19 Kasım 2024, Salı
spot_img

“12 sanİyede 6 teklİf, acentenin 3 personeline bedel”

Teknolojiye yaptıkları yatırımlar sayesinde acentelerine 12 saniyede 6 teklif alabilme imkanı sunduklarını belirten Neova Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Karahançer, “Neova ile çalışan bir acente artık 4 personel yerine 1 personelle çalışabiliyor” dedi.

ŞERİFE KAYA / HAYATIMIZ SİGORTALI

sigortali haziran 2016Çağa ayak uyduran sigorta şirketleri teknolojiden geri kalmıyor, yatırımlarını da bu çerçevede gerçekleştiriyor. Neova Sigorta da bu şirketlerden biri. Alt yapılarının güçlendirilmesi sayesinde teklif ve hasar ödemeleri konusunda hız yakaladıklarını belirten Neova Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Karahançer, Neova Sigorta’nın yaklaşık 12-13 saniyede 6 teklif oluşturabilir hale geldiğini söyledi. Neova Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Karahançer, şirketin hedeflerini, projelerini, teknolojik gelişimini, acenteleri ile bağlarını Hayatımız Sigortalı dergisine anlattı.

Neova Sigorta’nın büyüme trendinde olduğunu söyleyen Karahançer, 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 80 civarında bir büyüme yakaladıklarını ifade etti. Karahançer, “Sene sonuna kadar bu oran azalarak devam edecek ama yüzde 50 seviyesinin altında kalacağını düşünmüyoruz. Zaten yıllardır istikrarlı olarak yüzde 50’nin üzerinde büyüme kaydetmiş bir şirketiz” açıklamasında bulundu. Neova Sigorta’nın geçen 7 yılda 13’üncü şirket olduğunu belirten Karahançer, 2016 yılının ilk çeyreği itibarıyla yüzde 2.5 civarında pazar payına sahip bir şirket haline geldiklerini belirtti.

Neova’yı tercih eden acente giderini azaltıyor

Teknoloji konusunda ilerlemek kat ettiklerini belirten Oğuz Karahançer, Neova Sigorta’nın yaklaşık 12-13 saniyede 6 teklif oluşturabilir hale geldiğini söyledi. Neova ile çalışan bir acentenin artık 4 personel yerine 1 personelle çalışabildiğini ifade eden Karahançer, “Yani biz sadece kendi giderlerimizi değil acentenin de giderlerini kıstık” dedi. Neova Sigorta’nın 3 yıldır acentelerinin kullandıkları otomobilleri tedarik ettiğini söyleyen Karahançer, “Acenteyi burada da belli bir giderden kurtardık. Böylece acente eskisi gibi yüksek seviyede komisyon almasa da ayakta kalmakta zorlanmıyor. Çünkü Neova ile çalışarak giderini azaltıyor” şeklinde konuştu. Neova’nın aynı zamanda acentelere yönelik kampanyalara devam edeceğini açıklayan Karahançer, trafik dışı ürünlerde üretim kampanyası gerçekleştireceklerini belirtti.

Acentelerimiz beklentimizin üzerinde üretim gerçekleştiriyor

Kurulduğu günden beri Neova Sigorta’nın ana dağıtım kanalının acenteler olduğunu ifade eden Karahançer, banka kanalı ile de üretimlerine devam ettiklerini belirtti. Geçtiğimiz yıl bir banka ve üç katılım bankası ile çalıştıklarını söyleyen Karahançer, “2016 yılı itibarıyla yeni kurulan Vakıf Katılım ile de çalışmaya başladık. Bu pazarımızı büyütmeye devam edeceğiz” dedi.

“Acenteler beklentinizi karşılıyor mu?” sorumuza Karahançer, şöyle cevap verdi: “Acentelerimiz beklentimizin üzerinde üretim gerçekleştiriyorlar. Neova’nın üretim dağılımına bakıldığında bankasüransın payı yüzde 20 seviyelerinde iken bu yıl ilk defa yüzde 15 veya altında gerçekleşecek. Bunun sebebi bankasüranstan yeterince üretim alamamak değil, burada temel neden acenteden beklediğimizin üzerinde üretim geliyor olması.”

Tek gündem trafik sigortası

oguz karahancer neovaOto sigortaları dışına yönelmek gerektiğinin altını çizen Karahançer, iki yıl önce sektör toplam 20 milyar TL üretim yaptığında elementer branşta sadece trafiğin 4 milyar TL üretim yaptığını belirtti. Bu sene beklentilerinin sektörün 32-34 milyar TL üretim yapması ve 14 milyar TL’sini trafiğin oluşturması yönünde olduğunu söyleyen Karahançer, “Aslında sağlığı bir kenara bırakırsak olursak, neredeyse sektörün prim üretiminin yarısı trafik sigortasından oluşuyor. Acentenin tek gündemi trafik sigortası. Çünkü gelirinin yüzde 80’nini bu sigortadan karşılıyor. Ancak acentelerimizle şunu çok sık paylaşıyorum, gelecekte de acente olmak istiyorsanız trafik ve kasko dışında üretim yapıyor olmanız lazım” dedi.

‘Neova, online karşılaştırmalı sitelerde asla olmayacak’

Bazı bölgelerde, o ilde veya bölgede Neova Sigorta’dan başka şirket yokmuş izlenimi elde ettiklerini söyleyen Oğuz Karahançer, “1.254 acentemiz içerisinde belki 1.000 tanesi için Neova Sigorta ilk şirket. Çünkü Neova, acentenin özlüğünü ve geleceğini onlardan çok daha fazla düşündü ve düşünemeye devam edecek. Neova Sigorta’yı bu kadar kısa süre içerisinde bu kadar yüksek seviyeye getiren de budur. Mesela online karşılaştırmalı sitelerde Neova asla olmayacak. Çünkü bizim birinci dağıtım kanalımız acente” dedi. Acentelerin sigorta şirketlerinin markasını taşıdığını ifade eden Karahançer, insanlara dev LCD ekranlardan ulaşıldığını, hatta bazı ülkelerde insanların sırtına küçük monitörler yerleştirip mobil reklamcılık yapıldığını söyledi. Karahançer, acenteyi sadece komisyon alan kişi olarak görmemek gerektiğini aynı zamanda şirketlerin isimlerini duyurduklarını da dile getirdi.

Genel gider oranımızı %2.5’un altına indireceğiz

Fiyat düşürme ve komisyon azaltma konusunu acenteleriyle paylaştıklarını, nedenlerini onlara anlattıklarını, bu nedenle acentelerinin Neova’ya bağlılığının sürekliliği olduğunu ifade eden Karahançer, sözlerine şöyle devam etti: “Teknoloji gelişiyorken bizim bir adım ileriye gidemeyişimizi oturup tartıştık. İki yıl önce ‘mutlaka değişmesi gereken şeyler vardır’ fikriyle yola çıktık. Geldiğimiz nokta itibarıyla genel giderimizin toplam gelir içerisindeki payını yüzde 5’li seviyelere indirdik. Nihai amacımız iki yıl içinde genel gider oranımızı yüzde 4’ün altına, 4 yıl gibi bir sürede ise yüzde 2.5’un altına indirmek. Sektörde şu an en başarılı şirketin genel gider oranı yüzde 5.5’lu seviyede. Sektör ortalaması su an 14-15 civarındayken genel giderlerimizi yüzde 5’lere çektik ve 2.5’a indireceğiz. Genel giderlerimizi düşürmeyi üretim gelirlerimizi artırarak yapacağız.”

Acentelerimiz de komisyonlarda belli oranda fedakarlık yaparsa…

Neova Sigorta’nın genel giderleri düşürme politikası çevresinde, personel sayısını azalttığını, teknolojik gelişmelere imkan tanıdığını söyleyen Karahançer, “Biz bunları yaparken acentelerimiz de oransal olarak belli komisyon giderinden fedakarlık yaparsa, bu uygulama bize online satış sisteminden daha avantajlı bir satış sistemi getirecek” dedi.

Karahançer, online satıştan ziyade konvansiyonel satıştan daha fazla avantaj sağlamayı ise şöyle anlattı: “Genel gider dışında acente komisyonlarını da belli bir seviyeye çektiğimiz zaman, acente ile çalışan bir şirket 100 TL prim üretimi yapabilmek için 10 TL masraf yapacak. Online çalışan bir şirket ise 100 TL prim üretebilmek için 20 TL harcayacak. Bu da şu anlama geliyor; online’da bir poliçe 1000 TL’ye satılırken acentede aynı ürün 900 TL’ye satılabilecek. Biz bu konuyu acentelerimize anlattık. Acenteler bizi tercih etti. Biz ve bizim gibi şirketler olduğu sürece acenteler her zaman en popüler dağıtım kanalı olmaya devam edecek.”

Tespiti yapılan hasarların aynı gün ödemesini yapacağız

Müşterinin her zaman ilk tercihinin önce fiyat, sonra hizmet olduğunu ifade eden Karahançer, Neova’nın stabil bir ortamda her zaman diğer şirketlerden konvansiyonel sigortacılıkta yüzde 20 daha uygun olacağını söyledi. Karahançer, “Teknolojik yatırımlarımızın artmasıyla birlikte hasar hizmet kalitesinde de hız yakalayacağız. Yakın zamanda tespiti yapılan hasarların aynı gün ödemesini yapmayı planlıyoruz. Sabah gördüğümüzü öğleden sonra, öğleden sonra gördüğümüzü ise ertesi sabah ödeyeceğiz” açıklamasında bulundu.

3 YORUMLAR

  1. onlıne karşılaştırmalı sitelerde olmayacaz diyorsunuz ama,,merdiven altı dediğimiz acentelerde bile piyasada satılan proğramlar sayesinde bir girişle 20 teklifi alabilen sitelerde sizin neova da fiyat veriyor müdür bey…Maalesef gerçek bu…

  2. Zorunlu sigortalar.%350 artis saglamisken %80 buyume saglama kendi kendini kandirmaktir. Acentelere 25 policen sonra %5 komisyon vermekte acgözluluktur…

  3. 4 senedir neova sigortanın teknik personeliyim dakada 3 teklif verebiliyorum.. bence hic gerek yok sisteme… ekmeğimizle oynamayın lütfen

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER