19 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

‘Türkiye’de katılım sigortacılığının bilinirliğini artıracağız’

Türkiye’de katılım sigortacılığının bilinirliğini artıracaklarını vurgulayan Türkiye Katılım Sigorta ve Türkiye Katılım Hayat Genel Müdürü Güray Çelik, “Katılım sigortacılığını herkese ulaştırmayı ve gelecek nesillere güçlü bir miras bırakmayı önemsiyoruz” diyor.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Türkiye’de ‘katılım sigortacılığı’ hızla büyümeye devam ediyor. Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) 2024 yılı eylül ayı istatistiklerine göre katılım sigortacılığı yapan 10 şirket geçen yılın aynı dönemine göre hayat dışında yüzde 85,22 artışla (reel yüzde 23,99) 28,6 milyar TL prim üretimi gerçekleştirdi. Katılım sigortacılığı sektöründe hızla büyüyen şirketler arasında Türkiye Katılım Sigorta da yer alıyor. Türkiye Varlık Fonu (TVF) tarafından kurulan ve 2022 yılında faaliyete başlayan şirket yüzde 9,5’luk pazar payı ile katılım sigortacılığı sektöründe 3’üncü sırada yer alıyor. Şirket bu yıl 2023 yılına göre pazar payını da yaklaşık 3 kat artırdı. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak bu ay kapağımızda Türkiye Katılım Sigorta ve Türkiye Katılım Hayat Genel Müdürü Güray Çelik’e yer verdik. Türkiye’de katılım sigortacılığının bilinirliğini artıracaklarını vurgulayan Çelik, Katılım sigortacılığını ülkemizde herkese ulaştırmayı ve gelecek nesillere güçlü bir miras bırakmayı önemsiyoruz” diyor. 

Sigorta sektöründe katılım ekosistemini geliştireceğiz

Çelik,  Türkiye Katılım Sigorta ve Türkiye Katılım Hayat’ın kuruluş amaçları ile ilgili şunları dile getiriyor:Sigorta sektöründe katılım ekosistemini geliştirmeyi ve ülkemizin her noktasında ulaşılabilir hale getirmeyi kuruluş ilkelerimizden biri olarak görüyoruz. Kuruluşumuzun bir diğer esas amacı ise katılım sigortacılığı alanındaki bilgi ve deneyimlerimizi paylaşarak sektördeki aktörler arasındaki iş birliğini teşvik etmek, etkili yönetişim ilkeleri ile şeffaflığı desteklemek ve toplumun finansal refahına katkı sağlamak.   Gayemiz, Türkiye’de katılım sigortacılığının bilinirliğini artırarak, toplumun her kesimine ulaşmak ve onlara katılım prensiplerine uygun hizmet sunmak. Bu vizyonumuz ile Anadolu’nun köylerinden şehirlerdeki esnafımıza, sektör çalışanlarından sanayicilerimize kadar uzanan kapsayıcı bir hizmet anlayışına sahibiz. Şirketlerimiz ile sigorta sektörüne yalnızca finansal katkı sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda toplumsal değerlerimize de odaklanıyoruz. Tüm teknik ve yatırım değerlendirme prensiplerimizi katılım sigortacılığı esaslarına uygun olarak şekillendirirken, müşterilerimizin geleceğine güvence olmayı hedefliyoruz.”

Türkiye Varlık Fonu’nun gücü ile yolumuza devam ediyoruz

Türkiye Katılım Sigorta’nın Türkiye Varlık Fonu’nun (TVF) yüzde 100 sermayedarlığıyla kurulduğunu hatırlatan Çelik,  “Şirketimiz arkasındaki bu büyük güvence ile yoluna devam ediyor. Çeşitli sermaye yatırımları yaparak, ülke ekonomisini kalkındırmak amacı güden Türkiye Varlık Fonu’nun yatırım yaparak desteklediği tek katılım sigortası şirketiyiz” diye konuşuyor. 

Çelik ile röportajımızda Türkiye Katılım Sigorta’nın odaklandığı branşları da konuştuk. Türkiye Katılım Sigorta olarak Kasko, Konut, Yangın, Sağlık ve Ferdi Kaza’nın lokomotif olduğunu vurgulayan Çelik,  şu bilgileri paylaşıyor: “Bu 5 ürün, müşterilerimizin en temel ihtiyaçlarına yönelik etkili çözümler sunmamızı sağlıyor. Temel sigortacılık ürünlerin yanı sıra müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik olarak dijitalleşmenin artmasıyla birlikte siber sigorta, işsizlik sigortası gibi yeni ürünleri ürün gamımıza eklemeyi hedefliyoruz. Müşteri memnuniyetini öncelikli hedefimiz olarak belirleyerek, onların ihtiyaçlarını karşılama amacındayız.”  

Butik acente yaklaşımı ile nitelikli acentelere ulaşacağız

Türkiye Katılım Sigorta Genel Müdürü Güray Çelik, acentelerle ilişkileri konusunda ise şunları söylüyor: “Acentelerimiz bizim müşteriye dönük yüzümüz. Türkiye Katılım Sigorta ve Türkiye Katılım Hayat’ın önemli yol arkadaşlarından biri olarak acentelerimizden beklentimiz yüksek.   Bu senenin sonuna kadar devam edecek olan ödüllü ek komisyon kampanyamız gibi pek çok kampanyayla acentelerimizi her zaman destekleyeceğiz. Kampanya kapsamında belirlenen üretim hedeflerine ulaşan acente ve brokerlerimizi ek komisyon gibi finansal ödüllerden yurt dışı seyahatine kadar çeşitli teşviklerle ödüllendireceğiz. Kampanyalarımız satış kanallarımızın çeşitliliğini de yansıtarak tek bir ürüne değil farklı sigorta ürünlerine göre belirlenen hedeflerin gerçekleştirilmesini amaçlıyor. Bu sayede tüm ürünlerimizle kapsayıcı bir kârlılık elde etmeyi planlıyoruz. Bizim için önemli olan nitelikli ve sınırlı sayıda iş birlikleri gerçekleştirmek ve bu sayede acentelerimizle sıkı ve kopmaz bir bağ kurabilmektir. Bu bakış açısıyla geliştirdiğimiz ‘butik acente’ yaklaşımımızla nitelikli acentelere ulaşarak katma değerimizi artırıyoruz. 2024’ün ikinci çeyreğinde sayısı artan acentelerimiz üçüncü çeyrekte de çoğalmaya devam ediyor. Bu strateji ile Genel Müdürlüğümüz acentelerimiz için kolay ulaşılabilir hale geliyor. Bölge müdürlüklerimiz, merkez operasyonumuz, satış ekibimiz ve acente temsilciliklerimiz arasındaki bağı güçlendirmek, butik acente yönetimi yaklaşımımızın temelini oluşturuyor.”

Yenilikçi ürünlerle birey ve kurumların İhtiyacını karşılıyoruz

Bir katılım şirketi olarak sektörden farklılaştıkları en önemli hususun katılım prensiplerine sıkı sıkıya bağlı kalma ve müşteri odaklı hizmet anlayışı olduğunu belirten Çelik, şunları söylüyor: “Türkiye Katılım Sigorta olarak; katılım finans ilkelerine uygun, ortak risk paylaşımı ve dayanışma esaslarına dayanan sigortacılık faaliyetleri sürdürüyoruz. Yenilikçi ürünler ve esnek poliçe seçenekleri sunarak, bireylerin ve kurumların ihtiyaçlarına en iyi şekilde yanıt vermek üzere çalışıyoruz. Tüm faaliyetlerimizde katılım finans ilke ve esaslarına uygun olmayan konu ve riskleri teminat altına almıyor, finansal varlıkları katılım esasları çerçevesinde yönetilmesini sağlıyor, belli kriterler dâhilinde bakiyenin katılımcılara iadesi veya bağış yoluyla hayır işlerine kullanılmasına imkân sağlayan ‘tekafül’ modelini benimsiyoruz. Süreçlerimizde uzman danışma komitesi hocalarımız, katılım iç denetim mekanizması ve katılım uyum ekibimizle fıkhi uygunluğuna önem veriyoruz.” 

İlerleyen dönemlerde dijital kanalları da devreye alacağız

Şirket olarak satış kanalları ile ilişkilerinin geliştirilmesine büyük önem veren Çelik, röportajımızın sonunda satış kanallarına şu mesajları verdi: “Şirketimiz ve satış kanallarımız arasında bir köprü oluşturabilmek bizim için çok önemli. Şirketimizdeki satış kanalı personellerimiz, bölge müdürlüklerimiz, risk mühendislerimiz ve merkez binamızdaki operasyonel ekiplerimizin; acentelerimiz, brokerlerimiz ve bankasürans kanallarımızla kuracağı doğru iletişim, doğru beklenti aktarımı ve ortak yaklaşım, sektördeki gücümüzün daha da artmasına zemin hazırlayacak.  Bölgelerimizin kurulumuyla birlikte ülkemizde 7 ayrı şehirde yer alan müdürlüklerimizi oluşturduk. Saha ekiplerimiz aktif olarak acente ve brokerlerimizle yakın temas sağlıyor.  Bütün bu sürecin her daim etkili şekilde işlemesi de hızlı ve pratik sonuçlar almamızı sağlayacak. İlerleyen dönemlerde dijital kanallarımızı da devreye alacağız. Burada bizim sorumluluğumuz kadar satış kanallarımıza da büyük bir pay düşüyor. Beraberce oluşturacağımız güç birliğini hep birlikte doğru şekillendirmek üzere çalışacak ve Allah’ın izniyle beraberce kazanacağız.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER