22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Yapay zekâ sayesinde mini onarımı müşterinin ayağına götürüyoruz

RS Boyasız Onarım, yapay zekâ ile ilgili projesi MARS’ı hayata geçirirken, RS Boyasız Onarım Marka Başkanı Eray Afet, “Yapay zekâ sayesinde mini onarımları artık müşterinin bulunduğu lokasyonda yapıyoruz” diyor.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA ÖZEL

Yapay zekâ, son yılların üzerinde belki en çok fikir yürüttüğümüz, dost meclislerinden tutun, çeşitli platformlarda en çok tartıştığımız kavramların başında geliyor. Fikir tartışmalarının ötesinde birçok sektördeki şirket, artık birtakım işlerini çoktan metal yakalı çalışanlara yaptırmaya başladı bile! Bu sektörlerin başında da sigorta ve otomotiv sektörleri geliyor. Türkiye’de otomotiv ve onarım sektöründe faaliyet gösteren ve bu yıl 15’inci yıl dönümünü kutlayan RS Otomotiv Grubu bünyesindeki RS Boyasız Onarım da yapay zekâ destekli MARS projesini hayata geçirdi. Biz de bu haberi alınca geçen ay RS Boyasız Onarım’ın, İstanbul-Maltepe’deki merkezini ziyaret ettik. RS Boyasız Onarım Başkanı Eray Afet ile MARS projesini ve şirketin hedeflerini konuştuk.  İstanbul’da pilot olarak başlattıkları MARS projesinin araç sahiplerine büyük yarar sağladığını vurgulayan Afet, “Yapay zekâ sayesinde mini onarımları artık müşterinin bulunduğu lokasyonda yapıyoruz” diyor.

Yapay zekâ destekli start-up projesi

Afet’in verdiği bilgilere göre MARS kelimesi, baş harflerinin kısaltması olan Mobile, Auto, Repair ve System’den geliyor. MARS aslında bir start-up projesi; yapay zekâ destekli. Sistemin altyapısı, basit şekilde “Hasarı görüntüle, tespit et, fiyatla ve randevu oluştur” şeklinde çalışıyor. Plazalar, AVM içleri, car care firmaları vb. yerlerde onarım noktaları oluşturuluyor. Müşterilerin mobil talepleri ile yapay zekâ ile hasar tespiti yapılıyor ve randevu planlanıyor.Biraz daha detaya inelim; araçlarında bir hasar olduğunda bireyler hasarlı araçlarının fotoğrafını çekip RS Boyasız Onarım’ın web sitesindeki online işlemler menüsü üzerinden şirkete gönderiyor. Yapay zekâ sayesinde hasar tutarı hesaplanıyor ve onarımın ne kadar sürede tamamlanacağı bireylere bildiriliyor. Randevu oluşturularak, bulundukları lokasyonlarda, sözgelimi, evlerinin otoparkı, iş yerleri vb. araçlarının onarımı gerçekleştiriliyor. Projenin pilot olarak İstanbul’da başladığını belirten Afet,  “Bireyler artık her şeyi ayağına istiyor. Mobil Yerinde Onarım bizim için önem arz ediyor. Yılsonuna kadar tüm Türkiye’de hizmet veriyor olacağız. RS Boyasız Onarım bayilerini de bu networke dahil edeceğiz” diye konuşuyor.

Kaskosu olanlara da yerinde hizmet vermeyi hedefliyoruz

Bir parantez açarsak, Eray Afet’in sözünü ettiği, yerinde mini onarım hizmeti kaskosu olmayan araç sahipleri yani, perakende müşteriler için geçerli. Kaskosu olan müşterilerin ise poliçe şartlarından (ek kloz) dolayı bu hizmeti almaları şimdilik mümkün değil. Çünkü sigorta şirketleri mini onarım hasarlarını ancak sigortalının, sigorta şirketlerinin anlaşmalı olduğu servislere gitmesi halinde karşılıyor. Kaskonun mini onarım hizmetlerini sigortalı müşterilere de bulunduğu lokasyonlarda vermek istediklerini belirten Afet, “MARS projesi olgunlaştığında sigorta şirketleri ve onların müşterilerine de bu hizmeti vermeyi umuyoruz”  diyor. Afet, sigorta şirketleri ile yerinde mini onarım hizmetlerinin poliçe şartlarında yer alması için görüşmelerinin sürdüğünü söylüyor.

