Hasar ihbarından aracın onarılıp sigortalıya teslim edilmesine kadar olan sürece destek sağlayan Tur Assist Hasar Destek Merkezleri, 2015 yılında açacağı yeni merkezlerle ‘Nöbetçi Hasar Danışmanı’ olmayı hedefliyor.
Sigorta şirketleri ve sigortalıların hasar sürecinde hayatlarını kolaylaştıran Tur Assist Hasar Destek Merkezleri, kurulduğu bölgede ‘Nöbetçi Hasar Danışmanı’ olma hedefiyle yoluna devam ediyor. Tur Assist Hasar Destek Merkezi Proje Müdürü Haluk Ertuğrul ve Tur Assist Hasar Sistemleri Satış Müdürü Sarp Sayarer, Hasar Destek Merkezleri’nin (HDM) işleyişi ve 2015 yılı hedeflerini SİGORTALI okuyucularıyla paylaştı. 2015 yılına yaygınlaşma hedefiyle başladıklarını belirten Haluk Ertuğrul, “Yaygın hizmet hedefimizle diğer büyükşehirlerde de yer alacağız. Ayrıca İzmir ve Ankara’daki ünitelerimizi bu hedef doğrultusunda geliştirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Tur Assist’in asistans pazarının yüzde 75’ini temsil ettiğini belirten Sarp Sayarer ise HDM’lerde kasko müşterisi olmayan müşteriler için yeni ürünler geliştirme hedeflerinin de olduğunu belirterek, “Yüzde 75’lik pazar payını göz önüne aldığımızda bu yıl, önemli bir fırsat yılı olacak” şeklinde konuştu.
HDM’lerin semtin ‘Nöbetçi Hasar Danışmanı’ olarak yoluna devam ettiğini belirten Ertuğrul ve Sayarer, merkezlerin hem sigortalıların hem de sigorta şirketlerinin hasar sürecinde ihtiyaç duyduğu boşluğu doldurduğunu ifade etti.
Anında ikame araç desteği
Ertuğrul, ilk önce Kartal bölgesinde pilot uygulama olarak başlayan HDM’lerin sigorta şirketlerinin hasar yönetim sürecini desteklemek ve süreç ihtiyaçlarını konforlu bir şekide karşılamak amacıyla oluşturulduğunu söyledi. Sahada hasarlı olan araçları çekme faaliyetinden başlayarak, aracın onarılıp teslimine kadar olan sürece sağladıklarını belirten Ertuğrul, HDM’lerdeki hasar sürecini şöyle anlattı: “Hasarlı aracı HDM’lere çağrı merkezimiz yönlendiriyor, merkezlerde hasarlı araçlar karşılanıyor. HDM yetkilileri tarafından hem hasar hem aracın genel durumu için gerekli fotoğraflama, ön tespit işlemleri yapılıyor. Daha sonra müşterimiz sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu servislere yönlendirilip yine HDM’lerde müşteriye ikame araç veriliyor. Hem onarım hem hasar sürecinde sigortalının ikame araç desteği bir yerden sağlanmış oluyor.” Merkezlerde hem hasar ikame araç birimi olduğunu belirten Ertuğrul, sigortalılara bu hizmetin aynı anda sunulmasının en önemli avantaj olduğunun altını çizdi.
Hasar sürecinde sigortalımızın konforunu sağlıyoruz
Projede çözüm ortaklarının sigorta şirketleri olduğunu söyleyen Sayarer, hâlihazırda beş sigorta şirketi ile çalıştıklarını dört sigorta şirketi ile de çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti. Tur Assist’in asistans hizmeti verdiği sigorta şirketleriyle iş ortağı olma hedefinde olduklarını belirten Sayarer, “Asistans hizmeti ile hasar anında ne yapacağını bilemeyen sigortalımızın yanında olurken, Hasar Destek Merkezleri ile süreçte sigortalımızın konforunu sağlıyoruz. Amacımız, Hasar Destek Merkezleri’ni sigorta şirketlerinin de projesi haline getirmek. Mevcut sigorta şirketlerimizin desteğinin artmasıyla potansiyel de artıyor” dedi.
İstanbul Ümraniye ve Ankara’da yeni merkezler
Anadolu ve Avrupa Yakası olmak üzere toplam beş merkezin İstanbullu sigortalılara hizmet verdiğini söyleyen Ertuğrul, “Ankara’da ve İstanbul Ümraniye’de yeni açılan HDM’ler ile hasar sürecinin yönetilmesine olan desteğimizi artırdık” şeklinde konuştu.
Ertuğrul, İstanbul Beylikdüzü’nde hazırlıkları tamamlanan yeni merkezin ise en kısa sürede hizmet vermeye başlayacağını söyledi. Merkezlerin lokasyonunun büyük önem taşıdığını belirten Sayarer ise kazaların yoğun yaşandığı bölgelere çabuk ulaşılabilir noktalarda, servislere yakın ve çekicilerin çok hızlı şekilde hizmet vereceği alanlarda faaliyet göstermeye çalıştıklarının altını çizdi.
“Sigortalılara artı değer katıyor”
HDM projesinin dünyadaki benzerleriyle paralel, sürdürülebilir ve sürekli büyüyen bir proje olduğu belirten Ertuğrul, sigortalıların hasar süreçlerini daha konforlu ve daha güvenilir bir ortamda takip etme olanağı sağladıklarını ifade etti. Ertuğrul, sözlerini şöyle sürdürdü: “İki yılı aşkın süredir sistemde yerini alan HDM’ler, sigorta şirketlerinin de onayını almış bir proje. Ayrıca şirketlerin performans göstermiş servisleriyle çalışan bir yapı sürdürüyoruz. Bu yapı buraya gelen müşteri açısından bakıldığında artı bir değeri var. Bu noktada sigortalının bu hizmetin farkında olması gerekiyor.”
“Tek çatı altında sunduğumuz hizmet takdir görüyor”
Sigortalılara sunulan anında ikame araç hizmetinin oldukça yüksek seviyede müşteri memnuniyeti yarattığına dikkat çeken Ertuğrul, memnuniyeti artıran etmenleri ise şöyle açıkladı: “Sigortalılarımız kaza ve hasarın yarattığı etki ile stres içinde oluyorlar. Merkezlerimize geldiklerinde konforlu bir mekânda hasar sürecini nasıl istiyorlarsa yönlendiriyoruz. Kurumsal olmamız, belirli çizgiler içinde çalışmamız, hasarın başında sonuna kadar sigortalımızın yanında olmamız ve gerektiğinde onlara danışmanlık yapmamız sigortalılarımız üzerinde olumlu bir etki yaratıyor.” Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için anket çalışmaları da yaptıklarını söyleyen Ertuğrul, “Çalışmalarımız gösteriyor ki, hasar sürecinde sigortalılarımıza tek bir çatı altında sunduğumuz hizmet müşterilerimizin de takdirini kazanıyor. Özellikle kadın sürücülerimiz HDM ile tanıştıktan sonra ikinci ve üçüncü defa kendileri merkezlerimizi tercih ediyor” dedi.
“7/24 hizmete hazırız”
HDM’lerin 7 gün 24 saat hizmet verme hedefiyle yola çıktığını belirten Sayarer, şu anki mesailerinin yoğunluğu karşıladığını tespit ettiklerini ancak tam zamanlı hizmete her an hazır olduklarını belirtti. Sayarer, “Altyapımız hazır, merkezlerimiz hemen genişlemeye müsait” şeklinde konuştu.
Hasar onarım süresini kısaltacağız
2015 hedeflerinin yaygın hizmet ağı olduğunu belirten Haluk Ertuğrul, aynı zamanda hasar onarım sürecini iyileştirerek süreci kısaltmak konusunda çalışmalar yaptıklarını da belirtti. Ertuğrul, “Onarım ihbarı açıldığı andan aracın teslimine kadar ciddi bir süreç var. Bu süreçte yaşanan gecikmeler herkesin şikâyetçi olduğu bir konu. Yönlendirdiğimiz araçlar üzerinde yaptığımız bir analizle onarımı süresini uzatan nedenleri tespit ettik. Bu yönde gerek sigorta şirketleri, gerek servisler nezdinde girişimlerimiz var. Hasar onarımını hızlandırmanın sektördeki herkes için önemli olduğunu düşünüyoruz. Tüm süreci izleyip görebildiğimiz için tıkandığı noktalara yönelik öneriler geliştiriyoruz” şeklinde konuştu. Zaman içerisinde yeni merkezlerle büyüyeceklerini belirten Sarp Sayarer ise HDM’lerden bireysel müşterilerin faydalanmasını sağlayacaklarının altını çizdi.