Sigortayeri ve Shell’in kampanyasının sigortacılık mesleğinin itibarını düşürdüğünü ifade eden TÜSAF Yönetim Kurulu, sigorta ürünlerinin promosyon malzemesi olmaması gerektiğini söyledi.
Shell ve Sigortayeri’nin işbirliğiyle başlatılan Zorunlu Trafik Sigortası kampanyası acenteleri ayağa kaldırdı. Akaryakıt istasyonunun sigorta ürününü promosyon olarak tüketicilere sunmasına tepki gösteren acenteler, sesini sosyal mecrada da duyurmaya çalıştı. Tüm Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Yönetim Kurulu da acentelerin sesine ilgisiz kalmadı ve acentelere yönelik yaptığı bilgilendirme açıklamasında bulundu. TÜSAF tarafından Shell ve Hazine Müsteşarlığı’na itiraz dilekçesi gönderildiğini söyleyen TÜSAF Yönetim Kurulu’nun acentelere yönelik açıklaması şu şekilde:
“Bugün Trafik sigortasıyla başlayan, muhtemelen ileriki günlerde diğer ürünlerle bu veya başka kurumlarla ortak çalışmalarıyla devam edecek gibi görünen promosyonlar hakkındaki düşüncemizi kamuoyunun bilmesini isteriz. Shell gibi dünya devi bir petrol şirketinin, gözü dönmüş bir brokerin oyununa gelmesini anlayamıyoruz. İlgili broker ne kadar çok kazanç elde ediyor ki, bunu paylaşmaktan çekinmiyor. Yıllardır sigorta ürünlerini promosyon malzemesi yapmanın, sigortacılık sektörünün itibarını zedelediğini, çoğu kez mağdurlar oluşturduğunu bildirmiştik. Ancak dönem dönem bunu uygulayan gücüyle haksız rekabet yaparak bir başka ticaret erbabının ekmeğini başka yöntemlerle almaya çalışanların olacağını da bildirmiştik. Bu ve buna benzer örnekler görüldü ve görülmeye devam edecek, Eğer biz tepki göstermezsek ve bununla ilgili yasal düzenleme yapılması için çalışmazsak, benzeri sorunlarla uğraşmaya devam edeceğiz. Öncelikle biz Shell ve Hazine nezdinde aşağıdaki dilekçeleri ilgili kurumlara iletmeli ve tepki göstermeliyiz.”
Shell ve Hazine Müsteşarlığı’na iletilen dilekçeler ise şöyle:
“Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğüne,
Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerliği ve Shell’in ortaklaşa düzenlemiş olduğu promosyon
kampanyasını öğrenmiş bulunmaktayız.
Yapılan tüm promosyonların mesleki itibarı düşürdüğünü, Sigorta payının artmasında yararı
olmadığı, Sadece var olan pastadan güçlünün imkânlarını kullanarak, Emekle oluşturulmuş olan
portföyü elde etmenin bir başka yöntemi olduğunu maalesef biz Sigorta Acenteleri yaşayarak
öğreniyoruz.
Brokerlerin her türlü yolu deneyerek bizim girmemize izin verilmeyen yerlere, kısıtlandığımız
her yere güçleri ve diğer imkanlarla girdiklerini, dünyada ki örneklerinden çok uzakta kurumsal
satış ve reasürans işleri yapacağına, bireysel trafik sigortalarına kadar düşmelerine anlam
veremiyoruz. Sigorta’nın gayrisafi milli hâsıldaki payı bu şekilde mi artacak, Sigorta ürünlerine
ulaşamayan Vatandaşlar mı var? Dışarıda ben sigorta yaptırmak istiyorum, ancak sigortacı
bulamıyorum şeklinde feryat mı ediyorlar?
Bu meslek örgütünün sağladığı istihdamı 100 bin kişiye yakın, birkaç tane sermaye odağı internet
sitesi veya satış kanalı mı yerine getirecek? O zaman bizlerde şirketlerimizi kapatalım ortak bir site
kuralım oradan satalım her ürünü, bu kadar kişiyi istihdam etmeyelim, sigortalının evine, işyerine
ayağına kadar gitmeyelim.
Bu tip kampanyaların rekabete uygun olduğu, yapılmasına mani olmadığı açıklamaları, itibar ve
saygınlığı yerle bir edecek her türlü promosyonun uygulanabilir hale gelmesinin sigorta sektörüne
faydası olmadığını düşünüyoruz.
Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün bu konuda gerekli düzenlemeyi yapacağına yürekten inanıyoruz.”
“Shell Genel Müdürlüğüne,
03.11.2014
03.11.2014 tarihinde Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerliği ile ortaklaşa düzenlemiş
olduğunuz kampanyanın düşünülmeden, ilgili brokerin yanlış yönlendirmeleriyle yapıldığını
düşünmek istiyoruz.
15 bin 500 Sigorta acentesi, beraberinde çalışanlar ve aileleriyle birlikte 250 bin kişinin, en önemlisi 77 milyon kişinin sigorta ihtiyacını karşılayan sigorta acentelerinin emekleriyle oluşan Türk sigorta
sektörünün, kısa dönem kazanç elde etmek ve hakkı olmadığı poliçeleri mesleki itibar düşürücü
yöntemlerle kendisine çekmeye çalışanlara aracılık etmeyeceğinizi umuyoruz.
İlgili lampanyanın en kısa zamanda sonlandırılmasını, aksi halinde gücümüzü sonuna kadar
kullanacağımızı bildiririz.”
Kampanyadan yeni haberdar oldum bizde shelle karşı ortak kampanya yapalım o zaman bir kaç akaryakıt şirketinden yakıt alıyordum shellde bunlardan biriydi madem öyle bizde bundan sonra shellden akaryakıt almayalım sheell kaybettiği kadar belki fazlasını kaybetsin…Bunu tüm sigorta sektörüne yayarsak,şirketler acenteler,çalışanlar gibi sanırım shell için kaydadeğer bir müşteri kaybı olabilir…