22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

‘Yaşlı dostu’ AvivaSA, bakım sigortasını radarına aldı

AvivaSA, toplumda yaşlanma algısını pozitife dönüştürmek hedefiyle başlattığı, ‘Her Yaşta’  sosyal sorumluluk projesinin bir adımı olan ‘Yaşı Yok’ farkındalık kampanyasını hayata geçirdi. AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, “Yaşlı bakım sigortası da radarımızda” dedi.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Genç nüfusun ağırlıkta olduğu Türkiye, aynı zamanda ‘yaşlanan nüfus’ gerçeği ile karşı karşıya. 65 yaş üstü kesimin önümüzdeki yıllarda artacak olması ve söz konusu kesimin ihtiyaçlarının karşılanması gerekliliği, sigorta ve emeklilik şirketlerini de harekete geçirdi.

Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES), yaşlılara yönelik çalışmalarıyla öne çıkan AvivaSA Emeklilik ve Hayat; toplumda yaşlılığa karşı bakış açısını değiştirmek ve yaşlanma algısını pozitife dönüştürmek hedefiyle başlattığı ‘Her Yaşta’ kurumsal sosyal sorumluluk projesinin bir adımı olan ‘Yaşı Yok’ farkındalık kampanyasını hayata geçirdi. Yaşı Yok kampanyası için hazırlanan reklam filmi de gösterime girerken, kampanyayı kamuoyuna tanıtmak için; çevrimiçi basın toplantısı düzenlendi. Gazeteci-yazar Nilay Örnek moderatörlüğünde düzenlenen toplantı, AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca ve AvivaSA Pazarlama ve Transformasyon Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Taşlıoğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşti. Toplumda, kimi zaman farkına varmadan yaş ayrımcılığı yapıldığı vurgulanan toplantıda, basın mensuplarının da sorularını yanıtlayan Fırat Kuruca, “Yaşlı bakım sigortası radarımızda” dedi.

Tabuları yıkmak istiyoruz

Kuruca, ‘Yaşı Yok’ farkındalık kampanyası ile ilgili olarak şunları söyledi: “Kampanya ile genç, yaşlı, çocuk fark etmeden yaygın bir şekilde yapılan yaş ayrımcılığıyla ilgili tabuları yıkmak istiyoruz. Aslında, dilimize yerleşmiş deyimlerde, atasözlerinde bile yaş ayrımcılığı yapıyoruz.   ‘Ununu Elemiş, Eleğini Asmış’ diyerek büyüklerimizin kendilerini işlevsiz, vasıfsız hissetmelerine neden olabiliyor; onları adeta toplumdan soyutluyoruz. ‘Bir Ayağı Çukurda’ deyip sanki yaş alan herkesin bir köşede oturup hiçbir şey yapmadan beklemesi gerektiğini düşündürüyoruz. Oysa hayatta yapabileceklerimizin sınırı yok. Çünkü eğer istersek, hayatta başarabileceklerimizin bir “yaşı yok” diyoruz.”  

Yaş ayrımcılığı 3’üncü sırada

Dünyada, yaş ayrımcılığının ırkçılık ve cinsiyet ayrımcılığının ardından 3’üncü sırada yer aldığının altını çizen Yeşim Taşlıoğlu ise şu görüşleri dile getirdi: “Toplumda yaşlılık, son derece negatif olarak algılanıyor. Biz de ‘Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa’ mottosuyla söylemlerimizle ve davranışlarımızla bazen farkında olmadan yaptığımız ve maruz kaldığımız yaş ayrımcılığı konusunu gündeme taşıyarak toplumda bu farkındalığın oluşması için çalışmalar yürütüyoruz. Dilimize ve zihnimize yerleşen kalıplara inat, yapabileceklerimizin sınırı olmadığını, yaşımızın hayallerimizde, işlerimizde, hayatımızda bir kısıtlamaya neden olmaması gerektiğini savunuyoruz.”

Yaşlı bakım sigortası SEDDK’nın da gündeminde

Yaşlı bakım sigortasının, Aile ve Çalışma Bakanlığı ile Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) gündeminde olduğunu vurgulayan Fırat Kuruca, şu değerlendirmelerde bulundu: “Dünyada da bunun örnekleri var. İnsanlar yaşlandıkça gerek sağlık gerekse bakım ihtiyaçları açısından ciddi bir mali yük oluşuyor. Ayrıca, maddi imkanı olan bireylerin karşılığında alabileceği hizmet ve altyapı da ciddi sorun. AvivaSA olarak, bakım sigortası radarımızda var. Ancak, bununla birlikte bu tek bir kurumun, sektörün yapabileceği bir konu değil. Bunun sağlık, emlak, düzenleme, maddi vb. ayakları var. Ancak, bakım sigortası, ihtiyacımız olan, ciddi yatırım yapılması gereken bir konu.”

Bakım sigortası nedir?

Sektörde bazı sigorta şirketlerinin piyasaya sunmak için çalışmalar yaptıkları ‘bakım sigortası’ çeşitli hastalıklar nedeniyle bazı temel ihtiyaçlarını karşılayamayan bireylerin evde ya da bakım (huzur) evlerindeki giderlerini güvence altına alıyor. Uygulaması farklı ülkelere göre değişen bakım sigortası, özel sigorta şirketleri tarafından ya da kamu tarafından sunulabiliyor.  

Tümüyle altın ya da dövize yatırım yerine ‘sepet’ yapın

Toplantıda ekonomi ve finansal piyasalardaki güncel gelişmelerle ilgili düşüncelerini de açıklayan AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, BES katılımcılara yönelik de tavsiyelerde bulundu. Son 1 haftadaki pozitif rüzgârın ilerisi için de ümit verici olduğunu belirten Kuruca, “Türkiye ciddi potansiyele sahip bir ülke. Ancak, varlıkları, hisse senetleri olsun, bonoları olsun hak ettiği yerde değil. Hak ettiği yere doğru hareketleniyor olması lazım” dedi. Son 1 haftalık dönemde yüzde 100 altına yatırım yapmış bireylerin ciddi zarar uğradığını hatırlatan Kuruca, “Keza, yabancı para kaynaklı pozisyon alanlar da ciddi kayıp yaşadı. Bireysel emeklilik katılımcılarının sepet yapması lazım.Tümüyle altın, döviz ya da hisse bazlı pozisyonlar en riskli pozisyonlar” değerlendirmesinde bulundu.

Pandemide “Keşke iptal ettirmeseydik sigorta yaptırsaydık” diyenler var

Fırat Kuruca, Koronavirüs (Covid-19) salgınının hayat ve BES üzerindeki etkileri ile ilgili olarak şunları söyledi: “1 milyona yakın kredili hayat müşterimiz var. Bunlar arasından pandemi nedeniyle hayatını yitirenler oldu. Hayat sigortası yaptırmış olmaları geride kalanların yaralarına merhem oldu. Bunun dışında BES’e daha önce girmiş bireyler, buradaki birikimlerini en dar günlerinde kullanma fırsatı yakaladı. Biz de AvivaSA ve sektör olarak elimizden gelen her şeyi yaptık. Yüzde 30 büyürken, varsın yüzde 20 büyüyelim, yeter ki sözümüzün arkasında duralım. Toplumda farkındalık, pişmanlık arttı. ‘Keşke, zamanında iptal ettirmeseydik; sigorta yaptırsaydık” diyenler var. Sigorta, ihtiyacınız olduğunda alınmayacak tek ürün. İhtiyacınız olduğunda, iş işten geçmiş oluyor.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER