Kahramanmaraş depremi ile birlikte geçtiğimiz yıl yaşadığımız sıklığı ve şiddeti artan doğa olayları reasürans anlaşmalarında etkisini fazlasıyla hissettirdi. Sompo Sigorta olarak 2024 yılı reasürans anlaşmalarını tamamladıklarını belirten Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, “Kapasitemizi önemli ölçüde artırdık. Reasürans anlamında yıla çok güçlü bir başlangıç yaptık” dedi.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA
6 Şubat 2023’te yaşanan Kahramanmaraş merkezli ve 11 ilimizi etkileyen depremin üzerinden tam 1 yıl geçti. Ülkemizi büyük yasa boğan ve çok sayıda yurttaşımızın hayatını kaybetmesine ya da yaralanmasına yol açan deprem halen hafızalardaki tazeliğini de koruyor. Türkiye’deki pek çok kurum ve sektör gibi sigorta sektörü de daha ilk günden itibaren depremden etkilenen illerde yaşayan vatandaşlarımızın yanında oldu. Sektör paydaşları, Covid-19 pandemi döneminde olduğu gibi son 1 yıllık süreçte de yaraların sarılmasında büyük rol oynadı. Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur ile 1 yılını dolduran Kahramanmaraş depremi sonrasında sektörün verdiği desteği, deprem ve doğal afetlerin gölgesinde yapılan reasürans anlaşmalarını, sektörün gelişimini ve Sompo Sigorta’nın 2024 hedeflerini konuştuk.
Kahramanmaraş depremi ile birlikte geçtiğimiz yıl yaşadığımız sıklığı ve şiddeti artan doğa olayları reasürans kapasitelerinde daralma yaratarak, reasürans fiyatlarının yükselmesinde de etkili oldu. Bu konuyla ilgili olarak da düşüncelerini öğrendiğimiz Uğur, 2024’te sigorta sektöründe kapasite daralması beklemediğini, buna karşın artan reasürans maliyetlerinin ortalama primlerinin yükselteceğini düşünüyor. Sompo Sigorta olarak 2024 yılı reasürans anlaşmalarını tamamladıklarını belirten Uğur, “Kapasitemizi önemli ölçüde artırdık. Reasürans anlamında yıla çok güçlü bir başlangıç yaptığımızı söyleyebiliriz” açıklamasını yaptı.
Sektör 2024’te de reel büyümesini sürdürecek
2024 yılı için sigorta sektörü ile ilgili beklentilerini öğrendiğimiz Uğur, 2024’ün de 2023 gibi iyi bir yıl olacağı düşüncesinde. Öngörülebilir makroekonomik ortamın, sektörü pozitif etkilediğini ifade eden Uğur, “2024 yılının da öngörülebilirliğin pozitif etkilerini görmeye devam edeceğimiz bir yıl olmasını öngörüyoruz. 2023 yılında üç haneli gerçekleşen nominal büyümenin 2024 yılında çift haneli olarak devam etmesini bekliyoruz. Sektör sınırlı ölçüde olsa da reel büyümesini sürdürecek” diyor. Uğur, ürün bazlı olarak bakıldığında, bu yıl özellikle yangın işyeri ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortalarında (TSS) talep artışının devam etmesini beklediğini söylüyor.
2023’te yenilemeler beklentimizin üzerinde
Uğur, Sompo Sigorta’nın 2023 yılında iyi bir performans sergilediğini ifade etti. Prim üretiminde sektöre paralel, kârlılıkta ise sektörden biraz daha iyi bir yıl geçirdiklerini vurgulayan Uğur, “Bununla birlikte baktığımız en önemli 2 kriter var: Birincisi müşteri adedi. Daha çok kişiye ulaşmak, her eve bir Sompo poliçesini sokabilme hayali ve idealimiz var. 2.1 milyon müşterimizin üzerine geçen yıl 100 bin daha yeni müşteri elde ederek 2.2 milyon müşteriye ulaştık. Diğer taraftan baktığımız diğer kriter de yenileme oranları. Gördük ki beklentilerimiz üzerinde bir yenileme oranı ile karşı karşıyayız. Bizim için önemli olan iki kriterde de güçlü bir yıl bitirmiş olmamız bize mutluluk veriyor” dedi.
Sağlık hizmetlerimizi dijital olarak da sunmaya başladık
Sompo Sigorta, sektörde başta TSS olmak üzere sağlık branşında da iddialı şirketlerin başında geliyor. Röportajımızın önemli bir kısmı da sağlık sigortaları ile ilgiliydi. Kendisine öncelikle sektörün bir büyük oyuncusunun 2023’te Dijital Sağlık Sigortası sunduğunu hatırlatarak, bu konudaki düşüncelerini ve Sompo Sigorta’nın da söz konusu ürünü sunup sunmayacağını sorduk. Sağlık’ın, Sompo Sigorta için öncelikli stratejik alan olarak belirlenmiş branşlardan biri olduğunu vurgulayan Uğur, “Bu noktada bugüne kadar çok önemli adımlar attık. Online doktor, diyetisyen, psikolojik danışmanlık görüşmeleri gibi hizmetlerimiz mevcut. Bu hizmetleri hali hazırda Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüzde sunuyoruz. Ayrıca odak kurumsal müşterilerimize sağlık hizmetlerini dijital olarak sunmaya başladık” dedi.
TSS ürünümüz çok avantajlı
Uğur, Sompo Sigorta’nın TSS ürününde sigortalılara sunduğu avantajlar hakkında da şu bilgileri verdi: “Tam Senlik Tamamlayıcı Sağlık ürünümüzde; Yatarak ve Yatarak + Ayakta Tedavi olmak üzere 2 plan, 3 farklı anlaşmalı kurum ağımıza ek olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun olarak diledikleri gibi seçebilecekleri 3-5-7-10-12 adetli ayakta tedavi limit alternatiflerini de hizmete sunduk. Ayrıca, bekleme süresi olmayan Tamamlayıcı Sağlık Doğum Paketi ürünümüzde Doğum ve Doğum + Hamilelik Rutin Muayene olmak üzere 2 plan seçeneği oluşturarak, sigortalılarımızın en uygun koşullarla ve bekleme süresi olmaksızın doğum teminatına sahip olmalarına olanak sağladık. 2024’te de sigortalılarımıza farklı ürün ve hizmetler sunmaya devam edeceğiz.”
Sigorta olmasaydı, 300 kişilik fabrikadaki birikim yok olacaktı
Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, deprem bölgesindeki en büyük müşterilerinden biri ile olan anısını da Hayatımız Sigortalı okuyucuları ile paylaştı: “Kahramanmaraş tekstil ve konfeksiyonda önde gelen şehirlerimizden biri. Modern işletmeleriyle ihracatta da önemli bir yere sahip. Depremden sonra bölgedeki ihtiyaçları tespit etmek üzere gerçekleştirdiğimiz destek ziyaretlerimizden birini de sigortaladığımız büyük bir işletmeye yaptık. Fabrika durmuştu, binanın duvarlarında çatlaklar gözle görülebiliyordu, makinalarında hasarlar vardı. İşletme sahibi, 300 kişinin çalıştığı bu fabrikayı babasından miras aldığını ve çocuklarına miras bırakmak istediğini söyledi. Bu beni çok etkiledi. Bu başarılı işletme, yıllar boyunca emin adımlarla ilerlemiş ve yurt dışında müşterilerinin güvenini yavaş yavaş kazanıp müşteri adedini artırarak dünya pazarında bir yer elde etmişti. O anda ilk aklıma gelen bu birikimin bir anda yok olması halinde, gerek iş yeri sahipleri ve çalışanları gerekse ülkemiz için büyük bir kayıp olacağıydı. Kısa bir süre sonra bölgeye tekrar gittiğimizde tesisin yeniden çalışmaya başladığını görmek bizi de çok mutlu etti. Bir sigorta şirketi olarak; deprem sonrası bu işletmeyi ayağa kaldırıp, 300 kişinin aileleriyle beraber geçimini sağlamaya devam edebilmesine ve müşterilerine olan taahhütlerini yerine getirerek yıllar içerisinde sahip oldukları pazarını korumalarına yardımcı olduk. Bu beni gerçekten hem çok mutlu etti hem de çok gururlandırdı. Sigortalanma konusunun sadece kendimiz için değil, çocuklarımız için, gelecek nesiller için, işletme sahibiysek çalışanlarımız ve onların aileleri için, ülke ekonomisi için de ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördük.”
Acenteler, bizim yüzümüz bizim dilimiz
Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, röportajımızda şirket olarak acentelere de büyük önem verdiklerini vurguluyor. Sompo Sigorta olarak temel amaçlarının, sigortacılığı doğru yaparak her iş yerine her vatandaşa ulaşabilmek olduğunu belirten Uğur, “Bu ulaşabilmenin yolu da aracılarımızdan geçiyor. 3 bin 300 tane acentemiz var ve hepsi öncelikle bizi tercih ettikleri ve teveccüh ettikleri için teşekkür ederiz. Biz onlarla birlikte yürüyoruz, Onlarla birlikte müşterilerimize gidiyoruz. Aslına bakarsanız acentelerimiz, bizim müşteriler nezdindeki yüzümüz, bizim dilimiz, bizim sözümüz… Bu yüzden acentelerimiz bizim için çok değerli” diye konuştu.
Sompo Holding dünyada satın almalarla büyüyor
Uğur, “Japonların, Türkiye’yi çok sevmesine karşın, çok kârlı bir teklif gelse, şirketi satma ya da ortaklık tekliflerine açıklar mı?” sorumuzu şu şekilde yanıtladı: “Sompo Holding dünyanın en kârlı ilk 10 sigorta grubundan biri olma hedefinde. Bu hedef kapsamında grubumuz hem organik hem de inorganik şekilde büyümesini sürdürüyor. Grubumuz, son yıllarda Kanada, İtalya, Fransa, Almanya ve Portekiz gibi ülkelerde sigorta sektörüne giriş yaptı. Bu bağlamda sermayedarımızın politikasını satıştan ziyade satın almalarla büyüme stratejisi olarak tanımlamak doğru olur. Sompo Sigorta olarak biz de grubumuzun büyüme stratejisi kapsamında ilerliyoruz. Şirketimiz grubumuzun mükemmeliyet merkezi olarak konumlanıyor. Biz de özellikle oto branşlarında fiyatlandırma, satış ve hasar gibi alanlarda Sompo çatısı altında başka ülkelerde faaliyet gösteren sigorta şirketlerine teknik bilgimizle destek oluyoruz.”
Sompo Sigorta’nın yeni ürünleri yolda
- Yangın sigortalarında, iş yeri ve konut tarafında değişen müşteri ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler sunmayı hedefliyoruz.
- Sompo Sigorta olarak elektrikli araç sayısının her geçen gün artmasından hareketle bu alandaki ürünlerimizi artırıyoruz.
- Elektrikli Araç Şarj İstasyonları Sigortası ürünümüz önümüzdeki aylarda çıkacak.
- KOBİ’ler için siber güvenlik sigortası ve yeşil kart ürünlerimize ilişkin çalışmalarımız devam ediyor.