve ABD (yüzde 38) ankette başı çeken ülkeler oldu. ABD ve Japonya’dan sonra en çok merak edilen ülkelerin başında Brezilya (yüzde 33) geldi. Acenteler bu ülkelerin dışında bir yer görmeyi istediklerini de ‘diğer’ şıkkını oylayarak göstermiş oldu. Brezilya’dan sonra en çok oy alan şık ise ‘diğer’ oldu.
2016 yılında acentelere belirli üretim hedefleri verildi ve başarılı olanlar birkaç günlük seyahate çıkarak stresten uzak bir tatil yaptı. İşte o gezilerden bazıları…
Acente gezileri
Neova Sigorta, Afrika’nın parlayan yeni yıldızı Zanzibar’da acentelerini ağırladı. Şirket ilginç bir ülke seçmenin dışında devlete ait kimsesiz çocuklar okuluna yardım götürerek bu geziye anlam yükledi.
Birçok destinasyona düzenledikleri gezilerle acenteler tarafından beğeni kazanan Neova Sigorta, ayrıca 20’ye yakın acentesini eşleri ile beraber New York’a götürdü.
Anadolu Hayat Emeklilik, başarılı acentelerini 21-24 Ekim tarihleri arasında İtalya gezisi ile ödüllendirdi.
Anadolu Sigorta’nın Mayıs ayında gerçekleştirdiği Fransız Rivierası seyahatine; portföy büyüklüğü, kârlılık ve ürün çeşitliliği kriterlerine göre 2015 yılında en yüksek başarıyı elde etmiş 43 Anadolu Sigorta acentesi katıldı.
Türk Nippon Sigorta, düzenlediği kampanya sonucunda başarılı olan acentelerini Güney Afrika seyahatine götürdü.
NN Hayat ve Emeklilik, üretim hedefli kampanya sonucunda başarı gösteren 35 acentesiyle 1-3 Nisan tarihleri arasında düzenlediği Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag seyahatinde bir araya geldi.
Aksigorta, kasko, konut, işyeri ve kurumsal yangın ürünlerini kapsayan kampanyasında hedefleri yakalayan 59 acentesini 29 Şubat-6 Mart tarihleri arasında Tayland’da ağırladı.
Acenteler, başkent Bangkok ve Phuket Adaları’nda keyifli altı 6 gün geçirdi. Aksigorta başka bir organizasyonla da başarılı satış yapan acentelerini New York’ta ağırladı.
Unico Sigorta, düzenlediği çifte kış kampanyası sonucunda 22-29 Nisan 2016 tarihleri arasında acentelerine Los Angeles ve Las Vegas’ta unutulmaz bir tatil yaşattı.
Ergo Türkiye, Tamamlayıcı Sağlık Kampanyası’nda başarılı olan yedi acentesini Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da ağırladı.
Ergo Türkiye, ‘Kutup Yıldızı’ acentelerini Portekiz’in başkenti Lizbon’da ağırladı. Aynı zamanda Ergo’nun Kutup Yıldızları farklı bir organizasyonda Sicilya Adası’nda da buluştu.
Ray Sigorta üst yönetimi ve acenteleri, 5-8 Mayıs tarihleri arasında Doğu Avrupa’nın en eski kentlerinden biri olan Ukrayna’nın başkenti Kiev’de bir araya geldi.
Ray Sigorta, ağustos ayında düzenlenen kasko satış kampanyasında kazanan acentelerini ise 27-30 Ekim tarihleri arasında Sırbistan’ın başkenti Belgrad’a götürdü.
Acente toplantıları
Acentelerin stresini azaltmak için çeşitli geziler, eğlenceler, partiler ve etkinlikler düzenlenmesinin yanı sıra yöneticilerin ulaşılabilir olması, acentelerin endişelerini, kaygılarını dinlemesi ve onlara gereken ilgiyi göstermesi de bağlılığı, motivasyonu etkiliyor.
Sigorta şirketlerinin acenteleri için gerçekleştirdiği toplantılardan bazıları ise şöyle:
BNP Paribas Cardif Emeklilik üst yönetimi, Türkiye genelindeki 60 acentesiyle Fındıklı’daki BNP Paribas Cardif Genel Müdürlük binasında bir araya geldi.
BNP Paribas Cardif Emeklilik, Türkiye genelinde satış başarısı gösteren acenteleriyle ise Kıbrıs Elexus Hotel’de buluştu.
Doğa Sigorta, hem İstanbul hem de diğer bölge müdürlüklerinde acente temsilcileri için kahvaltı eşliğinde özel toplantı organizasyonları düzenliyor. İstanbul’da gerçekleşen toplantılara tüm yönetim kadrosu katılıyor.
Doğa Sigorta ayrıca Divan Bursa Oteli’nde geniş kapsamlı bir acenteler kahvaltısı gerçekleştirdi. Bursa, Bilecik ve Yalova’da faaliyet gösteren acentelerin katılımıyla gerçekleşen kahvaltı organizasyonuna, 35 acentelik ve 60’ın üzerinde kişi katıldı.
Generali Sigorta, Genel Müdürlük binasında İstanbul Bölge acentelerini ağırladı.
Ergo Türkiye, aileye yeni katılan acenteleriyle daha yakın olmak için “Yeni Acenteler Toplantısı” kapsamında genel müdürlükte toplantı düzenledi.