25 Aralık 2024, Çarşamba
spot_img

Ürünlerimizi bedelsiz olarak herkesin kullanımına açabiliriz

Yapay zeka tabanlı uçtan uca sigortacılık fiyatlama platformları geliştiren Lumnion’un CEO’su Cenk Tabakoğlu, özellikle yeni nesil sigorta şirketlerinin teknolojiye adaptasyonda daha hızlı olduğunu, köklü sigorta şirketlerinin ise belli noktalarda sorunları olduğunu açıkladı. Tabakoğlu, bu konudaki gelişimi daha hızlandırmak için Lumnion ürünlerini herkesin ulaşabilmesi için bedelsiz olarak açmayı düşündüklerini belirterek “Birinci önceliğimiz herkesin bu risk modelini yapıp görmesi. Fiyatını buna göre yapsınlar ya da yapmasınlar ama en azından herkesin bu yapıyı kullanmasını istiyoruz” dedi. 

Yapay zeka, sigorta şirketlerinin verimliliği artırmalarına, maliyetleri azaltmalarına ve müşteri hizmetlerini geliştirmelerine yardımcı oluyor. Ayrıca sigorta şirketlerinin risk değerlendirmesi ve dolayısıyla prim hesaplama süreçlerini de iyileştiriyor. 

Yapay zeka tabanlı uçtan uca sigortacılık fiyatlama platformları geliştiren Lumnion da bu konuda sigorta şirketlerinin önde gelen çözüm ortağı… Sigorta sektöründe teknoloji ve yapay zekanın önemini Sigorta Ekranı‘nda Can Kantar‘a anlatan Lumnion Ceo’su Cenk Tabakoğlu, özellikle yeni nesil sigorta şirketlerinin teknolojiye adaptasyonunun daha hızlı olduğunu, köklü sigorta şirketlerinin ise belli noktalarda sorunları olduğunu açıkladı. 

Tabakoğlu, “Yeni nesil sigorta şirketlerinin kanalların yönetimi, ürünler, kâr ve şirket yönetimi anlamında teknolojiye adaptasyonu biraz daha hızlı. Köklü sigorta şirketlerinin teknoloji adaptasyonu konusunda belli noktalarda sorunları var. Yapay zekanın kullanımı, regülasyonu ile ilgili sıkıntılar var. Yavaş yavaş regülasyon yapılarının çerçeveleri oluşuyor” dedi. Tabakoğlu, gelişimi daha da hızlandırmak için Lumnion ürünlerine herkesin ulaşabilmesi için bedelsiz olarak açmayı düşündüklerini açıkladı. 

Tabakoğlu, “Ürünlerimizi sektörü demokratikleştirmek ve bunlara herkesin ulaşımını sağlamak adına herkese bedelsiz olarak açmayı düşünüyoruz. Bu dünyada da çok yapılmamış bir şey. Rakiplerimiz de var ve iş modelimizi bu anlamda değiştirmeyi düşünüyoruz. Birinci önceliğimiz herkesin bu risk modelini yapıp görmesi. Fiyatını buna göre yapsınlar ya da yapmasınlar ama en azından herkesin bu yapıyı kullanmasını istiyoruz. Yurt dışında da açık yapı örnekleri var. Biz de biraz stratejimizi değiştiriyoruz. O anlamda da sektöre fayda sağlayabiliriz. Ticari tarafıyla ilgili bir düşüncemiz de var tabii. Bugün yaptığımız ürünün herkes tarafından kullanılıp ürünle ilgili geri bildirim vermesinin, şirketimizin gelişmesinde ve bu işi en iyi yapan noktaya götürme noktasında doğru olduğunu düşünüyorum” dedi.

Bazı şirketler yapay zekaya karşı önyargılı

Sigorta şirketlerinin bazılarında yapay zekaya karşı bir önyargı olduğunu söyleyen Tabakoğlu, “Bunlardan biri, yapay zeka tarafından sürekli kontrol edilme, ikincisi de işin yapay zeka tarafından ele geçirilme endişesi. Yapay zeka bugün yaptığınız işi daha iyi ve daha kolay yapmanızı sağlayacak bir araç. Size çok daha donanımlı biçimde ve hissiyat yerine veriye dayalı karar alabileceğiniz bir yapı sağlıyor. Manuel işlerden arınarak işinize daha çok odaklanıyorsunuz. Ama neticede karar verici otorite insan oluyor. İnsanın zekasına kalıyor iş. İlk başta korkuyla yaklaşanları görüyoruz ama sonra o endişe, yerini fırsata bırakıyor. O fırsat noktasını görüp değerlendirmek önemli” diye konuştu.

Planladığımız şekilde ilerliyoruz

2023 yılını şirket özelinde değerlendiren Tabakoğlu, geride bıraktıkları yılın kendileri için güzel geçtiğini aktararak “2024’te yapacağımız işlerin ve farklı yaklaşımların tohumlarının atıldığı ve onları geliştirdiğimiz bir sene oldu. Ürün gamımızda, özellikle uçtan uca fiyatlama tarafında ciddi ilerlemeler sağladık. Platformumuzu uçtan uca yöneten bir yapıya büründürdük. Bu sayede de sektörde de sigorta şirketleriyle çalışma anlamında ciddi yol aldık. Bugün yaklaşık 15 şirketle, Türkiye’de platformumuzda çeşitli modüllerle çalışıyoruz. Bu anlamda hem yeni müşteri kazanımında hem de ürün ilerlemesi ve gelişmesi anlamında bizim için çok önemli bir sene oldu. Hedeflerimizi de tutturduk. Bir yatırım turumuz vardı, onu da tamamladık. Dolayısıyla kendi yolumuzda planladığımız şekilde ilerliyoruz” açıklamalarında bulundu.

Dünyada izlenmesi gereken ilk 100 şirketten biriyiz

Teknoloji tarafındaki gelişmeleri hızlı takip etmenin ve bunları bilerek her daim önde olmanın kendileri için çok kritik olduğunun altını çizen Tabakoğlu, “Bunu sağlamaya çalışıyoruz. Dijital Sigortacılık Programı Platformu bizi bu sene sigortacı teknolojisi tarafında izlenmesi gereken dünyadaki ilk 100 şirket arasında gösterdi. Yurt dışında SAP ile olan iş birliğimiz gelişerek ilerliyor. Şimdi İngiltere, Amerika ve Körfez Bölgesi gibi diğer ülkelere de bakmaya başladık” dedi.

Yeni pazarlara gireceğiz

2024’ün oldukça heyecan verici bir yıl olduğunu belirten Tabakoğlu, “Sağlık sigortaları konusunda Affinitybox ile iş birliği yaptık. Ayrıca, aktüeryal fiyatlama ve rezerv hesaplamaları gibi alanlarda da küresel iş birlikleriyle ilerleme kaydetmeye hazırlanıyoruz. İstanbul Teknik Üniversitesi ile birlikte İngiltere pazarına girmek için bir Innogate programına dahil olduk. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın desteğiyle İngiltere pazarına girmek için çalışacağız. Körfez Bölgesi de bizim için öncelikli. Birleşik Arap Emirlikleri üzerinden Suudi Arabistan ve Mısır gibi büyük pazarlara nasıl gireceğimiz konusunda çalışıyoruz. Nihai hedef de Amerika pazarı. Ancak Türkiye pazarını da bırakmayacağız. Çalışmalarımızı arttırarak buradaki liderliğimizi sürdürmek temel hedeflerimizden biri” dedi.

Teknoloji yardımıyla herkesi rahatlatacak çözümler üreteceğiz

“IPS dünyada uygulanabilir mi diye tartışıldı ve sonunda uygulandı” diyen Tabakoğlu, “Herkes bir şekilde uyumlandı ama zor oldu. Hâlâ bazı sıkıntılar var orada ve bunlar bizim de çözebileceğimiz, çözmeye talip olduğumuz sorunlar. Biraz da aktüerya tarafının son IFRS17 raporlanmasına akması noktasında bunların senaryo analizlerinin yapılması lazım. Bunlar yapılamıyor şu anda. Sadece rakamları muhasebesel olarak işletiyorsunuz. Bunların yapılabilmesi için çözümler gerekiyor. Türkiye’de de illaki buna geçilecek ama geçilirken yurt dışı tecrübelerindeki eksiklikleri tamamlayarak girersek faydamız olur sektöre. Mümkün olduğu kadar az sancıyla bu işin tamamlanması önemli. İnşallah bu süreçte her şey tahminimizden daha iyi geçer” diye konuştu.

Fiyatlama modellerine farklı bileşenleri entegre etmek istiyoruz

Sigorta şirketlerinde yeni ürünlerin geliştirilme sürecinin uzun olduğunu ve bu sürecin geleneksel yöntemlerle gerçekleştiğini belirten Tabakoğlu, “Bu sürecin daha hızlı ve etkili hale getirilmesi için fiyatlama modellerinin içerisinde ürün yönetimi gibi bileşenlerin entegrasyonunu düşünüyoruz. Yurt dışında yaygın olan “embed editions” trendi Türkiye’de daha çok yeni ve dağıtım kanallarındaki bazı regülatif sorunlardan dolayı çok ilerlemedi. Kanallar ve ürünler çeşitlenip farklılaşıyor. Bunun yönetimi için de farklı yaklaşımlara ihtiyaç var. Öte yandan hepimizin hayatını değiştiren iklim değişikliği de regülasyon anlamında önümüzdeki dönemde yine sigorta şirketlerinin gündeminde yer alacak gibi görünüyor” açıklamalarında bulundu.

Modelleme süreçleri yapay zeka ile desteklendiğinde daha etkili sonuçlar sağlıyor

Tabakoğlu, seyahat sigortalarında öngörülebilir ve öngörülemeyen unsurların bulunduğuna dikkat çekerek “Modelleme ve tahminleme süreçleri, olası hasarların sıklığını ve miktarını belirlemede önemli ancak, belirli durumların ne zaman gerçekleşeceğini tahmin etmek de zor. Örneğin, Karayip bölgesinde seyahat ederken fırtına mevsimlerinin etkisi altında olma olasılığı biliniyor ancak tam olarak hangi günlerde fırtına olacağı öngörülemiyor. Modelleme ve tahminleme süreçlerinin yapay zeka ve benzeri teknolojilerle desteklenmesi daha etkili sonuçlar sağlıyor” dedi.

Kanalların çeşitlenmesi ve ürünlerin modüler hale gelmesi gerek

Yeni ürünler yaratılması, farklı segmentlere göre ürünlerin özelleştirilmesi ve bu ürünlerin de farklı kanallardan alınabilmesinin önümüzdeki dönemde çok önemli hale geleceğini söyleyen Tabakoğlu, “Biz bunların hiçbirine imkan tanımıyoruz sonra da sigortacılığın Türkiye’de niye büyümediğini tartışıyoruz. Kanalların çoğalması, ürünlerin biraz değişmesi, özelleşmesi ve bunların modüler hale gelmesi lazım. Sağlık sigortalarında bu ihtiyacı çokça görüyoruz. Maliyetler çok yükseldi ama herkesin her şeye ihtiyacı yok. İhtiyaç, talepler, yaşa ve hastalıklara göre ürünlerin farklılaşması; hizmet ve ürünlerin bir kısmının dijitalden alınabilmesi lazım. Bunların biraz değişmesi gerekiyor hayatımızda. Bunu da teknolojiyle yapmak kolay. Yurt dışında bunu bu şekilde yapıyorlar. Artık yeni nesil sigorta şirketleri var. Mevcut sigorta şirketleri de bunlara yatırım yapıyorlar çünkü geleceğin nereye gittiğini görüyorlar” şeklinde konuştu.

Teknoloji kullanımı sağlık hizmetlerini iyileştirebilir

Tabakoğlu, sigorta şirketlerinin bazen mağdur olduğu durumlar olduğunu belirterek özel sağlık sigortalarının kişileri daha fazla hastaneye gitmeye teşvik ettiğini ifade etti. Bu durumu düzeltmek için muafiyetli sigortalar gibi seçeneklerin önemli olduğunu ve tüketicilerin bu konuda bilinçlenmesi gerektiğini vurgulayan Tabakoğlu, “Sigorta şirketleri ile tüketicilerin daha yakın iş birliği içinde olması gerektiğini düşünüyorum. Bu durum hem kanal hem de ürün anlamında farklılaşmaya yol açabilir. Sağlık hizmetlerinde dijitalleşmenin artması gerekiyor. Teknolojinin sağlık sektöründe önemli bir rol üstleniyor. Görüntülü görüşme ve yapay zeka gibi teknolojilerin kullanımının sağlık hizmetlerini iyileştirebilir. Biz de bu alanda Türkiye’de sonra global anlamda farklı noktalara getirmek istiyoruz” dedi. 

Yeni şirketler doğru şekilde denetlenmeli

Şirketlerin doğru şekilde denetlenmesi gerektiğini ve bu denetimlerin öncesinde alınması gereken önlemler olduğunu belirten Tabakoğlu, “Fiyatlandırma ve ticaret stratejileri mantıklı olmalı. Yeni şirketler piyasaya girmeden önce bu konuların denetlenmesi gerekiyor. Özellikle fiyat tarifelerinin model ve analitik verilerden çıkarılmalı ve bu konular düzenleyici otoriteler tarafından denetlenmeli. Teknolojinin ve yapılan işin düzenleyici otoriteler tarafından benimsenip kullanılması sektöre yönelik tehditleri azaltmada önem taşıyor. Dolayısıyla bu konulara daha fazla odaklanılmalı. Türkiye’de çok iyi bir veri akışı ve sektörle ilgili çok iyi bir veri yapısı var. Sigorta Bilgi Merkezi’nde tüm bilgiler mevcut. Düzenleyici otorite de buradan her şeyi görüp modeller ya da çözümler getirebilir” diye konuştu.

Elektrikli araçlarla ilgili bilinmezlikler sektörde veri doğruluğunu zorlaştırıyor

Son zamanlarda elektrikli araçların popülerliğinin arttığına işaret eden ancak Avrupa Birliği’nin regülasyonlarıyla ilgili tartışmaların gündemi değiştirdiğini belirten Tabakoğlu, “Elektrikli araçlar hala birçok bilinmezle dolu ve bu durum sigorta sektöründe veri doğruluğunu zorlaştırıyor. Bu bağlamda, bazı şirketlerin geleneksel ve modern teknolojiyi birleştirdikleri hibrit teknoloji daha doğru bir çözüm olabilir. Zaman içinde hangi teknolojinin daha uygun olduğu netleşecek” ifadelerini kullandı.

Sigorta Ekranı:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER