30 Ekim 2024, Çarşamba
spot_img

Türkiye’de her 3 kişiden 2’si gelir kaybından endişeli

BNP Paribas Cardif’in Ocak ve Şubat ayında 21 ülkede 21 bin kişiyle gerçekleştirdiği “Protect & Project Oneself” Araştırması, Türkiye’deki sigorta algısının değiştiğini gösterdi. Araştırma, Türkiye’deki katılımcıların en büyük kaygılarının doğal afetler, kritik hastalıklar ve kazalar olduğunu ortaya koyarken, sigortaya olan ilginin de arttığını belirtti.

BNP Paribas Cardif tarafından Ocak ve Şubat aylarında 21 ülkeden 21 bin katılımcıyla gerçekleştirilen “Protect & Project Oneself” (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması’nın sonuçları açıklandı.

Araştırmaya göre, Türkiye’deki katılımcıların en büyük kaygıları sırasıyla doğal afetler (yüzde 87), kritik hastalıklar (yüzde 86) ve kazalar (yüzde 84) oldu. Araştırma, Türkiye’deki katılımcıların büyük bir kısmının kısa veya orta vadede gelir kaybı endişesi taşıdığını ortaya koydu.

Türkiye’deki katılımcıların yüzde 67’si, kısa veya orta vadede gelir kaybı yaşamaktan endişe duyduğunu belirtirken bu oran ülkemizdeki maddi kaygının yüksek olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yarısı, ölüm, hastalık veya işsizlik gibi olumsuz durumlarda maddi yük altına girmeyi endişe ettiklerini ifade etti.

Sigortaya ilgi arttı

BNP Paribas Cardif’in araştırması, sigorta algısındaki değişimlere ve trendlere dair önemli veriler sunuyor. Beklenmedik yaşam olaylarının, mevcut yaşam standartlarını koruyamama endişesiyle kredi hayat sigortalarına olan ilginin arttığı gözlemlendi. 2020 yılındaki pandemi etkisiyle sağlık sigortalarına ilgi de önemli ölçüde yükseldi. Katılımcılar, hayat sigortalarını beklenmedik olaylara karşı bir koruma aracı olarak değerlendirdiklerini belirtti.

Bu bağlamda, sigorta müşterilerinin yüzde 66’sının, sigortacılarından sağlık uzmanlarıyla görüşme, koçluk seansları teminatı, kişiselleştirilmiş destek programları, çevrimiçi bilgi ve tavsiye ile kişiselleştirilmiş dijital uygulamalara erişim gibi taleplerde bulundukları belirlendi. Bu oran, Şubat 2023’teki deprem felaketinin ardından Türkiye’de sigorta bilincinin artmakta olduğuna işaret ediyor.

Sigortaya erişimde zorluk yaşanıyor

Araştırma, sigorta çözümlerine erişim konusunda Türkiye’de yaşanan zorlukları da ortaya koydu. Avrupa genelinde sigorta müşterilerinin yaklaşık yüzde 70’i bu konuda zorluk yaşarken Türkiye’de bu oran yüzde 80’i aşıyor. Sigorta çözümleri hakkında daha fazla netlik bekleyen tüketiciler, sigorta içerikleri, istisnalar ve sahip olma koşulları konusunda belirsizlik yaşadıklarını ifade etti.

“Sigortayı ulaşılabilir kılmak için çalışıyoruz”

BNP Paribas Cardif Türkiye Genel Müdürü Cemal Kişmir, bu araştırmanın müşteri odaklı yaklaşım, dijitalleşme ve erişilebilirlik konularındaki önemini bir kez daha vurguladığını belirtti.

Kişmir, “Sigortayı daha ulaşılabilir kılmak için güçlü müşteri içgörüsü ile Türk sigortacılık sektöründe 16 yıldır hizmet veriyoruz. 2008 yılından bu yana BNP Paribas Grubu altında faaliyet gösteren BNP Paribas Cardif, Türk sigortacılık sektörünün yenilikçi markaları arasında yer alıyor. Hayat, İşsizlik, Kritik Hastalıklar, Ferdi Kaza ve Koruma sigortalarının yanı sıra Bireysel Emeklilik Planları ile sektörde geniş kapsamlı bir platform sunuyoruz. Sektörümüzde lider iş ortaklarımızla otomotiv, perakende, bankacılık, tüketici finansmanı, dayanıklı tüketim ve telekomünikasyon gibi alanlarda değer yaratan sigorta çözümleri sunuyoruz.‘Değişen Dünyanın Sigortacısı’ misyonumuzla Kadına Değer, Ailem Güvende, Uzun Süreli Kredi Koruma, Kredi Kartı Koruma, Araç Değer Koruma, Uzatılmış Garanti, Prim İadeli Kazançlı Yarınlar, Elektronik Cihaz Koruma gibi yenilikçi sigorta çözümleri sunuyoruz. Ayrıca, dijitalleşme yatırımlarımız, ek katkı payı avantajlarımız ve yüksek getirili fon seçeneklerimizle Türkiye’nin saygın bireysel emeklilik kuruluşlarından biri olarak konumlanıyoruz,” şeklinde konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER