23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘5 yıl içinde tüm dünyada sigortacılık çok farklılaşacak’

Insurtech’le geliştirilen sistemler sayesinde sigortacılığın tüm dünyada 5 yıl içinde çok farklı bir noktaya geleceğini belirten AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer, “Sigorta ürünlerinin önemi farklılaşacak, tüketiciye de daha hızlı ve kaliteli hizmet verilecek” diyor.

HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER
AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer,

Baş döndürücü bir hızla gelişen teknoloji, farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler için müşterileriyle ilişkilerinde yeni fırsatlar yaratıyor. Sigorta özelinde baktığımızda sigorta ve teknolojinin bileşimi olan ‘insurtech’ sayesinde geliştirilen sistemler, sigorta şirketlerine hem müşteriyi daha yakından tanıma hem de farklı dağıtım kanallarından bireylere ürün satma konusunda büyük olanaklar sağladı. İstanbul’da 3-4 Nisan’da gerçekleşen Global Insurtech Summit 2019’un da konusu olan ‘insurtech’ konusunda gelinen noktayı bir de Zirve’nin partnerlerinden AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer,’e sorduk. Insurtech’in en önemli ve fark yaratıcı özelliğinin ‘riski oluşmadan önleyici çalışmalar’ olduğunu belirten Acer, insurtech’le geliştirilen sistemler sayesinde sigortacılığın tüm dünyada 5 yıl içinde çok farklılaşacağını söylüyor.

Risk oluşmadan önleniyor

Riskin oluşmadan, bertaraf edilmesinin sigorta ürünlerine bakışı da farklılaştıracağını vurgulayan Acer, “Tesla bu konuda güzel bir örnek. Kaza oluşmasını önleyici sistemler geliştirildi. Bu gibi gelişmeler sonucunda oto sigortalarının önemi farklılaşacak. Keza, hastalık olmadan önleyici sistemler geliştirilmesiyle sağlık sigortası da değişecek. Sigortalıya sağlık sigortası poliçesi ile birlikte bir de sigortalının sağlık durumunu takip eden bir cihaz verecekler” diyor. Acer’in verdiği bilgilere göre, insurtech 14 kategori ile tanımlanıyor. Bunlar içinde, otomotiv, sağlık sigortaları üzerinde yapılan inovasyon çalışmaları, tarım teknolojileri ve sigorta bileşimi, hasar, risk, sahtekarlık (fraud) önleme ayrı ayrı kategorileri oluşturuyor. Dijital sigortacılık da söz konusu 14 kategori içinde yer alıyor. Sigorta 4.0 dijital sigortacılığı, Sigorta 5.0 ise insurtech’i ifade ediyor ve Sigorta 4.0’ı da kapsıyor.

Start-up’lar büyük katkı yapacak

Insurtech’le ilgili çalışmaların önümüzdeki 5 yıl içinde daha da hızlanacağını vurgulayan Acer, “Bu konuda da en büyük katkıyı start-up’lar yapacak. Start-up’lar yeni fikirleri çıkaracak. Sigorta şirketleri ile işbirliği ile sektörde de inovasyonu artıracak” diyor. ‘Global Insurtech Summit 2019’ ile ilgili düşüncelerini de açıklayan Acer, şunları söylüyor: “Zirve, insurtech’in ne kadar önemli olduğunun bir göstergesi. Bu konuda dünyada gelinen nokta ile Türkiye’deki nokta karşılaştırıldı. Bu bir ilk. Önümüzdeki dönemde daha büyüklerinin de düzenleneceğinden eminim.”

Türkiye’de insurtech’le ilgili çalışmalar iyi gidiyor

AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer, “Türkiye’de sigorta şirketleri, Sigorta 5.0 konusunda hangi aşamadalar?” sorumuza ise şu yanıtı veriyor: “Türkiye’de insurtech konusunda çalışmalar iyi gidiyor. Sektörde faaliyet gösteren uluslararası sigorta şirketlerinin inovasyon departmanları var. Uluslararası sigorta şirketleri, yurtdışında birtakım teknolojileri geliştirip Türkiye’de bu teknolojileri uyguluyorlar. Insurtech Hub da bu inovasyon çalışmalarını desteklemek amacı ile kuruldu. Bununla birlikte start-up’ları keşfetmek ve onları desteklemek için Yıldız Kuluçka’da Insurtech Kuluçka Merkezi kuruldu. Ayrıca, start-up’lar tarafından geliştirilen ürünler de sektöre uyumlu hale getirilmeye çalışılıyor. Start-up’ların hem ülkemizde hem de yurtdışında büyümeleri sağlanacak. Böylece, start-up ekosistemini hep birlikte geliştirmeye çalışacağız. Sektörle uyumlu yeni insurtech ürünlerinin geliştirilmesi de tüketiciye daha hızlı ve daha kaliteli hizmet verilmesini sağlayacak.”

HAYATIMIZ SİGORTALI / MAYIS 2019

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER