9 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Acente trafik poliçesini her şirketten kesebilecek

Geçtiğimiz hafta SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, yönetim ekibi ve DASK Genel Müdürü Selva Eren, basın mensupları ile iftar yemediğinde buluştu. Burada çok önemli konular gündeme geldi. Ben özetle konuşulanları şöyle aktarabilirim.


SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortalarındaki arz problemi ile ilgili çalışma yaptıklarını anlattı. Eroğlu, “Göreve geldiğimde bu sorun vardı, ekran açan şirketlere yığılma oluyordu. Sonrasında tabii ki zarar eden bir branş şirketler yazmaktan kaçınıyorlardı. Şirketlere bizden önceki yönetimin cezalarını uyguladık. Aylık prim artışlarını artırdık. Kaçınma Genelgesi çıkardık. Gördük ki sorun çözülmedi” diyor.

AYM kararı sonrası elimiz kolumuz bağlandı

Başkan Eroğlu; “Burada, acentenin sıkıntısı, tüketicinin memnuniyetsizliğinden ziyade poliçe kesmede harcadığı vakit ve sahada başka poliçe kesememesi” diyor.

Trafikte yol haritasının net olduğunu ve bu yol haritasının ilk fazını geride bıraktıklarını anlatan Eroğlu, şöyle diyor: “Şimdi SBM bünyesinde Trafik Operasyon Merkezi kuruyoruz. 3 aydır üzerinde çalışıyoruz. AYM kararı sonrası tazminat hesaplaması ile ilgili regülasyon olarak yapacağımız pek bir şey kalmadı. Mahkeme kararlarının matematiğine bakacağız. Sektör hesaplamayı ona göre yapacak.”


Trafik poliçesi 5 dakikada kesilecek


Trafik kazalarının önlemesi için şirketlerin kendilerince önlem alacaklarını  (telamatik vb.) kaydeden Eroğlu, şunları söylüyor: “Bu artışların sigortalılara çok büyük oranlarda yansımaması için elimizden geleni yapacağız. Kişi temelli poliçe, doğrudan tazmin, eşdeğer parça segmentasyonu ve sonrasında serbest tarifeye geçmeyi planlıyoruz. Burada iyi-kötü sürücü ayrımı yapılabileceği için önemli görüyoruz. Bunlara geçmeden önce trafik sigortalarındaki arz sorununu çözmek için Trafik Operasyon Merkezi’ni kuruyoruz. Bir poliçe üretmek için sisteme bilgi girilecek şirketlerin teklif girmesi beklenecek. Şirketler üzerindeki poliçe kesme zorunluluğunu kaldırıyoruz. Talep edenin bilgileri 27 trafik kesen şirket tarafından görülecek. Şirket teklif girmezse bir önceki sigorta şirketi üzerinden havuza atılacak. Havuzdan poliçeleştirilecek. Acente vakit kaybetmemiş olacak 5 dk içerisinde poliçe hazırlanmış olacak.”

Acenteler enerjisini sahada kullanacak

“Bütün acenteler sisteme girebilecek. Trafik poliçe ruhsatı olan bütün şirketler otomatik olarak sisteme dahil olabilecekler” diyen Başkan Eroğlu, “Bu arz problemini böyle çözersek yol haritamızın diğer fazlarına geçeceğiz. Trafik sektörün çok enerjisini alıyor. Diğer tarafta sigortalılık oranının artırılmasına enerjisi kalmıyor. Acentenin vakit kaybetmesi sorunu ortadan kalkacak. Her acente her şirketten poliçe kesebilecek duruma gelecek. Bunu TSB yönetimi ile paylaştık, acente temsilcilerine anlattık. Şu anda kimsenin bir itirazı olmadı. Sonrasında alacağımız önlemlerle trafik sigortalarındaki zararın azaltılmasına yönelik aksiyonlar almayı planlıyoruz” açıklamasını yapıyor.

Tahkim rant kapısı olmaktan çıkarılacak


SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, son günlerde Sigorta Tahkim Komisyonu’ndaki yaşanan sorunlarla ilgili de “Sigorta Tahkim’i bir rant kapısı olmaktan çıkarmakta kararlıyız. Buradaki Sigorta Hakemi sayısı yeterli değil. 10 adet avukatlık bürosu dosyanın yüzde 80’ine bakıyor. Biz öncelikle buradaki dosya ücretlerinde bir indirim yaptık. Bunun dışında bazı düzenleme hazırlılıklarımız var. Bu arada Sigorta Hakemliği için sınav açacağız. SEDDK çalışanlarına sınav şartı ile sınav giriş kıdemlerinde kolaylıklar getiren bir düzenleme yaptık. Bu yanlış anlamalara yol açtı. Bizim burada önceliğimiz hakem sayısı problemini çözmek. Diğer taraftan SEDDK bürokratlığını daha cazip hale getirmek için konuya “bir tatlandırıcı” ilave ettik olarak yorumlayabilirsiniz. Çünkü SEDDK’ya nitelikli eleman alabilmek için açtığımız sınava yeterli katılım olmadı. Bunu cazip hale getirmek için bu düzenlemeyi hazırladık” diyor.

3 YORUMLAR

  1. hadi hayırlısı bakalım,inşallah tüm sektör için çözüm olur ve herkes önündeki işine odaklanır yoksa bu şekilde bu düzen sürdürülemez.

  2. Hayırlısı inşallah..Ama bu sistem sadece aracılık yapmaya yetkili levha kaydı olan aracılara açık bir sistem olmalı ki farklı bir sorun olmasın ..

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER