22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Zor dönemde asıl acentelere büyük görev düşüyor”

YouTube kanalı Sigorta Ekranı’na konuk olan Maher Holding Pazarlama ve İletişim Başkanı Dr. İsmail Kızılbay;  acentelerin şu dönemde sigortanın önemini bire birde iletişimde bulundukları müşterilerine, arkadaşlarına ve çevrelerine anlatmaları gerektiğini söyledi.


Türkiye’de Koronavirüs salgını (Covid-19) hızla yayılmaya devam ederken, salgının sigorta sektörü üzerindeki etkileri ile ilgili sigorta şirketi yöneticilerinin değerlendirmeleri sürüyor. Şirket yöneticilerinin düşüncelerini öğrenmek için oldukça yararlı bir mecra olan YouTube kanalındaki Sigorta Ekranı’na Maher Holding Pazarlama ve İletişim Başkanı Dr. İsmail Kızılbay da konuk oldu. Sektör ve sigorta şirketinin başlıca dağıtım kanalı olan acentelerle ilgili olarak Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Kızılbay, birbirinden çarpıcı açıklamalar yaptı.  Bu zor dönemde acentelere büyük görev düştüğü fikrini savunan Kızılbay,  “Şu dönemde yapmaları gereken, sigortanın önemini bire birde iletişimde bulundukları müşterilerine, arkadaşlarına ve çevrelerine anlatmaları” dedi.

İşlerde bir aksama yok

Programın başında, Quick Sigorta’da dijital altyapının genel anlamda oturduğu için işlerde bir aksama olmadığını belirten Kızılbay, çalışanların yüzde 90’ının bu süreçte evden çalıştığını söylüyor.  Buna karşın,acentelerden satışlarının düştüğüne yönelik şikayetler geldiğini vurgulayan Kızılbay, “Acentelerimizin şunu görmesi gerekiyor: Eğer, kendi satışları düştü ise bu durum şirketler için de geçerli. Şirketlerin de satışları düştü. Hem Quick Sigorta hem Corpus Sigorta olarak en büyük satış kanalımız acentelerimiz olduğu için dolayısıyla bizim de satışlarımız düşüyor” dedi.

Bireyleri psikolojik olarak hazırlamak gerekli

Zorlu süreçte, acentelere yönelik de önemli mesajlar veren Kızılbay, şunları söyledi: “Acentelerimizle daha önce birlikte olduğumuz her ortamda kendilerine dijital altyapılarına yatırım yapmalarını önermiştik. Aslında, hiçbiri dijitale yabancı değildi. WhatsApp’tan poliçe vermek online teklif vermek gibi birtakım çalışmaları vardı. Ancak, şu dönemde yaşanan mesele sadece dijital altyapı değil; insanların psikolojisini de buna hazırlamak gerekiyor. İletişim üzerine çalıştığım için bunu defalarca söylüyorum. Acentelerimizin hepsi İletişim Fakültesi mezunu kadar birebir iletişimde becerili. Pazarlama ve satış konusunda yüksek lisans yapmış kadar başarılı kişiler.”

Sigortanın önemi iyi anlatılmalı

Sigorta şirketlerinin de sigortanın önemini daha iyi yerleştirmek dışında bir eksiği olduğunu düşünmediğini belirten Kızılbay, “Çünkü insanlar, ‘Otomobilimi kullanmıyorum, trafik sigortası-kasko yaptırmayayım’ diyor. Ancak, otomobili çalınabilir, yanabilir; üzerine bir şey düşebilir. Her şey olabilir. İnsanlar, şu anda evlerinde oturuyorlar. Evde oldukları süreç içerisinde evleri ile ilgili hasarlar meydana gelebilir. Aslında birtakım riskleri, sigortanın önemini, kriz öncesinde genel olarak bunun hayatlarını nasıl güvence altına aldığını daha iyi anlatmış olsaydık, sigorta sektörü bunu daha iyi yapmış olsaydı, bu dönemdeki finansal rakamlar belki de bu derece düşük olmayacaktı” diye konuştu.

Acenteler için yeni projeler geliyor

Kızılbay’ın acentelere bir de müjdesi de var: “Acentelerimizin ihtiyaçlarını tamamen görmezden geliyor değiliz. Ciddi şekilde bir takım çalışmalar yapıyoruz. Ancak, bu çalışmalar henüz tamamlanmadı. Birkaç hafta içerisinde netleşeceğini düşünüyorum. Bütün Türkiye’yi kucaklayacak, bütün acentelerimizi kucaklayacak birkaç projemiz var. İki sigorta şirketimizin yöneticileri bu konuda bir çalışma yapıyor. Bu çalışmaları Maher Holding CEO’su Levent Bey, belki yakın zamanda açıklayacak.”

Acenteler konuşuyor

Programda Can Kantar’ın Sigorta Ekranı’nda başlayacak, acentelerle ilgili  “Acenteler konuşuyor” başlığı altında yayınlanacak çalışma hakkında da düşüncelerini öğrendiğimiz Kızılbay, “Güzel bir çalışma olacaktır. Acentelerimizin aslında şu zor dönemde neler yapacaklarını, neler yapabileceklerini bildiklerinden eminim. Yardım ve destek istenmesinde hiçbir yanlış yok. Şirketlerin ve yapıların ellerinden geldiği kadar destek vermeleri lazım” dedi. Şu dönemde tanıtım ve iletişim sıkıntısı çeken acenteler için hazırlanan görsellerin kendileri için hazırlanmış sistem içerisinde otomatik olarak kendi şirketlerinin ismi ve markasıyla kendi sosyal medya kanallarından paylaşılabildiğini ifade eden Kızılbay, Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar’a ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey’e bu konuya verdikleri destek için teşekkür ediyor.

İş ortaklarımızı kötü zamanda da bırakmayız

Bu zorlu dönemde büyük yapıların daha rahat ayakta duracaklarının düşünebileceğini belirten Kızılbay, şu görüşleri dile getirdi:

“Büyük yapılar ayakta durmalı ki bu kriz dönemleri atlatıldığında acentelerimizin de halen çalışabileceği şirketler olsun. Geçtiğimiz günlerde Levent Bey’in açıklamalarını okumuşsunuzdur. Biz iş yaptığımız ortaklarımızın bize hizmet üreten, mal sağlayan ortaklarımızın durumunu inceledik. Onların ekonomik durumları, bu krizi nasıl atlatabileceği yönünde çalışmalarımız oldu. Ben en azından kendi alanımla ilgili olanları söyleyeyim. Benim iletişim ve pazarlama alanında hizmet aldığım bir takım yapılar. Artık, onlar dışarıya çıkamadıkları için ve bazı iş süreçleri bir miktar aksadığı için haliyle kazançlarında bir düşüş olduğunu görüyoruz. Biz  bir takım konularda daha sonra kullanabileceğimiz işleri vermeye devam ediyoruz. Çünkü, bu krizi birlikte atmamız gerekiyor. İyi zamanlarda birlikte olduğumuz iş ortaklarımızı, kötü zamanlarda yolda bırakmak gibi bir düşüncemiz yok. Bu krizin en başından beri sağ olsun Levent Bey bunu tekrarladı ve buradan kendisine teşekkür ediyorum.  Şu anda iş ortaklarımızla olan iş yapma şeklimiz kriz öncesinde nasılsa şu anda da aynı.”

Bu zorlu dönemde sigorta sektörü iyi bir sınav verdi

Maher Holding Pazarlama ve İletişim Başkanı Dr. İsmail Kızılbay, bu zorlu dönemde sigorta sektörünün genel olarak iyi bir sınav verdiğini düşüncesinde. “Sigorta sektörünün, sigorta yöneticilerinin bu süreçte üzerlerine düşen görevi yerine getirdiklerini düşünüyorum. Quick Sigorta olarak bizim sağlık sigortalarında bir girişimimiz yok ama sizin de gördüğünüz gibi sigorta şirketleri arka arkaya söz konusu salgınla ilgili masrafları, maliyetleri karşılayacaklarını açıkladılar. Bu doğru ve güzel; insanlara güvence veren bir hareketti. Maher Holding grubu içerisindeki iki sigorta şirketimizin burada son derece hazırlıklı olduğunu gösterdi; özellikle Quick Sigorta dijital altyapısı ile ‘evdeyiz, hizmetinizdeyiz’ şeklindeki kampanya ile acentelerimize inanılmaz bir şekilde pazar açtı. Şu anda her acentemizin bir online satış kanalı var diyebilirim” dedi Kızılbay.

Sürekli devletten bir şey talep etmeyelim

Programda Koronavirüs salgınının, sigorta sektörü üzerindeki etkisine değinen Kızılbay, “Evet işlerde bir düşüş olacak. Eskisi gibi olmasını beklemiyoruz. İşletmeler kapanıyor. Bazı yerlerde üretim düşüyor. Ama öte taraftan da üretimin ikiye katlandığı başka sektörler de var. Bu kriz dönemini bir şekilde atlatacağız. Bunun bir test olduğunu; bu dönemdeki eksiklerin neler olduğunu görüp birazcık üzerinde çalışmamız gerektiğini düşünüyorum.” Kızılbay’ın programda sarf ettiği şu sözleri de bir kenara not etmek gerekiyor: “Sürekli devletten veya büyük yapılardan bir şeyler talep etmek yerine biraz da kendimizi derleyip toparlayıp eksiklerimizi gidermek gerektiğini düşünüyorum.”

Kızılbay’ın parfüm hobisi

Açıklamalarının son bölümünde evde spor yapmaya çalıştığını belirten Kızılbay, parfün hobisiyle ilgili de ilginç bilgiler paylaştı. Kızılbay, Can Kantar’ın parfümle ilgili özel bir program yapma önerisine de kabul etti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER