23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“Acente sigortalısına yaşam koçluğu yapmalı”

Mersin’de lojistik sektöründe faaliyet gösteren Fırat Anşin Uluslararası Nakliyat Firması’nın sahibi olan Fırat Anşin, 1990 yılından bu yana gerek iş hayatında gerekse bireysel hayatında sigortayı ihmal etmeyen bilinçli bir sigorta müşterisi. Anşin, acentelerin sigortalılarına yaşam koçluğu yapması gerektiğini söylüyor.

Benim Acentem’ in bu ayki konukları Mersin’den. Mersin’de sigorta acenteliği yapan Abeş Sigorta Aracılık Hizmetleri sahibi Fahrettin Abeş ve Fırat Anşin Uluslararası Nakliyat firması sahiplerinden genç yönetici Fırat Anşin, uzun yıllara dayanan acente ve sigortalı işbirliklerini Benim Acentem köşesinde bizlerle paylaştılar. Fahrettin Abeş ile aynı zamanda iyi bir dost olan Fırat Anşin, sigorta acentesinin sigortalısına adeta bir yaşam koçu gibi davranması gerektiğine dikkat çekiyor.

İşinin ehli acentelerle çalışın

Bir aile şirketi olan Fırat Anşin Uluslararası Nakliyat firmasının yöneticiliğini yapan Fırat Anşin, 1994 yılından bu yana lojistik sektöründe çalışıyor. Sigorta ile ilk olarak 1992 yılında kasko ve trafik sigortası yaparak tanışan Anşin, sonrasında iş yeri için gerekli olan nakliyat ve ferdi kaza poliçelerini de yaptırarak o günden bu yana sigortalı olmanın avantajlarını yaşıyor. Sigorta yaptıracak olanlara, işinin ehli ve erbabı olan acentelerle işbirliği yapılması konusunda tavsiyelerde bulunan Anşin, ”Risk hayatın gerçeği. Nerede, ne zaman başınıza bir şey geleceğini bilemezsiniz. Bu risklerden biri gerçekleştiği zaman acentemiz 7/24 yanımızda oluyor. Bu riskleri minimize etmek için sigortasız bir hayat düşünülemez. Bu anlamda toplumsal bilinç çok önemli. Sigorta gelişmişliğin simgesidir” değerlendirmesini yaptı.


Poliçenizi iyi okuyun

ŞEMSİYE DERGİSİ HAZİRAN SAYISI

Bireylerin sigorta yaptırma konusunda önyargılı olmalarının nedenini sigortalıların başından geçen olumsuz tecrübelere bağlayan Anşin, “Bireyler sigorta yaptırırken ağırlıklı olarak zamanın az olmasından, bilgisizlikten veya yanlış yönlendirilmekten kaynaklı aksaklıklar yaşayabiliyor. Bu eksikliklerden de ancak bir hasar yaşadığında haberdar oluyor. Bu durumda da hemen hasarımız sigorta şirketi tarafından tazmin edilmedi ya da eksik tazminat ödemesi ile karşı karşıya kaldım gibi eleştirel söylemler duyuyoruz. Oysa bunun yerine sigorta yaptırırken işinin ehli acente ile çalışırsa tüm bu detaylardan haberdar olur ve sonrasında sıkıntı yaşamaz” diye konuştu.

“Bu tarz sorunlarla karşılaşmamak için hem şahsi olarak biz sigortalılara hem de acenteye çok iş düşüyor” diyen Anşin, şöyle devam etti: “Tam da bu noktada güvenebileceğiniz, sizi doğru yönlendiren, ihtiyaçlarınızı iyi analiz etmiş bir acenteyle iş birliği yapmak gerekiyor. Bize düşen görev ise poliçeyi iyi okumak, sigorta genel şartlarını incelemek, sigorta teminatının kapsamını tam olarak öğrenmek, sigorta poliçesinde yer alan özel şartları incelemek, poliçenizde varsa muafiyet/müşterek sigorta uygulamasını kontrol etmek ve aklınıza takılan her konuyu sigorta acentenize sormak.”

Sigorta bir zarurettir

Mersin’de 1991 yılında sigorta acenteliğine başlayan Fahrettin Abeş, tam 29 yıldır sigorta danışmanlığı yapıyor. Bugün 6 kişilik bir ekiple çalışan Abeş, Neova, Halk, HDI, Quick ve Bereket Sigorta şirketlerinin acenteliğini yapıyor.

ABEŞ SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ SAHİBİ FAHRETTİN ABEŞ

Fırat Anşin’in kendisinin ilk sigortalı müşterisi olduğunu belirten Abeş, sigortalısı hakkında şunları söyledi: ”İş ortaklığının ötesinde akraba, eş, dost olduk. Kendisine genellikle kaza branşında destek veriyorum. Fırat Anşin sigorta bilinci oldukça yüksek bir müşterim. Genel olarak toplumumuzun sigortaya bakışı mesafeli. Sigorta yaptırmak bir lüks gibi görünüyor. Ne zaman hayatın içerisinde bir risk ile karşılaşıyorlar işte o zaman sigortalı olmanın önemi anlaşılıyor. Kendimize aşılamamız gereken ilk şey önlem almak diye düşünüyorum. Sigortalım Fırat Anşin’in farkındalığı yüksek ve sigortaya bir zaruret olarak bakıyor.”

Dijitalleşme beraberinde maliyetleri düşürecek

Fahrettin Abeş’e acentelerin dijitalleşmesi üzerine görüşlerini de sorduk. Abeş, ”Gelişen ve değişen dijital çağda, acenteler zamana ayak uydurarak, hem kendilerini teknolojik alanda geliştirip hem de müşterilerine daha hızlı yanıt verebilme becerisini geliştirebilirler. Acenteler dijital teknolojiden yararlanarak müşterileri açısından daha güvenilir bir danışman haline gelebilirler” dedi.

Dijitalleşen sektöre kendini hazırlayan acentelerin risklere önceden hâkim olup, müşterilerini daha çabuk uyarabilecek ve daha verimli bir müşteri portföyüne sahip olabileceklerine vurgu yapan Abeş, “Bu gibi gelişmelerle maliyetler daha aza indirilmiş olacak. Kısacası acenteler; dijitalleşen bu ortama ayak uydurarak, gelecek neslin ihtiyaçlarına, daha çabuk cevap vererek, ileri çağa daha çabuk uyum sağlayabilecekler” dedi.

Acentelere çok iş düşüyor

“Ülkemizde sigorta bilincinin artması için aslında yine biz acentelere çok iş düşüyor” diyen Abeş, bu noktada sosyal medyanın olabildiği kadar aktif kullanılması gerektiğini söyledi. Abeş, “Müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda, yaratıcılığımızı da kullanarak ürün yelpazemizi genişletip sosyal mecralarda tanıtımını yapabiliriz. Sigorta bilincini arttıracak basın bültenleri belli periyotlarla paylaşılabilir. Mesleki etkinlikler yeni kitlelere ulaşmak için bir fırsat. Sigorta fuarları, sosyal medya üzerinden yarışma ve kampanya yapmak farkındalığı arttıracaktır” diye konuştu.

Mersin’de kaza branşı ön planda

Abeş, Türkiye genelinde konut sigortalılık oranı hakkında da şu bilgileri verdi: “Türkiye genelinde konut sigortası yaptırma oranı ortalama yüzde 22, işyeri sigortalılık oranı ortalama yüzde 37 düzeyinde seyrediyor. Türkiye genelindeki araçların da yüzde 25,5’u kasko sigortası yaptırıyor. Buna göre değerlendirme yapıldığında Mersin’de daha çok kaza branşı ürünleri satılıyor.”


Benim acentem köşesi ve daha birçok tüketici haberlerininbulunduğu Haziran ayı Şemsiye dergisini okumak için linke tıklayınız https://dergilik.sigortamedya.com.tr/semsiye-2020/


Türkiye’nin ilk ve tek günlük sigorta gazetesi”GAZETE SİGORTA”nın
TURKCELL DERGİLİK / Gazeteler,TÜRK TELEKOM e-Dergi / Gazeteler
DİJİTAL BASIN / Gazeteler http://dijitalbasin.com linkine tıklayarak üstelik ücretsiz olarak okuyabilirsiniz

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER