Deprem bölgesinde her 3 araçtan 1’inin doğrudan ve dolaylı olarak depremden etkilenmesinin ciddi bir ekonomik kayıp anlamına geldiğine dikkat çeken RS Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, hasar alan araçlardan, özellikle kasko poliçesi olmayanların, onarılabilir durumdaysa ve ağır hasar almamışsa doğru tekniklerle onarılmasının vatandaşların maddi kayıplarını minimize ederken ekonomik kaybın da önlenmesine yardımcı olacağını söyledi.
RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen depremlerin ardından yürüttükleri çalışmalara ilişkin bilgiler verdi.
Depremin ilk saatlerinden itibaren vatandaşların ihtiyaçları doğrultusunda ivedilikle yardım süreçlerini başlattıklarını aktaran Ünaldı, “Kahramanmaraş hizmet noktamızı, yardım kuruluşlarımızın koordinasyon merkezine dönüştürerek sürece katkı sağlamaya çalıştık, öte yandan hızlı bir şekilde depremden etkilenen ve satış sonrası hizmetlerinde görev alan vatandaşlarımızın tekrar aynı görevlerle komşu iller ve büyük şehirlerde istihdama katılmasına gayret gösterdik.” diye konuştu.
Ünaldı, bölgede vinç bulunurluğu konusunda büyük bir problem yaşandığını tespit ederek fahiş fiyatlarla vinç hizmeti verenlere karşı, tüm Tur Assist çekici vinçlerini bölgeye seferber ettiklerini ve enkazlardaki arama kurtarma çalışmaları ile araçların çekilmesinde aktif rol almasını sağladıklarını söyledi.
Az hasarlı araçların onarımı ekonomik kaybı önler
Türkiye araç parkı olan 26 milyon aracın 3 milyonunun deprem bölgesinde bulunduğunu aktaran Ünaldı, “Her 3 araçtan 1’inin doğrudan ve dolaylı olarak depremden etkilenmiş olması, ciddi bir ekonomik kayıp anlamına da geliyor. Hasar alan araçlardan, özellikle kasko poliçesi olmayanların, onarılabilir durumdaysa ve ağır hasar almamışsa doğru tekniklerle onarılması, hem vatandaşların bu zorlu süreçte maddi kayıplarını araç yönünden minimize edecek, hem de ekonomik kaybımızın da bir parça olsun önlenmesine yardımcı olacaktır. Bu araçlarımızın hepsi birer milli servettir, özellikle az hasarlı olanları çöpe atamayız.” dedi.
Ağır hasarlı araçlar geri dönüştürülmeli
Ünaldı, ağır hasar almış araçların, doğru bir prosedürle trafikten çekilmesi ve çevre kanunlarına uygun bir şekilde hurdaya ayrılması ve geri dönüştürülmesinin de insan sağlığı için büyük önem arz ettiğine vurgu yaparak “Bölgede ağır hasar alan araçların yanlış onarım teknikleriyle onarılıp tekrar trafiğe çıkması da trafikteki can ve mal güvenliğini tehlikeye atacaktır. Bu araçların eğer onarılabiliyorsa, TSE belgeli, işinde ehil servislerde onarılması büyük önem arz ediyor.” diye konuştu.
Araçlar iptidai yöntemlerle onarılmamalı
Tonlarca yükün altında kalan ve şasisinde ağır hasar olan araçların doğru bir şekilde onarılmadığı takdirde aktif güvenliğinin devre dışı kalacağını söyleyen Ünaldı, “Bir daha üzücü tablolarla karşılaşmamak adına tüm satış sonrası servis hizmetleri paydaşları olarak, vatandaşlarımızın minimum maliyetle, hasarlı araçlarının değer kaybını önleyerek hareket etmeli, öte yandan ağır hasarlı araçların iptidai yöntemlerle onarılıp tekrar trafiğe çıkmasına müsaade etmemeliyiz.” dedi.