23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Acenteler dijital dünyada nasıl varlığı sürdürür?

Dijital devrim, dijitalleşmek son yılların en popüler kavramları. Hayatımızın her alanına giren bu kavramlar sigorta sektörünü ve sektörün en önemli dağıtım kanalı olan ‘acenteleri’de yakından etkiliyor. Hayatımız Sigortalı Dergisi yazarlarından Hanife Çilingiroğlu da bu ayki yazısında dijital dünyada var olabilmek için acentelerin bu konuda profesyonel yardım alması ve bir dijital ajansla çalışmaları gerektiğine dikkat çekiyor.

Günümüzde her şey profesyonel ellerde hayat buluyor.

Değişen ve gelişen dünyayla birlikte teknolojik ihtiyaçlarımız da değişti.

Dijital dünyada var olmak, tüm şirketler gibi sigorta acentelerinin de kaçınılmaz ihtiyacı haline geldi.

Sosyal medya kullanımının her geçen gün artması, insanların geleneksel medyadan uzaklaşıp yeni medya araçlarına yönelmesi, reklam maliyetlerinin geleneksel medya mecralarına göre daha düşük olması, sonuçlarının ölçülebilir olması ve bu süreçlerin profesyonel yönetiminin gerekliliği, sigorta acentelerinin dijital ajanslara olan ihtiyacını arttırmaktadır. Peki, dijital ajanslar sigorta acentelerine neler kazandırır? Bunlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

◆ Acente hakkında ön araştırma yaparak doğru tespitlerde bulunur.

◆ Acentenin dijital varlık göstermesini sağlamak için hazırlık ve kontrolleri yapar.

◆ Acenteye özel dijital pazarlama stratejileri oluşturur.

◆ Acentenin ürün satışını arttırıcı çalışmalar yapar.

◆ Marka konumlandırması, akılda kalıcılık için dijital aksiyon planı yapar.

◆ Acente için kreatif projeler üretir.

◆ Acentenin doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlar.

◆ İzleme ve raporlama ile yapılan çalışmaların faydasını ölçer.

Peki, daha somut dijital pazarlama örneklerinden yola çıkacak olursak profesyonel bir ajans sigorta acentesi için ne yapabilir?

Sosyal medya reklamları

İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğunun sosyal medya kullanıyor olmasından dolayı uygun mecralar belirlenerek hedef kitle bazında reklam kurgulanabilir. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin gibi kanallarda verilen reklamlar sosyal medya yönetimine de destek verir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, hedef kitlenin belirlenmesi ve bu doğrultuda kampanyanın türüne ve ürüne uygun sosyal medya kanallarının tercih edilmesi verimin artırılmasıdır. Daha somut bir örnekle açıklamak gerekirse, örneğin sosyal medya sayfalarında trafik sigortası görseli paylaşıldı. Bu görsel, yaş kırılımı, ilgi alanı, demografik dağılım, lokasyon gibi belirlenecek kriterler ile Facebook, Instagram, Twitter gibi seçilen mecrada reklam yoluyla öne çıkarılabilir. Lokasyon seçimi önemli, mesela reklamınız sadece hizmet verdiğiniz bölgede mi gösterilmeli yoksa Türkiye genelinde mi? Ya da istediğiniz herhangi bir ilçede mi? Buna da siz karar verebilirsiniz.

Google Adwords reklamları

Google’de arama yapıldığında konuyla alakalı ilk sıralarda çıkmak hedef kitleye ulaşmak için oldukça önemli. Çünkü son kullanıcı bir şey aradığında karşısına tam da istediği şeyi çıkaran bir yapı var. Bu noktada devreye Google Adwords reklamları giriyor.

Web sitemizdeki herhangi bir sigorta ürününü Google reklamları yoluyla daha fazla kişiye ulaştırmak ve satmak istiyoruz.

Konut sigortası özelinden yola çıkacak olursak; son kullanıcının bu ürüne ihtiyacı olduğunda Google’da hangi kelimeleri kullanarak arayacağını tahminleyip, bu kelimeleri analiz edip bütçe planı yapılarak reklam hazırlanır. Seçilen bu kelimelerin tıklama başına maliyetleri, süre, lokasyon gibi hedef kitle belirlemesi yapılır. Reklam verilirken kişilerin reklama tıkladığında ulaşacakları bir sayfa hazırlanması önemli. İlgisini çeken ve form doldurup iletişim bilgilerini bırakacağı bir yapı ile kurgulanan sayfa son kullanıcıyı yönlendiren nitelikte olmalı. Böylelikle reklam amacına ulaşmış, verim sağlanmış olur. Tabii eğer online teklif ve poliçe süreçleriniz var ise, reklam direk o sayfaya yönlendirilir, bu şekilde hızlı aksiyon alınacaktır.

Influencer marketing (hatırlı pazarlama)

Sosyal medya kanallarında takipçi sayısı yüksek olan kullanıcılar, düşünce ve tecrübelerini paylaşarak takipçilerinin görüşlerini doğrudan etkiliyor. İnceledikleri bir ürün ya da marka ile ilgili yorumlarını, deneyimlerini takipçilerine de aktarıyor ve bu şekilde takipçilerini yönlendirmiş oluyor.

Bu çalışma markalar açısından da oldukça cazip bir kanal olmaya başladı. Acente açısından bakarsak, özellikle dijital projeler yapıyorsanız, internet üzerinden satış konusunda bir altyapı geliştirdiyseniz, Influencer Marketing, ürün satışına doğrudan etki edecek önemli yöntemlerden biridir.

E-mail pazarlama

Doğru hedef kitleye, doğru zamanda gönderilen e-mail bilgilendirmeleri acentelerin ürün satışı ve kampanya süreçlerini şekillendirmektedir. E-mail gönderiminin en önemli özelliği, kişiselleştirilerek gönderim yapılabilmesi ve sonrasının detaylı olarak raporlanabilmesidir. Böylelikle raporları inceleyerek, ikinci aksiyon planı yapabilir, satış stratejisi kurgulanabilir.

Seeding (Sözlükler, bloglar ve sosyal mecralarda marka konumlandırma)

Adeta dijital mahkemeler olan sözlük ve bloglarda profesyonel çalışmayla hedef kitleyi ikna edebilecek doğru imaj çalışması yapılarak ürün satışına katkı sağlanabilir. Bu çalışma da aslında, bilgi almak isteyen kişileri yönlendirici nitelik taşıması dolayısı ile önemli ve etkili bir yöntemdir. İyi bir dijital ajans sizin ve şirketinizin hedeflerine en kısa sürede ulaşmasını, başarı basamaklarını hızla tırmanmasını sağlar. ‘Profesyonellik başarı getirir’ anlayışından hareketle yoluna devam eden şirketlerin dijital karnelerinin iyi olduğunu göreceksiniz. Dijitale doğru bir yolculuğa çıkmak istiyorsanız, unutmayın; Profesyonel dokunuşlar her zaman ses getirecektir!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER