Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “İçinde bulunduğumuz dönem ve şartları küresel düzeyde sigorta sektörünü ciddi bir şekilde dönüşmeye zorluyor. Bu dönüşümün kapsamında dijital kanalların daha fazla kullanılması ve yapay zekânın da katkısıyla iş süreçlerinin hızlandırılması ve otomatize edilmesi yer alıyor” dedi.
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, sosyal medya platformu Linkedin’deki şahsi hesabından yayınladığı “Tüketici sigorta sektöründe daha fazla dijitalleşme ve daha fazla zeka görmek istiyor” başlıklı yazısında sigorta sektörünün teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi gerektiğini vurguladı.
“İçinde bulunduğumuz dönem ve şartları küresel düzeyde sigorta sektörünü ciddi bir şekilde dönüşmeye zorluyor” diyen Gülen, “Bu dönüşümün kapsamında dijital kanalların daha fazla kullanılması ve yapay zekânın da katkısıyla iş süreçlerinin hızlandırılması ve otomatize edilmesi yer alıyor. Bu dönemde özellikle seyahat, sağlık, ticari sigortalar gibi alanlarda müşterilerin soruları ve tazminat talepleri artış gösteriyor. Örneğin İngiltere’de seyahat sigortasıyla ilgili sorular, şikâyetler ve tazminat talepleri bu dönemde öncesine kıyasla yüzde 1000 oranında artmış bulunuyor. Müşteriler sigorta şirketleriyle yaşadıkları süreçlerin hem hızlı olmasını hem de sağlık riski yaratmamasını; yani fiziksel temasların mümkün olduğunca kaldırılmasını istiyor. Dolayısıyla online olarak, uçtan uca akacak iş süreçleri beklentisi giderek artıyor” vurgusu yaptı.
Mevzuat engeli
İngiltere’den örnekler veren Gülen, “Yapay Zekâ teknolojileri geliştiren İngiltere merkezli Tractable şirketinin araçlarda hasar tespit yapılmasını kolaylaştıran teknolojisine yönelik artan ilgi dönüşümün bir başka göstergesi. Gönderilen fotoğraflar üzerinden gerçek zamanlı değerlendirme yapan ve hasar ödemelerini birkaç dakika içinde karara bağlayan sistemi kullanan sigorta şirketlerinin sayısı son dönemde arttı. Halen 13 ülkede dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden bazıları bu teknolojiyi kullanıyor. Poliçe satın almaktan hasar tespitine ve tazminatın ödenmesine kadar bütün iş süreçlerini dijital kanallardan yapmak mümkün değil tabii. Türkiye dâhil pek çok ülkede yasalar ve mevzuatlar buna izin vermiyor. Ama bu durum dönüşümün önemli olmadığı anlamına gelmiyor. İş süreçlerinin ne kadarını dijitalleştirebilirseniz o kadar iyi” cümlelerini kullandı.
Gülen, “Dünyanın önde gelen danışmanlık firmalarından KPMG’ye göre dijitalleşmede ilerleme sağlayan sigorta şirketleri, bu konuda geri kalan şirketlere göre ciddi bir rekabet avantajına sahipler. İçinde bulunduğumuz dönemin dayattığı koşullarda bu avantaj daha da büyüyor. Geride kalan şirketlerin müşterilerini bu alanda daha başarılı şirketlere kaptırma ihtimali de hayli yüksek” diye yazdı.
ADA ile yılda 2 milyon işlem
“Türkiye’de Aksigorta’nın bu alanda önde koşan şirketler arasında olduğunu söylemeliyim” diyen Gülen, yazısını şöyle bitirdi: “İnovasyon, analitik, yapay zekâ ve yeni teknolojiler bizim öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer alıyor sektörün ilk yapay zekâ uygulamasını kısa adı ADA olan Aksigorta Dijital Asistanı ile başlattık. Bu sistemle acentelerden gelen taleplerin cevaplanma süresi 2 saatten 2 dakikaya düşüyor. 6 farklı departmanda 30 farklı süreçte kullanılan ADA ile yılda 2 milyon işlem gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu alanda başka uygulama örneklerimiz de var. Örneğin 35 bin filo poliçesini yapay zekâ ile 72 saatte düzenlemek gibi bir performansa imza attık. Dijital teknolojiler ve yapay zekâ sektörümüzün geleceğini değil, bugününü şekillendiriyor. Kimsenin geride kalma lüksü yok.