2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Trafik Sigortası’nda vadeler bir ay uzatıldı

Zorunlu Trafik Sigortası’nda 1 Mayıs’tan itibaren yürürlüğe giren yeni düzenleme kafaları karıştırdı. Acenteler isyanda…

Hazine ve Maliye Bakanlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün 29 Nisan 2020 tarihinde yayınladığı duyuruya göre; 1 Mayıs itibariyle 1 ay süre ile Zorunlu Trafik Sigortası yenilenmesi yapılmayacak. Süre bir ay uzatıldı. Bu da demektir ki 1 ay boyunca trafik sigortası satış geliri ne şirket ne de acenteler için olmayacak.

“Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Gecikmeden Dolayı Sürprim Uygulaması; Primlerin Taksitlendirilmesi ve Riskli Sigortalılar Havuzu Konusu Poliçelerin Vadelerinin Uzatılmasına İlişkin Sektör Duyurusu” şu şekilde:

Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği 21.04.2020 tarihinde yayımladığı tavsiye kararı ile; Riskli Sigortalılar Havuzu kapsamına girmeyen araçların Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk (Zorunlu Trafik) Sigortalarında ve Otobüs Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortalarında;  uygulama yöntemi şirketlerin inisiyatifinde olmak üzere; öncelikle,  yenilenen poliçe primlerinde indirim ve/veya gerekli durumlarda teminat sürelerinin uzatılması ile şirketlerin gerekli göreceği diğer kolaylaştırıcı uygulamaları tavsiye etmiştir.

 Söz konusu tavsiye kararı çerçevesinde, sigorta şirketleri tarafından vadesi dolan zorunlu trafik sigortası poliçesi geçerlilik sürelerinin ilave prim alınmaksızın; en az 1 ay süre ile uzatıldığı ve zorunlu trafik sigortası primlerinin taksitler halinde tahsil edilirken taksit sayısının arttırıldığı bilinmektedir.

 Bilindiği üzere, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 91 inci maddesinin ikinci fıkrası,

“Zorunlu mali sorumluluk sigortasına ilişkin primler peşin ödenir. Ancak, Hazine Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakanlık primlerin taksitler halinde tahsil edilmesine ilişkin düzenleme yapmaya yetkilidir.” hükmünü amirdir.

Bu çerçevede, koronavirüs salgınına ilişkin hayata geçirilen tedbirler kapsamında zorunlu trafik sigortası yaptırılması, yenilenmesi ve primlerin ödenebilmesi gibi durumlar göz önünde bulundurularak,

1. 23.03.2020 tarihli ve 2020/4 sayılı COVID 19 Salgınına İlişkin Alınan Tedbirler Hakkında Sektör Duyurusunun 5 inci maddesiyle getirilen uygulamaların 31.05.2020 tarihine kadar devam ettirilmesine,

2. Tavsiye kararı doğrultusunda hareket eden sigorta şirketlerinin ilave prim alınmaksızın sigorta süresinin uzatılması uygulamalarını en erken 31.05.2020 tarihine kadar devam ettirmelerine,

3. Sigorta ettirenin talebi halinde primlerin taksitler halinde tahsil edilmesi durumunda, ilgili mevzuat hükümleri saklı kalmak üzere, en az 6 taksit yapılması ve taksitlendirmenin Mayıs ayında tahsilat yapılmayacak şekilde düzenlenmesine,

Riskli Sigortalılar Havuzu kapsamında…

4. Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Tarife Uygulama Esasları Hakkında Yönetmeliğin “Sigorta primlerinin tespiti esasları” başlıklı 4 üncü maddesinin altıncı fıkrasının, “Müsteşarlık, riski yüksek olan sigortalılar bakımından sigorta şirketleri arasında prim ve hasar paylaşımı için özel kurallar getirebilir. Bu sigortalıların primi Müsteşarlıkça tespit edilir.” hükmüne dayanılarak; Riskli Sigortalılar Havuzu kapsamındaki poliçelere uygulanmak üzere; poliçe bitiş tarihi 30.04.2020 ila 31.05.2020 arasında olan poliçelerin geçerlilik sürelerinin ilave prim alınmaksızın 1 ay süre ile uzatılmasına karar verilmiştir.

3 YORUMLAR

  1. Bu yeni durum, uygulamada; aktueryal hesaplamalardan, şirketlerin yönetici sorumluluğuna, acente faaliyetlerinden ulusal ve uluslararası hukuk kapsamı da dahil çok boyutlu olarak, kamuyu ve kamuoyunu ilgilendirir ve uygulama karmaşasına sokabilir.
    Çok daha basit ve pratik yöntemleri; indirim, vade-taksit arttırımı, mevcut poliçelerde teminatta olmadığı halde ( sağlık poliçelerinde salgın hastalıklar teminatı olmadığı halde birçok şirketin teminat vermesi gibi)… şirketler zaten inovatif ve tüketici dostu yöntemler şeklinde uyguluyor ve de ilave yeni tekniklerle uygulayacaklardır.
    Sigorta sektörünün tüm aktörlerinde, idari ve hukuki sorunlara gebe bu tavsiyeler, pratik maliyetler doğurmadan ivedi, büyük ölçüde iptal boyutlu olarak revize edilmelidir.

  2. Trafk sigortasını şirketler yapmasın zaten hepsi çok zarar ettiklerni söylüyorlar . Bunu devlet tek elden yapabilir araç vergisi toplanırken sigorta ücretide oraya ilave edilir SİGORTA ŞİRKETLERİNİN Zarar etmesi önlenmiş olur.

    HASAN KOCAMAN

  3. Sigorta firmasıni aradım yok öyle bişey bize gelmedi dediler
    Yada salağa yatıyorlar.
    3 günde fiyat 800 den 1200 e çıktı saçmalık
    herkez garibana vuruyor. Vurun bakalım bu dünya size güzel.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER