Ray Sigorta’nın ana hissedarı olan Vienna Insurance Group (VIG), prim üretiminde güçlü bir gelişim kaydetti. 2013 yılının ilk dokuz ayında üretilen konsolide prim miktarı 7.1 milyar Euro’ya ulaştı. Vienna Insurance Group, primlerde yaklaşık yüzde 2’lik bir büyüme kaydetti.
Konuyla ilgili olarak Vienna Insurance Group CEO’su Peter Hagen şu ifadelere yer verdi; “Vienna Insurance Group’un gelişimi, Romanya pazarındaki problemlere karşın Orta ve Doğu Avrupa bölgesi pazarlarındaki stratejik yoğunlaşmanın çok başarılı olduğunu gösteriyor. Grup, gelecek vaat eden bu bölgede mükemmel bir şekilde konumlanmış olup, sigorta faaliyetindeki kazançlar hemen hemen tüm Orta ve Doğu Avrupa pazarlarında artmaktadır. Grup şirketlerimiz, çekirdek pazarlarımız olan Polonya, Hırvatistan ve Ukrayna’da yüksek çift haneli büyüme oranlarına ulaşmaktadırlar. İki zorlu pazar olan Türkiye ve Bulgaristan’da, Vienna Insurance Group, ortaya çıkan sonuçlar sonrasında pozitif trendini sürdürmektedir.”
VIG’nin (vergi) öncesi karı 315.9 milyon Euro olarak gerçekleşirken, birleşik oran yüzde 100.6’da kaldı. Romanya ve İtalya kaynaklı özel etkiler hariç olarak dikkate alındığında düzeltilmiş sonuç, toplam 458.0 milyon Euro (yüzde +3.3) olarak gerçekleşti.
Mali sonucu, 2013 yılının ilk dokuz ayında 892.1 milyon Euro’ya ulaştı. Hazır değerler dahil olmak üzere, yatırımlar, 30 Eylül 2013 tarihi itibariyle toplamda 29.5 milyar Euro olarak gerçekleşti.
Grup’un Ukrayna, Hırvatistan, Gürcistan’daki grup şirketleri ile Türkiye’deki şirketi Ray Sigorta (vergi öncesi) karlarını belirgin bir şekilde yükseltmeyi başardı.