Şirketi, 2 yıl önce Ünal Ünaldı ile kurdu

Afet, röportajımızda RS Boyasız Onarım’ın kuruluş hikâyesini de anlattı. Aldığımız bilgileregöre, kendisine ait bir şirkette çalışmakta olan Afet, RS Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı ile birlikte (Ünaldı’nın teklifi ile) 2 yıl önce sıfırdan RS Boyasız Onarım’ı kuruyor. Afet, hem şirketin ortağı hem de şirketin üst düzey yöneticisi durumunda. Türkiye çapında 55 bayisi olan şirket, aynı zamanda da 20 sigorta şirketi ile çalışıyor. Kârlı bir şirket olarak faaliyet gösterdiklerini ve sektörde hizmet kalitesinde lider olduklarını vurgulayan Afet, ihtisas sahibi oldukları dolu hasarlarında ise ‘açık ara’ lider olduklarını dile getiriyor. Afet, röportajımız sırasında Ünal Ünaldı’dan da özellikle bahsetti. Hatta, Ünaldı ile geçen ay yaptığımız kapak röportajında kendisi ve RS Boyasız Onarım ile ilgili düşüncelerine atıfta bulunarak, “Ünal Bey, sağ olsun; bana güvendi, şirketi emanet etti. Biz de bütün ekip, maksimum gayretle çalışmaya gayret ediyor ve güvenini boşa çıkarmamaya çalışıyoruz”  dedi.

Yerinde mini onarım hizmetinden nasıl yararlanabilirsiniz?

  • Birey, rsboyasizonarim.com web sitesi, online işlemler menüsünde, araç ve iletişim bilgilerini giriyor.
  • Bireyin cep telefonuna bir link geliyor. 
  • Linke tıkladığında aracının fotoğraflarını yükleyebileceği bir ekrana ulaşıyor.
  • Yapay zekâ, hasar aracın neresindeyse oranın fotoğrafını çekmesi konusunda bireyi yönlendiriyor. 
  • Yapay zekâ, arka planda görüntüyü işliyor ve bir onarım tutarı belirliyor. 
  • Birey tutarı onaylıyorsa, hizmet almak istediği lokasyonu giriyor ve randevu planı  oluşturuluyor.

Araca isabet eden dolu tanelerinin sayımını yapay zekâ ile yapıyoruz

RS Boyası Onarım’ın sektördeki iddialı olduğu alanların başında da ‘dolu hasarları’nın onarımı geliyor. Dolu hasarlarında artan bir frekans olduğunu vurgulayan Afet, “Bu beklentimizin de çok üzerinde. Eskiden her 3 yılda 1 yağan dolu, son 2-3 yıldır yılda 1’e düşmüştü. Artık 3 ayda bir yağıyor. Ani ısı değişiklikleri hep iklimsel felaketlere yol açıyor. Önümüzdeki dönemde küresel ısınmaya bağlı olarak iklim krizi karşımıza büyük operasyonlara sebep olacak yağışlarla çıkacak. Bu da tüm sigorta şirketlerine direkt olarak etkileyecek” diyor. RS Boyasız Onarım olarak tüm Türkiye’deki kurumsal yapıları ile çok hızlı hizmet vermelerinin büyük avantaj olduğunu vurgulayan Afet, araçlara isabet eden dolu tanelerini yapay zekâya saydıran bir projeyi de hayata geçirdiklerini ve bu projenin de sigorta şirketlerinin yararına olduğunu sözlerine ekliyor.

RS Boyasız Onarım Eğitim Akademisi, 25 günde 90 kişiyi eğitiyor

RS Boyasız Onarım Marka Başkanı Eray Afet, röportajımız sırasında sıklıkla eğitime verdiği önemden bahsetti. Hem şirket çalışanlarının hem de bayilerinin eğitimine büyük önem veren Afet, yakın geçtiğimiz yıl hayata geçirdikleri ve kurum dışından farklı birey ve kurumlara da açık ‘RS Boyasız Eğitim Akademisi’nden de bahsetti. Afet’den aldığımız bilgilere göre, boyasız onarım teknikleri konusunda, İstanbul dahil 5 ilde yüzyüze verilen eğitimlerin süresi 20-25 gün. Her bir eğitime de 90 kişi katılıyor. Afet’in 2 bin 250adam/gün olarak tabir ettiği eğitimleri alanında oldukça tecrübeli hocalar veriyor. 2024 sonuna kadar yaklaşık 540 kişinin eğitim alması bekleniyor. Bugüne kadar Borusan Otomotiv, BMW gibi kurumsal firma çalışanlarının da katıldığı eğitimlerde isteyen kursiyer, şirketin dijital e-kütüphanesinden yararlananabiliyor; ayrıca kendilerine kurslara hazırlık videoları da gönderiliyor. İstanbul’daki eğitimler, röportajı gerçekleştirdiğimiz RS Boyasız Onarım’ın İstanbul-Maltepe’deki Genel Merkezi’nde 2 bin metrakarelik bir alanda yapılıyor. Afet, RS Boyasız Eğitim Akademisi dışında sosyal sorumluluk projesi olarak eylül ayında başlayacak ‘Her ilde 1 Okul’ projesinden de bahsetti. Yıl sonuna kadar her ilde 1 meslek lisesinde boyasız onarım workshop çalışmaları yapacaklarını kaydetti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER