23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Yavuz Ölken: Çağdaş bir trafik ürünü için gerekli altyapımız var

Sigorta sektörünün artan maliyetleri karşılayabilmek için büyümek zorunda olduğunu belirten AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, “Çeşitlilikten istifade eden bir sektör olmalıyız. 2022 yılı portföylerin korunması gereken bir yıl olacak. 2022’nin ayrıca sigortalıların sistemde kalmasını sağlamak zorunda olacağımız ve sürdürülebilirlik bazına oturtulan bir sigortacılığa geçişin yaşanacağı bir yıl olacağını düşünüyorum” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

2021’in sonunda yaşanan ekonomik gelişmeler pek çok sektörün gelecek planlarına da yansıdı. Birçok farklı iş kolu öngörü yapmakta zorlanırken mevcut durumlarını koruma konusunda da güçlük çekiyor. Şirketlerin ayakta kalabilmek için mücadele verdiği bu süreçte sigorta sektörü de farklı alanlarda değişik yaklaşımlarla yol haritasını belirlemek için çalışıyor. Sigortamedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve Damla Özafşar’ın konuğu olan AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, 2022 yılına ilişkin öngörülerde bulundu. Sektörde branş bazında yaşanan gelişmeler konusunda bilgi veren Ölken, şirketin gelecek planlarından da bahsetti.

SEKTÖR OLARAK BÜYÜMEK ZORUNDAYIZ

Sektörün maliyetlerini karşılayabilmek için büyümek zorunda olduğunu söyleyen Ölken, “Büyümeyi tamamen prim bazlı yapmamalıyız, penetrasyonu da arttırmamız lazım. Fakat içinde bulunduğumuz konjonktür bize ilk altı ay yeni işlerin daha zayıf gideceğini gösteriyor. Yenilemelere çok daha fazla odaklanacağımız ve sigortalıların sistemde kalması gereken bir dönemin içerisindeyiz. Ocak ayı sonuçlarına göre yüzde 45 ile 50 arası büyüme var. Burada dönemsel olarak devreye giren tarım ve alacak sigortaları var. Çeşitlilikten istifade eden bir sektör olmamız lazım. 2022’nin portföylerin korunması gereken, sigortalıların sistemde kalmasını sağlamak zorunda olduğumuz ve sürdürülebilirlik bazına oturtulan bir sigortacılığa geçiş yaşanacağı bir yıl olacağını düşünüyorum” dedi. Ölken, şirket olarak bu yönde planlama yaptıklarını da vurgu yaparak, “Yerimizde oturmayacağız, müşterilerin risklerini yönetmek için emek ve zaman harcayacağız, onların sigorta ihtiyaçlarına odaklanacağız. Büyümeyi bu şekilde bir miktar organik ama içinde yeni teminatlar satarak bulacağız. Sigorta bedellerini güncellemek zorundayız, eksik sigortalarla çok karşılaşıyoruz. Acentelere ve sektör olarak bize düşen çok görev var. Bu anlamda iş birliğiyle ben bu yıl da başarıyla atlatacağımızı düşünüyorum” diye konuştu.

OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN SEKTÖR 2021’DE BÜYÜMEYI SÜRDÜRDÜ

AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken

2021’de sigorta sektöründe hayat dışı branşlarda yüzde 28,5 artışla 87.5 milyarlık bir üretim gerçekleştiğini söyleyen Ölken, AXA Sigorta’nın da yüzde 27.5’lik bir büyüme ile sektördeki pazar payını yüzde 7 bandında stabil tuttuğunu aktardı. Ölken, enflasyonla yan yana geldiğinde bunların gerçek bir büyümeye işaret etmediğine dikkat çekerek, “Özellikle yaşayan poliçe ya da yaşayan sigortalı sayısı açısından sigorta sektörünün 2021 sonunda da beklenen sıçramayı gerçekleştirmediğini görüyoruz ama bunları olumsuz algılamamız lazım. Pandemi, ekonomi, dış siyaset yeni bir global ekonomiyi oluşturuyor. Bunun ülkemize de yansımaları var. Böyle bir dönemde halen büyüyen ve sigortalılara eksiksiz hizmet verebilen finansal güce sahip bir sektör olduğumuzun da altını çizmemiz lazım” değerlendirmesinde bulundu.

2021’IN YILDIZI SAĞLIK SIGORTALARI OLDU

Bazı branşların 2021 yılında daha fazla öne çıkarken bazılarının sınıfta kaldığını dile getiren Ölken, “Özellikle sağlık sigortaları 2021’de sektörde ve AXA Sigorta’da çok önemli sıçrama yapan branşlardan biri oldu. Sağlık sigortalarında sektör önemli büyümeler gerçekleştirdi” dedi. Ölken, 2018’de sigorta 4.0 iddiası ile yola çıktıklarını aktararak insanı ve sigortalıyı merkeze alan dijital çözümlerle insan için önemli olanı korumak adına bir yaklaşım benimsediklerini söyledi. Sağlığı bu yaklaşımın merkezine aldıklarını belirten Ölken, bu anlamda ürünleri ile doktor danışma hattı, yaşlı danışma hattı, evde bakım hattı gibi birçok hizmeti kapsayan ve uçtan uca müşteri kucaklayan bir yapı kurduklarını aktardı. Türkiye’nin 81 ilinde bine yakın hizmet sağlayıcıyla sigortalılara sağlık sigortası hizmeti verme noktasına geldiklerini dile getiren Ölken, “Çok iyi bir yerde olduğumuzu düşünüyorum. Acentelerimiz de sağlık sigortalarının büyümesinde büyük bir fırsat gördüler ve buraya yatırım yapıyorlar” ifadelerini kullandı.

2021 YILI OTO SİGORTACILIĞINDA ZORLU GEÇTİ

2021’in oto branşında en zor yıllardan biri olduğuna dikkat çeken Ölken, trafik sigortalarındaki yeni genel şartların sektörün önünü açabileceğini söyledi. Sürtünme katsayısı azalan, pürüzsüz, mağdurların tazminatlarını kolay alabilecekleri ve zarar gören sigortalıların tazminat hesabında içlerinin rahat olabileceği genel şartlara kavuşulduğunu belirten Ölken, şunları söyledi: “Uygulamada sıkıntılar var, düzenlenmesi biraz zaman alabilir. Sigorta sektörünün trafik sigortalarında 2020 ve 2021’de ihtiyaç duyulan fiyat artışlarını yapmadığının altını çizmemiz gerekiyor. Sektör 2020 ve 2021’de başta trafik sigortaları olmak üzere kasko sigortalarında düşen frekansları dikkate alan fiyatlama modelleriyle sigortalıların yanındaydı. 2021’in son çeyreği ve 2022’nin başından itibaren döviz kuru, işçilik ve asgari ücretin artması sebebiyle maliyetler arttı. Frekans 2019 senesine döndü. 2021’in kapanışını mart ayının ikinci yarısında göreceğiz. Zarar ihtimaliyle bu yıla başladık. Bunları finansal enstrümanlarla minimize etmeye çalışıyoruz.”

Çağdaş bir trafik ürünü için gerekli altyapımız var

Trafik sigortalarının sektörde artık bütün şirketlerin büyük bir farkla domine edemeyeceği kadar zorlu bir branş olduğunun altını çizen Ölken, “Biz trafik sigortalarında adım adım sistemin genel şartlarının oturacağını, maliyetlerin öngörülebilir olacağını görmeliyiz. Riske uygun fiyat veya sürücünün ayrıştığı kişi temelli sigortanın yapılabildiği ya da doğrudan tazmin gibi artık günümüz koşullarına uygun direkt satın alma yapan, insanı koruyan çağdaş bir ürün haline dönüşmeye hazır olan bir altyapı ve rezerv sistemine sahibiz. Koşullar el verdiğinde trafik sigortası da yazarız. Pazar payımız yüzde 3,5-5 arasında gidiyor. Riske uygun fiyat vermeye çalışıyoruz” dedi. Sigortacılığın bir portföy yönetimi olduğuna inanarak acente portföyü yönettiklerini dile getiren Ölken, “Acentelerin de kendi müşterilerinin portföyünü azami ürün çeşitliliğiyle koruması üzerine bir stratejik plan içerisindeyiz. Bu da bugüne kadar doğru geldi. Bu anlamda odağımızı 2022’de de değiştirmeyeceğiz” dedi.

Röportajın tamamı Gazete Sigorta‘nın 11 Mart 2022 tarihli sayısında…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER