24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

2024 yılında BES’i daha fazla konuşacağız

Sigorta sektörünün BES tarafında iyi bir yıl geçirdiğini söyleyen BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz, “2023’te BES’i daha fazla konuştuk. Sistem yaklaşık 684 milyar gibi bir fon büyüklüğüne ulaştı. Geçen seneye göre neredeyse iki katına gelmiş bir büyüklük var. Orta Vadeli Plan’a baktığınızda 2024, BES’i daha da çok konuşacağımız bir yıl gibi görünüyor” dedi.

Küresel ve ulusal ölçekte ekonomik sıkıntılar devam ederken mevcut varlıkları verimli bir şekilde değerlendirmek önem kazanıyor. Önceleri yalnızca bir emeklilik alternatifi olarak görülen Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), son yıllarda sahip olduğu fon çeşitliliği ile klasik yatırım araçlarının arasında öne çıkıyor. Devlet katkısı, 18 yaş altının sisteme dâhil edilmesi ve son olarak da kısmi çıkışa ve birikimlerin teminat gösterilmesine imkân tanıyan düzenlemeler de sistemi katılımcılar için daha cazip hale getiriyor. Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Sertsöz, Bireysel Emeklilik Sistemi’ni (BES) değerlendirerek katılımcılara yatırım yaparken dikkat etmeleri gereken hususlarla ilgili tavsiyelerde bulundu.

BES’te gelişmeler devam edecek

6 Şubat Maraş depremlerinin ardından özellikle hayat sigortacılığı adına sektörün üstüne düşen görevleri hızlı bir şekilde yapması gereken bir dönemin başladığını söyleyen Sertsöz, “Kayıplarımızı bir an önce telafi edebilmek adına başta şirketimiz ve sektördeki tüm şirketler ciddi anlamda görev üstlendiler ve sigortanın önemini bir kez daha hatırlayarak bir yıla başlamış olduk. Hayat tarafında dokuz aylık verilere göre yüzde 92’lik büyüme ile yaklaşık 40 milyara ulaşan bir hayat pazarı oluştu. Elementler taraf yüzde 125’in üzerinde büyüyerek 288 milyara ulaştı. BES bu işin daha keyifli ve daha uzun vadeli tarafı. Önümüzdeki dönemin hayalini satın aldığımız, satmaya çalıştığımız kısmı. Burada ciddi anlamda gelişmeler var ve olacak. 2023’te BES’i daha fazla konuştuk. Sistem iyi bir sene geçirdi. Yaklaşık 684 milyar gibi bir fon büyüklüğüne ulaştı. Geçen seneye göre neredeyse iki katına gelmiş bir büyüklük var. Çok kısa süre içerisinde 500’ü geçmek herkesin gündemindeydi ama 1 milyara ulaşmayı bu kadar beklemeyeceğiz. 1 trilyon rakamına ulaşmak çok daha hızlı olacak ve önümüzdeki sene başlarında o rakamı görebileceğimizi düşünüyorum. Orta Vadeli Plan’a baktığınızda 2024 yılı BES’i daha da çok konuşacağımız bir yıl gibi görünüyor. Bu yıl konuşmaya başladığımız kısmi çıkış, kredilere temlik edilebilme ve tamamlayıcı emeklilik, önümüzdeki dönem BES’in daha fazla konuşacağımız artıları olacak” açıklamalarında bulundu.

Sigortalılık oranı arttıkça hasarları daha iyi ödeyebilecek konuma geleceğiz

Hayat sigortaları ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Sertsöz, hayat sigortalarının yüzde 80’inin hala banka kanalıyla geldiğini belirterek, “Her geçen gün artsa da henüz daha yüzde 20’lik bir bölümü kredi bağlantısız diye addettiğimiz sigorta branşından geliyor. Deprem sonrası biz özellikle Türk Ekonomi Bankası‘yla kendi içimizde kurduğumuz iletişimle bankalardaki riski çok hızlı bir şekilde ödeme yoluna gittik. Çok hızlı bir şekilde kişilerin hasarlarını, öncelikle bankaya sonrasında da varislerine olacak şekilde ödemeye çalıştık. Tahmin ettiğimiz hasar üzerinden yurt dışından da destek aldık. Bazılarında deprem teminatı veya kredi bağlantısı olmayan konular da vardı. Bunlarda da sigorta terimiyle lütuf ödemesi hakkında hep pozitif tarafı kullanarak gelen tüm hasar taleplerini karşılamaya çalıştık. Keşke daha fazlasına sigorta yapabilseydik dediğimiz çok örnekle karşılaştık. Depremi de dahil ettiğimizde bugün gelinen noktada bize gelen yüz hasar dosyasının doksan sekizini şu anda ödemiş durumdayız. Bu çok iyi bir oran. Sigortalılık oranını ne kadar arttırabilirsek hasar dönemlerinde kişilerin ihtiyaçlarını veya kredi borçlarını ödeyebilecek konuma geliriz” diye konuştu.

Hayat sigortacılığında gidecek çok yolumuz var

Hayat sigortası özelinde Türkiye’de 18-65 yaş arasındaki grubun şu anda sadece yüzde17’sinin sigortalı olduğunu söyleyen Sertsöz, “Bu yüzde 17’nin yüzde 75-80’i banka kredisi aracılığıyla geliyor. Burada daha gidilecek çok yol var. Bizim yapmaya çalıştığımız ve yapmamız gereken öncelikle her platformdan, her noktadan sigortayı erişilebilir kılmak ama bu da yeterli değil. Bunun faydasını net bir şekilde anlatmamız, vefat veya kaza durumunun yanında faydalanabilecekleri hizmetler hakkında da bilgiler vermemiz lazım” dedi.

Rafa yeni ürünler ve hizmetler ekleyeceğiz

2024 yılı hedefleri hakkında konuşan Sertsöz, iş ortaklarıyla birlikte iş planları olduğunu aktararak şunları söyledi: “TEB’le, acentelerimizle ve birbirinden farklı iş platformlarındaki iş ortaklarımızla önümüzdeki senenin planlamasını yaparak neye ihtiyacımız olduğunun analizlerini yapıyoruz. Özellikle banka tarafı için son üç senedir ciddi anlamda kredi bağlantısı olmayan sigorta rakamımızı arttırmak için çalışmalarımız var. Bu bilinci aşılama ve büyütme işine odaklandık. 2021 senesinde toplam işimiz içerisindeki payı yüzde 10 seviyesindeydi. 2022’de yüzde 20’ye getirdik. Şu an ise yüzde 30’lu seviyelerdeyiz. Toplam işimizin yüzde 30’u kredi bağlantılı olmayan işlerimizden geliyor. Bu memnuniyet verici. Bunu devam ettirmek ve arttırmak istiyoruz. Mevcut kredi işini sigortalamaya ve orada karşılıklı değer yaratmaya devam ederken aynı zamanda kredi bağlantısı olmayan ürünlerle ilgili de rafa yeni ürünler ve hizmetler eklemeyi düşünüyoruz. Bir diğer konumuz kredi kartı sigortası. Biz son bir aydır bu ürünümüzün de satışına başladık. Böylelikle Türk Ekonomi Bankası’nın kredi kartına sahip müşterilerin kredi kartı risklerini de vefat ve işsizlik teminatları ile satın almaya başladık. Burada da penetrasyonumuzu artırmak istiyoruz. Önümüzdeki dönem içerisinde cihaz koruma sigortalarımızda yeni ortaklarımız olacak; Türkiye’nin kendi alanındaki önemli firmaları bizimle çalışmaya başlayacak. Cihaz koruma sigortalarına ve uzatılmış garanti üzerine odaklanmak istiyoruz. Yine BES için daha fazla mesai harcayacağız çünkü orada da daha çok anlatmamız gereken ve daha çok ulaşmamız gereken bir kitle var. Orada da ciddi anlamda bir efor sarf edeceğiz” açıklamalarında bulundu.

“Hayatım Yolunda” sigortası amiral ürünümüz

Hayatım Yolunda Sigortası ile ilgili bilgiler veren Sertsöz, ürünle bir kişinin tüm risklerini, hayat branşı altında teminat altına almaya çalıştıklarını belirterek, “Burada vefat, kaza, maluliyet ve tehlikeli hastalıklar teminatımız var. Kişi kazadan dolayı vefat ettiğinde teminatın iki katını ödüyoruz. Geçtiğimiz sene içerisinde biz sigortalılık yaşımızı hayat sigortalarında 70 yaşa kadar çıkardık. Ferdi kaza sigortalarımızda da bunu 75’den 80’e çıkarttık. Buradaki amaç aslında daha geniş bir müşteri kitlesini içeri alabilmek. Çıktığı günden beri yaklaşık 100 bin müşterimize ulaştık ve şirketimize 150 milyon civarında bir sigorta primi yarattık. Bu bizim kredi bağlantısı olmayan noktada amiral ürünümüz ve çok önemsiyoruz. Bunu anlatmaya ve özelliklerini geliştirmeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Eğitim mutlaka teminat altına alınmalı

Eğitim sigortalarına değinen Sertsöz, eğitim sigortasının çok uzun yıllardır sektörde bulunan bir ürün olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti: “Biz bunu daha geniş bir platforma yayabilmek adına farklı farklı satışlar ve farklı versiyonlar deneyimledik. Acentesi olarak çalıştığımız bankamız TEB, okul ödemelerinde çok aktif bir banka. Biz her sene kayıt dönemlerinde müşterilerimize bu ürünü anlatmak ve onlara daha uygun imkânlarla bu ürünü sunmak için çaba sarf ediyoruz. Yaşadığımız ekonomik gelişmeler sonrasında okul ücretleri insanların hayatında daha da önemli bir hale geldi. Veliler çocukları için her türlü fedakârlığı yapmaktalar. Eğitim sigortası da bunlardan biri. Ama her ürünü olduğu gibi bunu da doğru anlatabilmek çok önemli. Biz de anlatmaya devam edeceğiz çünkü içinde bulunduğumuz dönemde eğitimi mutlaka teminat altına almak gerekiyor diye düşünüyorum.”

Birikimli Hayat Sigortası pazarı hızlı büyüyor

Programda geri ödemeli hayat sigortaları hakkında bilgiler veren Sertsöz, söz konusu ürünlerin ilgi gördüğünü belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz de bu kapsamda yaklaşık iki yıldır “Birikimli Hayat Sigortası”nı müşterilerimize sunuyoruz. Bu pazar çok hızlı büyüyor. Ürünler temelde vefat ve yaşam teminatı olmak üzere iki teminat içeriyor. Bizde ürünün 12 ve 15 sene olarak iki versiyonu var. İçeride kalan ödemelerini yapan müşterilerimiz 12-15 sene sonunda herhangi bir vefat gerçekleşmemişse yaşam teminatını almaya hak kazanıyorlar ve o güne kadar yatırmış oldukları birikimleri içeriden aynı şekilde döviz bazlı olarak alıyorlar. 50-100 dolar minimum aylık ödemesi oluyor ancak ödemeleri Merkez Bankası kuru üzerinden TL’ye çevirip alıyoruz. 12-15 yıl sonrasında çıkarken de aynı kuru baz alarak kişilere geri ödeme yapıyoruz. Birikim vergi açısından avantajlı bir ürün.”

Acentelerimizin hayatını kolaylaştırmak için adımlar atacağız

Acente tarafıyla ilgili de programda açıklamalarda bulunan Sertsöz, 65 acenteleri olduğunu belirterek, “Acenteler çok yakın iş ortaklarımız. Onlar bize çok kolay ulaşıyor, biz de çok kolay geri dönüş alabiliyoruz ve sahanın nabzını onlarla tutuyoruz. Acentelerde ağırlıklı olarak bireysel emeklilik işimizle varız. Banka büyüklüğünün 4/1’i kadarını da bu acente kanalımızda yapıyoruz. Küçümsenmeyecek ölçüde bir toplam fon büyüklüğü yönetiyoruz acente kanalımızda. Burada kredi bağlantısı olmayan hayat üretimleri tarafında da büyümek istiyoruz. Acente stratejimizde sayımızı yükseltme hedefimiz yok. Biz bu iş ortaklığımızdan memnunuz. Onlara daha iyi hizmet vermek istiyoruz. Tabii ki müşteri portföyüyle ve hizmet kalitesiyle uygun olabileceğini düşündüğümüz yeni acente adaylarımızı da ailemize katmaya çalışıyoruz. Hedefimiz bireysel emeklilik sisteminde ulaştığımız müşterilere acentelerimiz kanalıyla çok doğru ve hızlı hizmet verirken müşterilerimizi onların tecrübelerinden de faydalandırabilmek” dedi.

Sigortayı herkese ulaşılabilir kılmak istiyoruz

BNP Paribas Cardif’in bu yıl 50. yılını kutladığını belirten Sertsöz, “Türkiye’de on beş yıldır faaliyetteyiz. 50 yıllık bir deneyimle 100 yıllık Cumhuriyette müşterilerimize hizmet veriyoruz. Türkiye Cardif’in temel amacı sigortayı herkese ulaşılabilir kılmak ve değişen dünyaya ayak uydurabilmek. Türkiye’nin de geniş bir sigorta platformuyuz. Banka sigortacılığını TEB’le beraber yapıyoruz. Küçük ama etkin bir acente grubumuz var. Onlarla özellikle bireysel emeklilik üzerine çalışıyoruz ve iş ortaklarımızla da elektronik, telekomünikasyon, otomotiv, tüketici finansmanı gibi her biri konumunda lider olan şirketlere çözüm ortağı olmaya çalışıyoruz” dedi.

Sigorta Ekranı:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER