Unico Sigorta, UniKasko ürününü A’dan Z’ye yenileyerek satışa sundu. Unico Sigorta Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Ender Güzeler, “Müşteri, müşteri ihtiyacı, kullanıcı deneyimi tasarımı olgularını iş modelimizin merkezine koyarak poliçe satışına değil, çözüm satışına odaklandık” dedi.
Sigorta sektöründe müşteri memnuniyeti herşeyin başında geliyor. Bu kapsamda müşteri ihtiyaçlarını dikkate alan şirketler de mevcut ürünlerini geliştirerek yeniden satışa sunuyor. Unico Sigorta da sektörde önemli bir yere sahip olan UniKasko ürününü A’dan Z’ye yenileyip, geliştirerek tekrardan satışa sundu.Unico Sigorta Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Ender Güzeler, “Müşteri, müşteri ihtiyacı, kullanıcı deneyimi tasarımı olgularını iş modelimizin merkezine koyarak poliçe satışına değil, çözüm satışına odaklandık” dedi.
Bu kapsamda öncelikli olarak ürün gamını kasko ürünlerinden başlayarak yenilediklerini kaydeden Güzeler, “Tarife modelimizi çok kısa bir sürede değiştirdik. Böylelikle “Muafiyetli Kasko”, “Dar Kasko”, “Genişletilmiş Kasko” ve “Tam Kasko” paketlerinden oluşan UniKasko ürünümüzü satışa çıkarmak suretiyle farklı risklerin sigorta taleplerini en yüksek oranda karşılayacak yetkinliğe ulaştık. Bu bizim trafik sigortasında olduğu gibi kasko sigorta arzının, kesintisiz ve en uygun fiyatlarla sürdürülebilirliği açısından çok önem verdiğimiz bir konuydu. Sigorta arzını risk çeşitliliği bakımından en geniş kapsamda ve kesintisiz sağlıyor olmak bu dönemde acentelerimize vereceğimiz en önemli desteklerin başında geldiğine inanıyoruz. Bu nedenle de yeni ürün gamımızı tamamlayana kadar her ay farklı bir risk gurubu için yeni bir ürünü satışa çıkartmayı hedefledik” diye konuştu.
Sigortalılara uygun teminat ve fiyatları sunmak istiyoruz
Geçen yıl20,5 milyonunu otomobil ve kamyonet araç sınıfının oluşturduğu toplam 25,1 milyon trafik poliçesinin düzenlendiğini kaydeden Güzeler, şunları söyledi: “Buna karşılık 7,1 milyonu otomobil ve kamyonet araç sınıfına ait toplam sadece 8,1 milyon araca kasko poliçesi düzenlendi. Bu iki araç sınıfının 2021 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 0-15 yaş araç sayısı ise 10,6 milyon. Açık olarak görüldüğü üzere sadece bu iki araç sınıfında ilk 15 yaş araçlar dikkate alındığında bile 3,5 milyonu için çeşitli nedenlerle kasko sigortası yaptırılmadığı, bunun da mevcut pazarın neredeyse yüzde 50’si kadar bir potansiyele isabet ettiği görülüyor. 15 yaş ölçütünü 17 yaş araçlara kadar çıkardığımızda potansiyel pazara 3 milyon araç daha ekleniyor. Dolayısıyla, özellikle son yıllarda araç rayiç değerlerindeki artışla; 10-15 yaş arasında en çok satan ilk 15 markanın rayiç değer ortalaması, model yılına göre 320.000₺-230.000₺ olduğu dikkate alındığında araçların kişisel varlık içindeki öneminin çok artmış olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu araçların kasko sigortasının yapılabilmesi için geleneksel risk algısı ve risk kabul yaklaşımları yerine, üründen çözüme giden bir yaklaşımla, risklere uygun teminat setlerinin ve fiyatların sunulmasını zorunlu kılıyor. Biz de yeni ürün gamımızla bu imkânı sunmuş olduk. Sektörde satılan her 100 kasko poliçesinin yüzde 96,5’u Genişletilmiş Kasko poliçe paketidir.”
Önceliğimiz mağduriyetleri en kısa sürede gidermek
Güzeler, bu yıl hasar yönetimi iş süreçlerini uçtan-uca yeniden düzenlediklerini de söyledi. “Odağımızda fantastik kurgular ve uğraşlar yerine sigorta teminat kapsamında oluşan mağduriyetleri en kısa sürede ve eksiksiz giderilmesini en yalın iş akışıyla gidermek birinci önceliğimiz” diyen Güzeler, şöyle devam etti: “Bununla birlikte, önümüzdeki dönemde yürürlüğe koyacağımız ve müşterilerimizin sigorta poliçe talepleriyle başlayan ve poliçe süresince devam eden süreçte yaşatmak istediğimiz müşteri deneyimlerini tasarlıyor ve bununla ilgili altyapı çalışmalarına konsantre olduk. Hem bu çalışmalara katkı sağlamak hem pazarlama faaliyetlerine ilişkin karar süreçlerini desteklemek hem de fiyatlamayı olabildiğince her bir müşteri için özelleştirebilmek amacıyla büyük veri analizine ilişkin Şirket kaynakları dışında çözüm ortakları ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
İş ailemizin büyük fotoğrafını acentelerimiz tamamlıyor
Müşteri ve satış kanallarının ihtiyaçlarını her gün daha iyi kavrayıp, iş modellerini değiştirerek bunlarla çözümler tasarladıklarını kaydeden Güzeler,“Bu çözümleri de en hızlı şekilde uygulamaya alarak yaşanan anda değer üretmeye çalışıyoruz. Tabii ki hedeflerimizi gerçekleştirme konusunda gücümüz ve güvencemiz, adil, şeffaf, samimi, güven ortamında, karar süreçlerinin içinde yer alan çalışanlarımızla, iş ailemizin büyük fotoğrafını tamamlayan Unico SigortaAcenteleridir” değerlendirmesini yaptı.