Doğal Afet Sigortaları Kurumu’nun (DASK), zorunlu deprem sigortasının önemine dikkat çekmek amacıyla 2013’ten beri sürdürdüğü “zorunlu misafirlik” temalı iletişim kampanyasının yeni reklam filmleri için yönetmen koltuğuna bu kez Çağan Irmak oturdu.
Yeni reklam filmlerinin senaryosu depremden sonra akrabalarında misafir olmak zorunda kalan Vanlı depremzedelerin yaşadıklarından esinlenerek oluşturuldu.
DASK Koordinatörü İsmet Güngör, yeni reklam filmi senaryolarının bir önceki reklam çekimlerinde Vanlı depremzedelerle yapılan sokak röportajlarından esinlenilerek oluşturulduğunu belirterek, şunları söyledi: “Kamuoyu araştırmalarımızdan ve Van depremlerinden sonra gördük ki depremden sonra yakınlarında uzun süre zorunlu misafir olma durumu insanları depreme karşı önlem almada harekete geçirecek durumlardan biri. Biz de düşük deprem risk algısını yükseltmek için reklamlarımız da dahil tüm iletişim çalışmalarımızı bu konsept üzerine yoğunlaştırdık.”