Facebook-Fransa tarafından gerçekleştirilen bir anket, 1980 ile 2000 yılları arasında doğan Y kuşağı sayısının, otomobil sigortasında “harekete geçirilebilecek” yaklaşık 4 milyon kişilik bir müşteri potansiyelini temsil ettiğini ileri sürmektedir.
Y Kuşağı, sigorta şirketleri tarafından tanınması gereken bir müşteriler havuzunu oluşturmaktadır. Bu durum FacebookFransa tarafından yapılan bir araştırmadan anlaşılıyor. Evlilik, ilk işini bulma, bir ev kiralama veya bir eve sahip olma (ankete göre, Fransa’da her yıl 585.000 genç bu durumda) ya da bir aracın satın alınması (1,05 milyon kişi) gibi nedenlerden dolayı – ki bu nedenler hayatlarının dönüm noktalarıdır-, 18-30 yaş arası kuşak sigorta şirketleri için önemli bir satın alma hedefi olmaktadır.
Daha özel anlatımla ifade edilecek olursa, kendisi için, akıllı telefonların, tabletlerin ve diğer internet bağlantılı cihazların kullanımına düşkün olan bu gençliğin, ‘harekete geçirilecek’ yaklaşık 4 milyon müşteri potansiyelini temsil ettiği otomobil sigorta şirketleridir, söz konusu olan! Fransa’da 18-30 yaş arası yaşayan 10.1 milyon kişiden 5,9 milyonu, yapılan araştırmaya göre, sahip olacakları bir sigorta ile zaten donatılmış olacaklar. Fakat bunların yüzde 66’sı, almak istedikleri halde alamadıkları tavsiyelerden yararlanmaktan mahrum bir şekilde, sigorta şirketlerini seçmektedirler. “Sigorta şirketleri tüm bu süreç boyunca, bu potansiyel müşterilere yardımcı olarak, bir rekabet avantajı elde edeceklerdir” tespitinde bulunmaktadır.
Dijital kanallara bağlı kuşak
Şimdi artık, müşteri parkurunu, görgü ve alışkanlıklarının çok kanallı olduğu bir kuşağa uyarlamak da gerekmektedir; bu Y kuşağı dijital kanallara çok bağlı durumdadır: Ankete katılan 18-30 yaş kuşağının yüzde 56’sı finansal hizmetleri keşfetmek için cep telefonlarının kullanmaktadırlar ve yüzde 55’i de bir yapay zeka ile etkileşime geçmeye karşı değiller. Ancak her ne kadar akıllı telefon vazgeçilmez bir arkadaş haline gelmişse de, bu durum bu yaş grubunun insanlar ile iletişim kurmak istemediği anlamına gelmez.
Bir teklif talebi için, bir bilgi kaynağına, uygulamaya ve chat gibi diğer sohbet odalarına başvurmaktansa, bir temsilci ile telefon yoluyla veya e-posta ile iletişim tercih edilmektedir. Ve sigorta şirketinin seçimi hiç tesadüfü yapılmamaktadır. Örnek teşkil eden durumların yüzde 30’unda, sigortalı kişinin hali hazırda başka iş temasları olduğu bir profesyonel söz konusudur; yüzde 30’unda da, bir yakını tarafından tavsiye edilmiştir.
Hızlı Kuşak
Dikkat, her ne kadar ‘insani’ tavsiyeler de arasalar, bizim ünlü Y kuşağımız özellikle muhatapları tarafından gelebilecek büyük bir duyarlılığa da istek duyarlar. Yüzde 19’u sözleşmelerini birkaç tıklamayla değiştirebilmeyi, yüzde 18’i e-posta uygulamaları aracılığıyla sigorta temsilcileriyle konuyu görüşme imkanını ve yine yüzde 18’i de 15 dakikadan daha kısa sürede kayıt olabilmeyi istemektedir. Bu nüfus kesimine ulaşabilmek ve onlara hitap edebilmek için, sigorta şirketleri, özellikle internet veya bir uygulama yoluyla abonelik sürecini dijitalize etmek amacıyla, müşteri parkurunu sadeleştirip basitleştirmeye çalışmalıdırlar. Her ne kadar yapılan araştırma, ‘sigorta şirketleri tarafından müşteri deneyimini iyileştirme çabalarına’ değinse de, start-up şirketler bu konuyu üstlendiğinin altını çizmektedir. Top, artık sigorta şirketlerinin sahasında.
Y kuşağı mı dediniz?
Ondan söz edildiği duyuyoruz… Ama, bu terimin arkasında İngilizce MILLENIALS teriminin olduğunu biliyor muyuz? Bu terim, 1980’ler ile 2000’li yıllar arasında doğmuş 18-30 yaş grubunu ifade eder. 1989’da ilk kez ortaya atılan bu terim, Amerikalı tarihçiler tarafından, 1930’lardaki Büyük Bunalım ile İkinci Dünya Savaşı arasında doğan ‘sessiz nesilden’, savaştan sonra doğan ‘baby boomer’lardan ve 1960’lı ve 1970’li yıllarda doğan X kuşağından sonra gelen Y kuşağını isimlendirmek için kullanılmıştır.