23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Yolda kalan elektrikli araca dikkat!

Elektrikli araçlar ile içten yanmalı motorlu araçların çalışma mekanizmalarının birbirinden çok farklı olduğuna dikkat çeken Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, “Birçok elektrikli araç, önde, arkada veya her iki aks üzerinde elektrikli motora sahip. Yolda kalan elektrikli aracın çekilmesi söz konusu olduğunda “Ahtapot” olarak tabir ettiğimiz çekici kolları ile kaldırılarak düz yataklı bir çekici üzerine konulması en iyi çözüm oluyor. Bu sayede, elektrikli aracın motoru çalışmadan tekerleklerinin dönmesi ile oluşabilecek olumsuz etkilerin de önüne geçiliyor” dedi.

Tur Assist, kullanımı ülkemizde hızla yaygınlaşan elektrikli araçlara sağlanacak yardım hizmetinde dikkat edilmesi gerekenleri paylaştı. 

Konuyla ilgili bilgiler veren Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, elektrikli araçlar ile içten yanmalı motorlu araçların dış görünümü açısından büyük bir farkı olmasa da çalışma mekanizmaları konusunda bambaşka sistemlere sahip olduğuna dikkat çekerek “Birçok elektrikli araç, hem önde, hem arkada veya her iki aks üzerinde elektrikli motora sahiptir. Yolda kalan elektrikli aracın çekilmesi söz konusu olduğunda “Ahtapot” olarak tabir ettiğimiz çekici kolları ile kaldırılarak düz yataklı bir çekici üzerine konulması en iyi çözüm olmaktadır. Bu sayede, elektrikli aracın motoru çalışmadan tekerleklerinin dönmesi ile oluşabilecek olumsuz etkilerin de önüne geçilmektedir. Konu ile ilgili, hem müşteri temsilcilerimizi hem de hizmet sağlayıcı tedarikçilerimizi düzenli olarak Tur Assist Akademi’de eğitime tabii tutuyoruz” dedi.

Assistans hizmet süreci geleneksel araçlardan farklı

Otomotiv sektörünün geleceği olarak görülen elektrikli araçların, asistans sektörünü de yakından ilgilendirdiğini vurgulayan Tur Assist, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlarda yakıtın yanması sonucu ortaya çıkan enerjinin sadece yüzde 25’i kullanılabildiğini, bu performans elektrikli araçlarda çok farklı çalıştığını aktardı. Elektrikli araçlarda enerji dönüşümü güç kaybı olmaksızın gerçekleşirken yakıtlı araçlarda olduğu gibi bir ileticiye de ihtiyaç duyulmuyor. Bu nedenle asistans hizmeti ve yol yardım sürecinde de farklılıklar meydana geliyor.

Yanlış işlemler bataryayı olumsuz etkiliyor

Otomobil çekilirken aracın asfalta bağlantısında tekerlekten gelen hareketin anlık olarak enerjiye çevrilme ihtimaline değinen Turan,  “Bu ihtimal dahilinde araç hareket halindeyken sürekli bir enerji döngüsü olur. Bu durum hareket enerjisi ve potansiyel enerjinin  dönüşmesi ile araç bataryasına iletilmesi ve enerjinin depolanması anlamına geliyor. Günümüzde birçok firma, elektrikli araç çalışmıyorken tekerleğin dönmesinden dolayı çıkan enerjinin araç bataryasını olumsuz etkilediğini belirtiyor. Bu yüzden çok dikkatli olmalıyız. Çok yeni bir teknoloji ile karşı karşıyayız. Bu tip araç sahibi olmak isteyenler, elektrikli araç konusunda zamanla daha da bilinçlenmeli” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER