19 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

Yavuz Ölken: “Pusulamız gelecek ve sürdürülebilirlik”

İstanbul acenteleriyle gerçekleştirdikleri toplantıda konuşan Axa Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, “Ne yapmamız gerektiğini çok iyi biliyoruz diyerek “Geleceği ve sürdürülebilirliği kendimize pusula etmiş durumdayız” dedi.

Axa Sigorta, Groupama satın alma sürecinde hisse devrinin tamamlanmasıyla birlikte toplamda ulaştığı 4000’e yakın acente ile gücüne güç katarak büyümeye devam ediyor. Acente buluşmalarına Adana ile başlayan şirket, son toplantısını önceki gün İstanbul’da gerçekleştirdi. 

Axa Sigorta CEO’su Yavuz Ölken ve Axa Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan’ın katılımıyla İstanbul acenteleriyle Uniq İstanbul’da bir araya gelen Axa Sigorta, toplantı süresince “Birlikte Daha Güçlüyüz” mesajı verdi.

Toplantıda konuşan Ölken, 2020-2023 döneminde pandemiyle başlayan sürece eklenen global ekonomik krizler, siyasi krizler, savaşlar ve ardından Şubat ayında yaşanan deprem felaketinin sigortacılık adına çok öğretici olduğuna dikkat çekerek “Bu nedenle bizler yaşatmak için yaşamak zorundayız. Sigortacılık deneyim gerektiren itibarlı bir meslek. Bu itibarlı mesleği nasıl sürdürülebilir kılacağımızı ve geleceğe bakışımızı paylaşmak için buradayız” ifadelerini kullandı.

Üç yılın sonunda yüzde 10’luk pazar payına ulaşacağız

Groupama satın alma sürecinde hisse devrinin tamamlanmasıyla Türkiye’de ulaşmak istedikleri müşteri sayısı hedefi doğrultusunda 1000 yeni acenteye kavuştuklarını söyleyen Ölken, “Çok değerli ve nitelikli 270 Groupama çalışanı ile insan kaynağı ve pazar potansiyeli anlamında büyük bir fırsat yakaladık. Hem acente hem çalışan olarak müthiş bir sinerji var. Bilgi işlem altyapısı olarak bizler 2019’dan bu yana yatırım yapıyoruz. Satın alma sürecini 58 günde tamamladık. 3 Mayıs’ta hisse devri, 9 Mayıs’ta da acentelerimize ekranlarımızı açtık. Şu anda bütün ürün eşleşmeleri tamamlanmış durumda. Bu da bizim bilgi işlem sinerjisinde çok yüksek olduğumuzu gösteriyor. Operasyonel bir avantajımız var. Güçlü bölge organizasyonumuzla da acenteye nasıl hizmet edeceğimizi iyi biliyoruz. Burada da bir satış sinerjisi var. Hepsini alt alta koyduğumuzda 36 ay sonra yüzde 10’luk bir pazar payına ulaşacağız” dedi.

8 bölge toplantımızda 3 bin 500 acentemizi kucakladık

Ölken, Groupama’dan Axa Sigorta’ya katılan acentelerin 9 Mayıs’tan bu yana çok önemli bir üretim gerçekleştirdiklerini aktararak “Biz onlara güçlü bölge ve güçlü şirketin ne demek olduğunu anlatıyoruz. Axa Sigorta olarak sadece satın alma ile acente sayımızı büyütmüyoruz. Acente sayımız zaten büyüyor. Biz aynı zamanda kim olduğumuzu da anlatıyoruz. Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz 8 bölge toplantımızda 3 bin 500 acenteyi kucakladık. Çok önemli bir aşamayı geçtik diye düşünüyorum. Bundan sonra da işimizi her zamanki gibi doğru, müşteri ve acenteye hizmet odaklı yapmaya devam edersek zaten beraber büyüyeceğiz” diye konuştu.

Pusulamız gelecek ve sürdürülebilirlik

“Neyi yapmamamız gerektiğini iyi biliyoruz” diyen Ölken, “Çok dengeli bir portföy oluşturduk. Trafik sigortasında yüzde 20-25, trafik dışında da yüzde 75-80 aralığında prim üretimimiz var. Sağlık ve kurumsal sigortacılığa daha çok odaklanıyoruz. Rezervlerimizi hep doldurarak geldik. Axa yedek akçesi dolu olarak geliyor. Gelecek enflasyon artışlarını ve asgari ücret artışlarını biz bir önceki dönemde yüklemeye çalışıyoruz. Bir nevi yedek akçesi ayırıyoruz. İyi bir fon yönetim ekibimiz var. 20 milyar liraya yakın bir fon yönetiyoruz. Geleceği ve sürdürülebilirliği kendimize pusula edinmiş durumdayız” açıklamalarında bulundu.

Sağlık branşındaki ürünlerimizi genişleteceğiz

Ölken, bu yıl en çok sağlık sigortalarındaki ürün gamlarını genişletmeye odaklanacaklarını söyleyerek “Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile Özel Sağlık Sigortası arası yeni bir ürün hazırlıyoruz. Önümüzdeki günlerde tanıtımını yapacağız. Kaskoda zaten Groupama ile birlikte ürün gamımız genişledi. Kurumsal sigortacılıkta da risk yönetimini, müşteri ve acente ilişkilerini fiyatlama ve hizmete döndürme yolunu izleyeceğiz. Kurumsal sigortacılıkta müşteri ziyaretlerini önemseyeceğimiz bir döneme giriyoruz” diye konuştu.

Ürün sayısından ziyade sigortalının satın alma gücünün önemli olduğuna dikkat çeken Ölken, “Önümüzdeki 3 yılın başarısı, mikrodan makroya, ürün gamınızı satın alma gücüyle hizalamaktan geçecek. Biz de bunun için çalışıyoruz ama sağlığa özel ürün gamında ciddi çalışmalarımız olacak” dedi.

Blockchaine’e gelene kadar aşmamız gereken sorunlar var

Blockchain’e yönelik sigorta ürünlerinin de gündemlerinde olduğunu dile getiren Ölken, “Ancak önce penetrasyonun artırılması gerekiyor. Blockchain’i belki ilk olarak hızlı hasar ödemesinde görebiliriz. Bu konuda çalışmalarımız var. Yapay zeka ile mobil aplikasyonlar aracılığıyla fotoğraf çekme, belge yükleme, hasarı yönlendirme, hasar meblağ tahmini gibi uygulamalarımız var. Biz hazırız fakat orada proseslere bakmak lazım. Blockchain kıymetli bir teknolojik beceri ama daha Türk sigortacılığında kanunların düzenlenmesi ve çatı kanunun elleçlenmesi gereken bir dönemdeyiz. Penetrasyona odaklanmamız gereken bir süreçteyiz. Blockchain sigortalıya dair bir iletişim verisidir. Son yaşadığımız deprem felaketinde de gördük ki biz bugün henüz sigortalılarımızın doğru cep telefonlarını DASK poliçelerinde göremediğimiz bir dönem yaşıyoruz. Önce buraları aşmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Sporun yanında sanat ve teknolojiye de destek vereceğiz

Spora verdikleri desteklerden de bahseden Ölken, Türk voleyboluna ciddi katkı verdiklerini ve buna devam edeceklerini vurgulayarak “Gençlerin gelişmesine katkı sağlayacağız. Sadece spor değil, yönümüzde sanat ve teknoloji de var. Bunun yanında kaynaklarımızı tarımın da yanına çekmek zorundayız. Bu alanda da ciddi sorunlar var. Değer ortaklarımızla birlikte tarım bölümüne daha fazla yatırım yapacağımız bir dönem olacak” şeklinde konuştu.

Sigorta Ekranı:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER