Eureko Sigorta Genel Müdürü Uco Vegter, pandemi sonrası yaşanan hızlı dijitalleşme ve ihtiyaçlardaki değişimin, sigortacılık sektörünü de dönüştüreceğini dile getirdi. İnsanların artık daha küçük ve spesifik sigortalar almak istediklerini belirten Vegter’e göre; “Önümüzdeki dönemde sigorta sektörü bu sigortalarla büyüme gösterecek. 2021’deki yeni ürünler müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillenecek” dedi.
Eureko Sigorta Genel Müdürü Uco Vegter, 15 yılı aşkın süredir sigorta sektöründe. Kendi ülkesi olan Hollanda’da, Kore, Tayvan, Hindistan gibi dünyanın farklı ülkelerinde, birbirinden farklı kültürel kodlara, beklentilere sahip müşterilerle deneyim kazanan Vegter, Kasım 2019’den beri Eureko Sigorta’nın genel müdürlük koltuğunda oturuyor. Sigorta Ekranı’nda, Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Vegter, uluslararası tecrübesi ve global bakış açısıyla Türkiye pazarını analiz etti. Eureko Sigorta’nın hedefleri doğrultusunda sürdürdüğü yeniden yapılanmanın detaylarını programda anlatan Vegter, 2021 yılına dair önemli öngörülerde bulundu. Pandemi sonrası artan dijitalleşme ve değişen ihtiyaçların sigorta sektöründe de bir dönüşüme neden olacağını belirten Vegter, artık insanların sadece 1 yıl ya da 5 yıl için sigorta almayacaklarını, spesifik durumlar için sigorta almak isteyeceklerine dikkat çekti.
Yeni ürün hazırlığı içindeyiz
Eureko Sigorta’nın bu bakış açısıyla geçtiğimiz yıl bir banka ile çalışarak “Uçuş Bileti İptali Sigortası”nı piyasaya sürdüğünü ve oldukça dikkat çektiğini belirten Vegter, “Mesela bir uçak bileti satın aldınız ve uçabileceğinizden emin değilsiniz. Bunun için sizi sigorta edebiliyoruz. Aynı şekilde bir ürün daha piyasaya sürmek üzereyiz. Bu da bir garanti gibi olacak. İnsanlar bu ürünler gibi daha çok küçük sigortaları almaya istekli olacaklar. Bu ürünleri müşterilere dijital platformda da sunabilirsek acenteler için hem zaman hem çaba açısından çok daha kolay olacak” şeklinde konuştu. Eureko Sigorta’nın bu alana yatırım yaptığının altını çizen Vegter, önümüzdeki günlerde bunun detaylarını paylaşacaklarını söyledi.
Türkiye, hızla olgunlaşan bir pazar
Genel müdürlük görevinin öncesinde Eureko Sigorta’nın yönetim kurulunda görev alan Vegter, Türkiye’de olmaktan oldukça memnun. Pazara ilişkin değerlendirmelerini; “Türkiye’nin doymuş bir pazar olma yolunda hızla ilerlediğini görüyorum. Yönetmelikler, kurallar pek çok gelişme var. Sektör hızla olgunlaşıyor ve bence bu son derece olumlu bir durum. KVKK (Kişisel Verilerin Korunma Kanunu) gibi yeni kanunlar, kurallar var. Bunlar son derece olumlu gelişmeler ve isteklerimizin olgunlaşmasına katkı sağlıyor” sözleriyle özetledi.
Türkler sigorta konusunda çok daha Asyalılar
Programda Türkler için de ilginç bir değerlendirmede bulunan Vegter, izlenimlerini şöyle anlattı: “Zihniyet anlamında Türkler, sigorta söz konusu olduğunda Avrupalı olmak yerine daha çok Asyalılar. Bu şu anlama geliyor; Türkler sigortanın faydalarını her zaman göremiyorlar, hemen kullanmadıkları bir şey için para ödemek Türkleri rahatlatmıyor. Bu nedenle çoğu zaman benim Asya deneyimime daha fazla benziyorlar. Gayri safi milli hasılaya kıyasla penetrasyon şu anda oldukça düşük. Bu durum aslında Türk toplumunu yansıtıyor. İnsanlar zor zamanlar için ailelerine, arkadaşlarına güveniyorlar.”
SEDDK kurulduğu için çok memnunum
Vegter, programda Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) hakkındaki düşüncelerini de dile getirdi. SEDDK kurulduğu için çok memnun olduğunu ifade eden Vegter, “Çok güçlü bir yapı olacaklar. Çok yakın bir şekilde sektörle çalışacaklarına inanıyorum, yönetmelikler de daha iyi oturacak” yorumunda bulundu.
Pandemide sektör olarak çok iyi iş çıkardık
Tüm dünyayı etkisi altına alan ve sigorta sektörünü direkt etkileyen pandemi döneminde yaşadıkları süreçlere de değinen Vegter, “Müşterilerimize sunduğumuz hizmeti devam ettirebildiğimiz için, sektör olarak gurur duyabiliriz. Kimse bunun mümkün olabileceğini, evden çalışırken müşterilerimize bu kadar iyi bir hizmet verebileceğimizi düşünmemişti. Sadece Eureko Sigorta için söylemiyorum. Operasyonlarımızı da sürdürme konusunda sektör olarak bence çok iyi bir iş çıkardık” dedi.
Hibrit çalışma modelini devam
Pandemi döneminin iş dünyasında da önemli bir değişime neden olduğunun altını çizen Vegter, “Çalışan perspektifinden bakacak olursam, hepimiz evden çalışmanın son derece etkin bir çalışma şekli olabildiğini fark ettik. İnsanların zamandan tasarruf etmesi sağlandı. Bence ekiplerimiz daha öncesine kıyasla bu sene çok daha sıkı çalıştı. Çok daha üretken oldular ve çalışmadıkları zamanlarda da farklı şeylere ayıracak zamanları oldu. Yani hayatlarında kaos biraz azaldı diyebiliriz” dedi. Eureko Sigorta olarak evden ve ofisten çalışmayı birleştiren hibrit modelini sürdürmeye devam edeceklerini belirten Vegter, personelin haftanın birkaç günü evden çalışabildiği bir sisteme geçeceklerini ve bu anlamda esneklik sunacaklarını söyledi.
Müşterilerimizin için yeniden yapılanıyoruz
2020 yılında yeni bir strateji ile yola çıktıklarını ve yaptıkları her şeyin merkezine müşterilerini koymayı hedeflediklerini belirten Vegter, 2021 yılı planlarını ve hedeflerini de açıkladı. “Amacımız; müşterilerimize daha iyi yarınlar için gönül rahatlığı sunabilmek” diyen Vegter bu amaç çerçevesinde 3 temel strateji belirlediklerini ifade etti. Vegter, belirlenen stratejileri şöyle özetledi:
“Öncelikle çok daha müşteri odaklı olmalıyız ve onların ihtiyaçlarını gerçekten anlamalıyız. İkinci olarak eğer gönül rahatlığı sunmak istiyorsak, o zaman belki de sigortayla doğrudan bağlantılı olmayan hizmetlere, katma değerli hizmetlere odaklanmalıyız, sigorta ötesine geçmeliyiz.”
Yeni bir yolculuğa hazırlanıyoruz
Eureko Sigorta’nın bireysel ve ticari müşteriler çerçevesinde de müşteri deneyimine odaklandıklarını ifade eden Vegter, “Satış operasyonla çok yakın çalışıyoruz. Merkezde bazı ekipler oluşturduk ve bu ekiplerin görevi; doğru ürünleri ortaya çıkarabilmek, satış birimleri ile birlikte çalışıp müşteri deneyimini iyileştirmek. Bu dönüşümümüz Eylül’de tamamlanacak ve ondan sonra yeni bir yolculukta olacağız” dedi. “Daha da iyi çalışmak istiyorsak daha çevik olmalıyız, çok hızlı bir şekilde hizmetleri ve ürünleri ortaya çıkarabilmeliyiz. O yüzden çevik çalışma şekillerini de kucaklıyoruz” şeklinde konuşan Vegter, bu dönüşüm süreci için yapılanları şöyle sıraladı: “Şimdi çeyreklik hedeflerle ilerliyoruz, herkes çeyreklik hedefler belirliyor. Bu hedeflerle ilgili iki haftalık hızlı koşularla uygulamalar yapıyorlar. Biz bu şekilde yeni hizmetleri çok hızlı sunabiliyoruz. Destek fonksiyonlarına, pazarlama tarafına, çağrı merkezine yatırım yaptık. Yeni bir dijital platformumuz var. Aslında son 18 aydır pek çok bileşene yatırım yaptık. Özellikle de bu senenin ikinci yarısı itibariyle bunun faydalarını göreceğiz. Müşteri yolculuğunu iyileştirmeye yatırım yapıp, doğru zamanda doğru kanaldan müşterilerimizle iletişim kurmaya çalışıyoruz. Bazı ürün özelliklerimizi iyileştirdik ve ilk katma değerli hizmetlerimizin pilot çalışmaları yapılıyor. Aynı zamanda yeni bir yol yardım hizmetine başladık. Onunla ilgili de bir abonelik başlatacağız.”
Sigorta satın alma yolculuğu artık dijitalde başlıyor
Online’da da çalışmalar yaptıklarını, teşvik edici ortaklıklar oluşturduklarını ancak temel odak noktalarının banka kanalı olduğunu belirten Vegter, “Onlar da gitgide dijitalleşiyor. Özellikle bireysel tarafa baktığımızda banka üzerinden sigorta alsa bile sigortalılar, yine dijital kanal üzerinden bunu yapıyorlar veya dijital kanal üzerinden başlatıp bazen çağrı merkezinde ya da banka şubesinde poliçelerini tamamlıyorlar. Satın alma yolculuklarının çoğu artık dijitalde başlamaya başladı ve bunun devam etmesini bekliyoruz. Banka tarafında dijitale çok fazla odaklanıyoruz” ifadelerini kullandı
Küçük ve orta ölçekli şirketlere odaklanın!
Eureko Sigorta’nın hedefinde yer alan KOBİ’lere de değinen Vegter, KOBİ’lerin piyasadan yeterince hizmet almadıklarına dikkat çekti. KOBİ’lere adanmış bir ekipleri olduğunu belirten Vegter, bu alanda yaptıkları çalışmaları anlatmayı sürdürdü: “Küçük ve orta ölçekli şirketlere odaklanın. Burada çok büyük bir fırsat olduğuna kesinlikle inanıyoruz. Sektöre özel ürünler geliştirmeye odaklanıyoruz. Firmalara kendi sektörlerindeki ihtiyaçlarına göre hizmet vermeye odaklanıyoruz ve yeni ürün tiplerine bakıyoruz. Siber alanda daha fazla ürün sunmaya çalışıyoruz. Ve tabii ki yükümlülüklerin ötesinde işletme sigortası, kredi sigortaları gibi şeylere bakabilir miyiz diye çalışmalar yapıyoruz. Ama özellikle mesuliyet tarafında çok fazla fırsat olduğunu düşünüyoruz.”
Kaskoda piyasayı geride bıraktık
Son günlerde sıkça konuşulan trafik sigortasından da bahseden Vegter, “Motor tarafında biz hala trafik sigortasının çok kârlı bir iş olduğuna inanmıyoruz. Buradan para kazananlar olduğunu biliyoruz ama biz trafik sigortasından şu aşamada kâr elde etmenin zor olduğunu düşünüyoruz. Yeni yönetmelikler fayda sağlıyor, değerlendirmeye devam ediyoruz” dedi. Eureko Sigorta’nın bu alandaki pazar payının son derece düşük olduğunu belirten Vegter, kasko sigortasında çok daha agresif bir yaklaşım sergilediklerini ifade etti. Vegter açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Kasko tarafında kendimizce aşağı yukarı pazar payımıza denk gelen bir payımız var. Orada da banka ile birlikte çalışıyoruz ve bu alanı genişletmek, büyütmek için inovatif fiyatlama stratejileri de ortaya koyuyoruz. Biraz daha agresif bir senaryo ile güzel bir büyüme kaydettik. Bu yılın ilk beş ayında piyasayı geride bıraktık. Bu büyüme trendinin devam edeceğini umuyoruz.”
Sağlık pazarında agresif bir büyüme göreceğiz
Vegter, pandemi sürecinde yıldızı parlayan sağlık sigortaları konusunda da öngörülerde bulundu. “Tamamlayıcı sağlık sigortasında gerçekten bir büyüme fırsatı ümit ediyoruz ki; bu konuda çok heyecan verici haberleri önümüzdeki aylarda paylaşacağız. Sağlık pazarında da agresif bir büyümeyi önümüzdeki yıllarda göreceğiz ve biz de bunun bir parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz. Eureko Sigorta’nın, Türkiye’deki üyesi olduğu Achmea’ın şirketlerinden bir tanesinin sağlık sigortasında uzmanlığı bulunuyor. Umuyoruz ki; bankalarla bu konudaki müzakereleri tamamladığımızda kısa bir süre içerisinde yapacaklarımızı gerçekleştirebiliriz” sözleriyle özetledi.
Globaldeki hissedarlarımız gayet mutlular
Vegter, Hollanda merkezli Achmea’nın Türkiye’deki iştiraki olan Eureko Sigorta’nın genel müdürü olarak Achmea’daki yöneticilerle zaman zaman ilginç diyaloglar yaşadığını anlattı. “Ben patronuma ‘Yüzde 15 maaş artışı teklif edeceğim’ dediğimde herkes şok yaşıyor. Enflasyon ortamında gerçekten zorluklar yaşanıyor, hem sektör için hem bizim için bu durum zorluklar doğuruyor. Dolayısıyla her zaman bunun farkında olup insanlara açıklayabilmemiz gerekiyor” şeklinde konuşan Vegter, global tarafın genel olarak Türkiye pazarından memnuniyet duyduğunu ifade etti.
Vegter, Türkiye pazarının global tarafta oldukça önemsenen taraflarını ise şöyle özetledi: “Çok yüksek faiz oranları var, bu da bize bir fayda sağlıyor. Çok dinamik bir piyasa. Biz bunu hissedarlarımıza anlatıyoruz, anlıyorlar ve takdir ediyorlar. Zor durumlardan geçtiğimizi ve bunun belli sonuçları olacağını da anlıyorlar. Ama genel olarak performanstan memnunlar. Karlı olmaya devam ediyor ve gayet hızlı bir büyüme kaydediyoruz. Karlılığa odaklanmaya devam etmemizden de memnunlar. Çünkü biz sadece büyümeye değil, karlı büyümeye odaklanacağımızı söyledik. Teknik sonuçlarımız da bunu gösteriyor, gayet mutlular.”
2021 yılından çok umutluyuz
Zor bir dönemin ardından başlayan 2021 yılının, hem Eureko Sigorta, hem sektör için çok daha güçlü bir yıl olmasını beklediğini ifade eden Vegter, sözlerini şöyle sürdürdü: “Poliçe sayılarında düşüş olmuştu ama toparlanacağımızı, güvenin tekrar inşa edileceğini düşünüyoruz ve dolayısıyla çok umutluyuz. Türkiye harika bir yer, büyüme fırsatlarını ve büyümeyi görmek gerçekten çok güzel” şeklinde konuştu.