Başkalarından farklı algılanabilmek için kişisel marka yönetimine ihtiyaç olduğunu vurgulayan Academic Trend Eğitim & Danışmanlık Eğitmeni ve HAYATIMIZ SİGORTALI dergisi yazarı Devrim Ersöz, kişisel marka yaratabilmek için 10 maddelik ipucunu okuyucularıyla paylaştı.
Bireysel ya da kurumsal olarak talep edilen ürün ve hizmetler birbirlerinden ayrışabilmek için kişisel marka yönetimine ihtiyaç olduğunu belirten Academic Trend Eğitim & Danışmanlık Eğitmeni ve HAYATIMIZ SİGORTALI dergisi yazarı Devrim Ersöz, kişisel marka yaratabilmek için 10 maddelik ipucunu okuyucularıyla paylaştı. Ersöz’ün SİGORTALI dergisindeki köşe yazısı şöyle:
“Aynı türdeki ürün, hizmet ya da girişimleri birbirinden ayıran işaret, özellikler ya da unsurlara marka diyoruz. Siz bir marka mısınız? Diğer bir deyişle sizi diğer kurum ya da kişilerden ayıran özellikleriniz ne?
Bireysel ya da kurumsal olarak talep edilen ürün ve hizmetler birbirlerinden ayrışabilmek için markalaşmaya ihtiyaç duyar. İnsanların da başkalarından farklı algılanabilmek için kişisel marka yönetimine ihtiyacı vardır. Bu yazımda kişisel marka yaratabilmek için sizinle 10 ipucu paylaşacağım.
1. Misyonunuzu yaratın: İlk ve en önemli nokta kendiniz için bir “misyon” tanımlamaktır. Bu nedenle işe kişisel misyon bildiriminizi hazırlamakla başlayın. Misyonunuz, var olma nedeninizi açıklar. İnsanlar tarafından nasıl tanınmak istiyorsunuz? Aşağıda yazdığım örnek kişisel özellikleri, farklı misyonları çağrıştırmak için ipucu olarak kullanabilirsiniz. Ama en doğrusu kendiniz için kişisel özelliklerinize uygun ve mutlaka olumlu çağrışım yaratan bir misyon belirlemektir.
Yaratıcı, yardımcı, analitik, konuşkan, sosyal, aristokrat, zevkli, sade, çılgın, dinleyici, düzenli, mükemmeliyetçi, güvenilir, maceracı, başarılı, girişken, romantik, barışçı, gözlemci, sıra dışı, keyifli, şık, elit, zevkli, çok okuyan, gezgin, hümanist, hayvan sever, lider…
2. Güçlü yönlerinizi belirleyin: Kişisel farkındalık kendinizi iyi tanımak ve başkalarının gözüyle kendinizi görebilmektir. Sizce ya da başkalarına göre en güçlü yönleriniz nelerdir? Bunu ortaya çıkarmak için işe yakınlarınıza bazı sorular sorarak başlayabilirsiniz.
3. Tarzınızı tanımlayın: Stil sahibi olmak farklılaşmanın en önemli adımlarından biridir. Kendiniz için taklit edilemez bir tarz geliştirin. Öncelikle kıyafetten başlayın. Stil ve imaj sitelerini takip edin
4. İmajınızı yayın: Belirlediğiniz tarz ve kendiniz için seçtiğiniz imajı sosyal ve iletişimsel ortamlarda yaygınlaştırarak sağlamlaştırın. Bu konuda tutarlı olun.
5. Asansör konuşması hazırlayın: Bir asansörde olduğunuzu düşünün ve iletişim kurmak istediğiniz kişinin hangi katta ineceğini bilmiyorsunuz. Yani çok az zamanınız var. Bir iki cümleyi geçmeyecek, sıcak bir merhaba içeren kişisel tanıtım metniniz hazır olsun. Unutmayın bu içerik insanları sizinle sonrasında iletişim kurmaya ikna edecek ölçüde ilham verici olmalıdır.
6. Blog tutun: Sıradışı ve/veya bilgi yayabileceğiniz bir konuda güncel bir blog yaratın.
7. Sosyal medya kullanın: İmaj yaygınlığı ve farkındalık yaratmak için çağın tüm iletişim yöntemlerinden yararlanın.
8. Kendinizi devamlı güncelleyin: Sürekli okuyun ve yeni eğitimlere katılın.
9. Network yaratın: Sürekli yeni insanlarla tanışıp, karşılık beklemeden çevrenizdekilere yardım edin.
10. Modelleyin: Çevrenizde kişisel markasını yaratmış kişileri inceleyin ve neyi farklı yaptıklarını tespit edin. Benzer şeyleri yapmayı deneyerek onları modelleyin.
Başarılı bir marka olmanız ve modanızın geçmemesi dileğiyle.”