23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Yapay zekanın riskleri çalışanları kaygılandırıyor

Allianz Trade’in yeni raporu, yapay zekanın iş gücü üzerindeki etkilerine dair çalışanların kaygılarını ortaya koydu. Yapay zekanın iş sayısını azaltacağına inananların oranı dikkat çekici boyutlara ulaştı.

Allianz Trade, yapay zekâ ve sigorta sektörü üzerine kapsamlı bir rapor hazırladı. Avusturya, Fransa, Almanya, İtalya, Polonya ve İspanya’dan 6.000’den fazla kişinin katıldığı ankete dayanan bu rapor, yapay zekâ kaynaklı endişeleri gözler önüne serdi. Katılımcıların yüzde 46’sı, yapay zekânın 2024 yılına kadar iş sayısını azaltacağını düşündüğünü belirtti.

Yapay zeka ve iş gücü endişesi

Rapora göre, katılımcıların yüzde 36’sı yapay zekânın getirdiği riskler konusunda endişeli. Ayrıca yüzde 46’lık kesim, yapay zekânın 2019’a kıyasla iş imkanlarını azaltacağı görüşünde. Öte yandan, yapay zekânın iş olanaklarını artıracağını düşünenlerin oranı yüzde 33’te kaldı. Daha da dikkat çekici bir bulgu ise katılımcıların yüzde 51’inin, yapay zekâ ile yetenek açığının ve toplumsal eşitsizliğin artacağını öngörmesi oldu.

Allianz Trade Uzmanları: Endişeler abartılı

Allianz Trade uzmanlarına göre, sigorta sektöründe büyük çaplı iş gücü kaybı yaşanacağına dair korkular abartılı. Sigortacılık gibi veri odaklı sektörlerin, yapay zekâ sayesinde önemli üretkenlik kazanımları sağlayabileceği belirtiliyor. Özellikle öngörücü analiz ve kişiselleştirilmiş pazarlama stratejilerinin sigorta sektöründe öne çıkacağına vurgu yapılıyor.

Yapay Zekâ sigorta sektörünü nasıl dönüştürecek?

Rapora göre yapay zekâ, sigorta sektöründe verimlilik artışına katkıda bulunacak. Gerçek zamanlı analizler ve büyük veri kullanımıyla, sigorta ürünleri geliştirilebilecek ve risk tespit süreçleri hızlanabilecek. Allianz Trade uzmanları, yapay zekâ ile verimlilikte yüzde 0,6’lık bir artış öngörürken iş gücünde yüzde 1’lik bir azalma beklendiğini belirtti. Bu sürecin özellikle Almanya, İspanya ve Avusturya’da 2010-2023 arasında hız kazandığı ifade ediliyor.

Çalışanlar İçin yapay zekâ fırsat mı tehdit mi?

Allianz Trade raporunda, yapay zekânın çalışanları işsiz bırakmak yerine onların becerilerini geliştirmesi gerektiği vurgulandı. Özellikle müşteri hizmetleri, satış ve dolandırıcılık tespiti gibi alanlarda yapay zekâ kullanımı ile süreçlerin hızlanacağı ve daha iyi hizmet sağlanabileceği ifade ediliyor. Raporda, yapay zekânın maliyet düşürmek yerine, daha iyi müşteri deneyimleri yaratmak için kullanılması gerektiği de belirtildi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER