Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, sosyal medya platformu Linkedin hesabından yayınladığı makalede ‘Yapay zekâ sigortacının tüm işlevlerini yerine getirebilir mi?’ sorusuna cevap veriyor. Gülen’in makalesi şöyle…
Veriye dayalı karar almak bugünlerde sigortacıların üzerine odaklandıkları bir konu. Dönemsel koşulların da zorlamasıyla hızlanan dijitalleşme süreci iş süreçlerinde; dijital kanalların ağırlığını artırıyor ve büyük miktarlarda veri topluyor. Yeni poliçe satışlarında, poliçe yenilenmesinde kârlılığı korumak ve poliçe kapsamı içindeki tazminatın ödenmesi gibi; bütün iş süreçleri için bu verilerden doğru kararlar alınmasını sağlayacak bilgiyi üretmek gerekiyor.
Bu konuda Intelligent Insurer haber portalında ABD’nin önde gelen sigorta ve reasürans şirketi AdvantageGo’nun Satış Direktörü Thomas Anderson ile yapılmış bir röportaja rastladım. “Veri açısından bu kadar zengin bir dünyada sigorta şirketleri için verimlilik ve büyümenin anahtarı nedir?” sorusuna şu yanıtı veriyor:
Değişen pazar koşulları
“Anahtar bütün noktaları birbirine bağlayan veri merkezli bir stratejiye sahip olmak. Sigortacılar kendi iş süreçlerindeki ihtiyaçları için Telematik, Nesnelerin İnterneti; Yapay Zekâ, makine öğrenmesi gibi teknolojilerde en uygun çözümleri bulmak zorundalar. Sistemlerin verileri hızlı işlemesi, verilerin sindirilmesi gerekiyor. Sigortacılar ancak bu şekilde değişen pazar koşullarına karşılık verebilir, müşterilerini koruyan, onlar için değer yaratan doğru kararlar alabilirler.”
Peki yukarıda sözünü ettiğimiz Yapay Zekâ, makine öğrenmesi veya algoritmalar bir gün tamamen sigortacının yerini alabilir mi? Bir başka deyişle iş sürecinde insana gerek olmayabilir mi?
Anderson’a göre bu asla olmayacak. Bakın ne diyor:
“Yapay Zekâ sigortacının bir bakışta doğrudan elde edemeyeceği bilgilere sahip olmasını sağlıyor. Böylece sürecin bütün boyutlarına odaklanmak mümkün oluyor. Bundan sonra portföyün bütün süreci kapsayan risk yönetimini yapabiliyor. Teknoloji iş sürecini destekleyen bir fonksiyona sahip ama risk yönetimi açısından bakıldığı zaman sigortacının yerini alabilecekmiş gibi görünmüyor.”
Ne dersiniz? Bir gün iş süreçlerimizi uçtan uca Yapay Zekânın kontrolüne bırakabilir miyiz? Hiç sanmıyorum.