Türkiye’nin en yüksek potansiyele sahip sigorta alanlarından biri olan yat sigortasında Ergo Türkiye, ilk altı ayda yüzde 20’ye yaklaşan pazar payı ve 2 bin 260 adet poliçe ile ilk sırayı aldı.
Ergo Türkiye, yat sigortalarında ilk altı ayda yüzde 20’ye yaklaşan pazar payı ile ilk sırada yerini aldı. Türkiye’de ilk yarıda toplam 11 bin 651 adet tekne sigortası yapılırken, Ergo Türkiye toplam 2 bin 260 adet poliçe ile zirvede yer buldu.
Kalitesi yüksek bir teknik ekip ve güçlü acente ağıyla sektörde fark yaratmayı hedefleyen Ergo Türkiye, yat sigortalarında Avrupa ve Dünya sigortacılığına eşit teminatlar ve ürünlerle sigortalılara hizmet veriyor. Yat sigortacılığında uzman, denize ilgisi olan, bilgili ve müşteri grubunu iyi tanıyan acentelerin Ergo Türkiye’yi tercih etmesi de Ergo’nun en önemli gücü olarak dikkat çekiyor.
Doğru riskleri sigorta kapsamı altına alırken, bunu doğru fiyat ile sunan Ergo Türkiye, kendisini destekleyen güçlü reasürörlerden de büyük destek görüyor.
“Hedefimiz yılsonunda da bu liderliği korumak”
Ergo Türkiye Satış ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Yıldırım Türe, “Türkiye yat turizminde potansiyelinin oldukça altında. Bu yıl 20 bin olan yat bağlama kapasitesinin 2023 yılında artacağını öngörüyoruz. Ergo Türkiye olarak amacımız, iş ortaklarımıza en iyi hizmeti sunmaya devam ederek ilk altı ayda elde ettiğimiz poliçe adedimizi artırmak ve yılsonunda bu alandaki liderliğimizi korumak” dedi.
Türkiye ve dünyada yat turizmi
Yat turizmi, Türkiye’de gelişime en açık alanlardan biri olarak dikkat çekiyor. Akdeniz ülkeleri ile kıyaslandığında İtalya’nın kıyı uzunluğu 6.500 km. ve yat limanı 380, İspanya’nın kıyı uzunluğu 5 bin km. ve yat limanı 96 düzeyinde. Türkiye’de ise kıyı uzunluğu 8 bin 300 km, ancak yat limanı ve çekek yeri toplamı ise sadece 46. Akdeniz çanağında toplam marina sayısı 750 civarındayken, Türkiye’de bu sayının oldukça düşük kalması, yükselebilecek potansiyele işaret ediyor.
Akdeniz’de marina kapasitelerinin yüzde 75’ini Fransa, İspanya ve İtalya oluşturuyor. Fransa’nın 227 bin, İtalya’nın 128 bin, İspanya’nın 107 bin bağlama kapasitesi bulunuyor.
Türkiye’nin, Akdeniz çanağındaki yat turizminden ancak yüzde 5-7 oranında bir pay alıyor. Türkiye’de en yaygın yat turizmi, mavi yolculuk olarak biliniyor. Yaklaşık 30 bin kiralanabilir yat yatağı ile yat turizminin en büyük bölümü mavi tur ile gerçekleşiyor. Sadece kiralama gelirlerinin 150 milyon dolar ve bu turlar için gelen yabancıların diğer harcamaları ile birlikte ülkeye toplam 300 milyon dolar civarında bir turizm geliri bıraktıkları tahmin ediliyor.