22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Benim Acentem: Acente tecrübeliyse sigortalı da sigorta şirketi de rahat ediyor

Bu ayki Benim Acentem sayfasının konuğu olan Meriç Süt Ürünleri Kurucusu Candan Avunduk, sigorta yaptırırken tecrübeli acente seçmek gerektiğini belirterek, “Böyle olunca hem sigortalı hem de sigorta şirketi gönül rahatlığı içerisinde yaşıyor” dedi.

Benim Acentem sayfalarının bu ayki konuğu Ankara’dan. Merkezi Ankara’da üretim tesisleri ise Lefkoşa’da olan Meriç Süt Ürünleri şirketinin kurucusu Candan Avunduk, şirketlerinin kurulduğu günden itibaren sigortayı ihmal etmiyor. Sigortayla ilgili yaşadığı tecrübelere dayanarak iş dünyasına tavsiyelerde bulunan Avunduk, öncelikle sigorta yaptırmak isteyenlere konuya hâkim bir acente ile çalışmalarını öneriyor. “Acente ne kadar bilgili ve tecrübeli ise poliçeleriniz de o kadar geniş teminat içeriyor. Böylece hasar anında sıkıntı yaşanmıyor” diyen Avunduk, seçilecek acentenin herhangi bir sigortaya ihtiyaç duyulduğunda sigortalıyı dinleyip en iyi poliçeyi sunması gerektiğine dikkat çekti. Avunduk, “Bunun yanında yeni bir ürün piyasaya çıktığında da ivedilikle bilgilendirme yaparak o ürünü almanıza yardımcı olmalı. Acente ne kadar tecrübeli ise sigortalı hatta sigorta şirketi de o kadar gönül rahatlığı içerisinde yaşıyor. Biz sigortalılar poliçelerin tamamını okuyamıyoruz okusak da bazı noktaları anlayamıyoruz. Bu sebeple acentemiz bizim adımıza gerekli araştırmaları yaparak ihtiyacımız olan en uygun ürünü bize sunuyor” diye konuştu.

Sigortayı ihmal etmem

Sigorta ile ilgili gerek şahsının gerekse şirketlerinin ihtiyacı olan tüm ürünleri satın aldıklarını kaydeden Avunduk, “İhracatçı bir firma olmamız sebebiyle önceliğimiz nakliyat sigortaları olmak üzere fabrikamızın ve depolarımızın tüm sigortaları yapılıyor. Kurulduğumuz günden beri sigorta poliçesi olamdan hiçbir işe girmeyiz. 1992 yılından bu güne kadar aralıksız sağlık sigortamız, 2004 yılından beridir de bireysel emeklilik sözleşmemiz var” dedi.

Acentemiz bizi rahatlattı

Sigorta ile ilgili yaşadıkları tecrübelerden de bahseden Avunduk, şunları söyledi: “Gemi arızası sebebiyle nakliyatımız gecikti. O dönemde ciddi sorunlarla karşılaştık. Ama gerek acentemiz gerekse sigorta şirketimizin yanımızda olması sebebi ile kısa sürede sorunlarımız çözüldü ve sigortalı olmanın konforunu yaşadık. Sigortamız olmasaydı çok büyük zararlar ile karşı karşıya kalacaktık. Bir kez daha sigortalı olmanın ne kadar büyük rahatlık olduğunu yaşayarak öğrendik. Hasar anında ve sonrasında acentemizin ve sigorta şirketinin yaklaşımının ne kadar önemli olduğunu gördük. Biz ne kadar panik yaşadıysak acentemiz ve sigorta şirketimiz o denli sakin davrandı ve bizi rahatlattı.”

Sigorta bilinci artırılmalı

Sigorta bilincinin geliştirilmesi için “Ağaç yaşken eğilir” tabirini kullanan Avunduk, sigortacılığın okullarda mutlaka çocuklara öğretilmesi gerektiğinin de altını çizdi. “Hatta televizyonlar da ve dizilerde yer verilmelidir. Haberlerde büyük yangınlar 1. veya 2. haber olarak verilirken hasar ödemeleri de şirket adı verilmeden yayınlanabilir” diyen Avunduk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Böylece yatırımcılar, fabrika sahipleri, yani tüm toplum yangın, sel, patlama, vs. gibi yaşanan kötü olayların sigorta poliçesi ile mutluluğa dönüşebildiği topluma anlatılmalıdır. Yılların emeği ile yapılan fabrikalar küçücük bir alev ile yok oluyor. Sigortanız varsa 1 yıl içerisinde yeniden yapabilirsiniz. Eğer sigorta yoksa hem çalışanlar işsiz kalacak hem de milli ekonomi büyük kayıplar yaşayacak. Sigorta bilinci için ticaret ve sanayi odalarının da tanıtım faaliyetlerini artırması ve sık sık bilgilendirme toplantıları yapması gerektiği kanaatindeyim.”

Sigorta, eğitim müfredatına konulsun

“Her şeyin dijitalleştiği bir ortamda teknolojik gelişmelere ve değişimlere direnmek mümkün değil hatta mümkün olduğunca uyum sağlamak gerekir” diyerek teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiğine dikkat çeken Gazioğlu, yeni gelişmelere ayak uydurmak gerektiğini söyledi. Gazioğlu, şöyle devam etti: “Özellikle acente muhasebe programlarından başlayarak sosyal medya kullanımına kadar gelişmelerin içerisinde olmamız gerekir. Aksi halde silinip gidersiniz. Dijitalleşirken dikkat edilmesi gereken en önemli husus müşteri ile yüz yüze temastır. Poliçeyi tanzim edip müşteriye mail gönderip işlemi bitirdim dememek lazım. Belli aralıklarla müşteriyle yüz yüze temas etmek ‘dokunmak’ lazım. Özellikle hasar anında ve sonrasında da gerekli bilgilendirme ve sigortalımızın yanında olduğumuzu hissettirmek lazım.” Aynı zamanda SADER başkanlığı da yapan Gazioğlu, toplumdaki sigortacılık bilincinin artırılması için eğitim müfredatına sigortanın konulması gerektiğini söyledi. Gazioğlu, “Daha okul çağında bilinçlendirme çalışmalarına başlamak gerekir. Erken yaşta çocuklarımızın sigorta bilincine sahip birey olmasını sağlarsak ileri yaşlarda gerekli olan ürünleri satın alırken istekli olurlar. Diğer yandan özellikle TSB’nin büyük hasarlar üzerinden toplumu aydınlatma ve bilgilendirmeler yapması gerekir. Sektör milyarlarca lira hasar ödüyor ama reklamını yapamıyor” diye konuştu. Bölgesel sigortalılık oranlarına da dikkat çeken Gazioğlu, branşlara göre farklılıklar gösterdiğini ve her bölge de olduğu gibi trafik sigortasının Ankara bölgesinde başı çektiğini söyledi. Gazioğlu, “Özellikle başkent olması münasebetiyle Ankara’da trafik ve kasko oranlarımız arzu edilen seviyede olmamakla beraber diğer bölgelere göre iyi gitmektedir. Sağlık sigortalarında özellikle Tamamlayıcı Sağlık ürünlerine olan talep son aylarda artıyor. Sağlık sigortalarında müşteri geçişkenliği diğer branşlara göre daha az. Bu sebeple sağlık sigortalarına yönelmek gerekir” değerlendirmesinde bulundu.

Sigortalım 30 yıldır sigortasız hiç iş yapmamıştır

Can Sigorta acenteliği 1994 yılında Ankara’da kuruldu.12 kişilik bir ekiple çalışan şirket, bugün AXA, Groupama, HDI, Mapfre, NN Hayat ve Emeklilik şirketleri ile çalışıyor. Şirketin kurucusu Kemal Gazioğlu ise 30 yıldır bu sektörde faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda SADER Başkanı da olan Kemal Gazioğlu, “Dünyaya bir daha gelsem sigorta acentesi olmayı isterdim” diyor. Sigortalısı Meriç Süt Ürünleri Kurucusu Candan Avunduk ile 30 yıl öncesine dayanan bir dostlukları olduğunu belirten Can Sigorta Acenteliği Kurucusu Kemal Gazioğlu, “Aynı yıllarda ticaret hayatına başladık. Bu süreçte hiç sigortasız iş yapmamıştır. Öncelikle sağlık sigortası ile başlayan ilişkimiz zamanla, işyeri yangın, nakliyat, konut, bireysel emeklilik gibi diğer ürünlerde devam etti” dedi. Sigortalısı Candan Avunduk’u çok bilinçli bir sigortalı olarak da tanımlayan Gazioğlu, “Hemen hemen tüm ürünlere sahiptir. Sigortaya çok güvenir ve işini hiç şansa bırakmaz. Sigortasız sokağa çıkmaz desem yeridir. Yeni bir ürün çıktığında mutlaka ilgisini çeker ve aklına yattığı takdirde satın almaktan çekinmez” diye konuştu.

Otel ve restoranlara da hizmet veriyor

Meriç Süt Ürünleri, 1998 yılında Candan Avunduk tarafından kuruldu. Meriç markası ile hellim ve kaşar peyniri üreten şirket Ankara merkezli olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Şirketin fabrikası ise Lefkoşa’da. KKTC’den Türkiye, Japonya ve Orta Doğu ülkelerine ihracat yaptıklarını belirten Candan Avunduk, çok kısa bir süre içerisinde Türkiye’de de üretim tesisi açacaklarını söyledi. Avunduk, grup şirketlerinden AKİNOKS’la da 15 yıldır endüstriyel mutfak ihtiyaçları için faaliyet gösterdiklerini otel ve restoranlara hizmet verdiklerini söyledi.

ŞEMSİYE DERGİSİ / EKİM 2019

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER