Tur Assist, 2021 yılına yeniliklerle başladı. Geçtiğimiz günlerde Tur Assist genel müdürlük koltuğuna oturan Nihal Asker, yeni proje ve hedeflerini Sigorta Ekranı’nda anlattı.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
“Şimdiye kadar sigortalıların hep kötü anlarında yanlarında olduk” diyen Tur Assist’in yeni genel Müdürü Nihal Asker, “Şimdi iyi olma diye bir kavram var. Tur Assist olarak insanların iyi olma haline odaklanmak istiyoruz. İyiliklerini devam ettirmek için onlara ne tür hizmetler sağlayabilirizin arayışı içerisindeyiz” dedi.
Assistans sektörünün önde gelen şirketlerinden Tur Assist, bu yıl 25’inci yaşını kutluyor. Müşterilerine daha efektif ve yeni hizmetler sunmak için şirket içerisinde reorganizasyon çalışmaları devam ediyor. “Şimdiye kadar sigortalıların hep kötü anlarında yanlarında olduk” diyen Tur Assist’in yeni genel Müdürü Nihal Asker, “Şimdi iyi olma diye bir kavram var. Tur Assist olarak insanların iyi olma haline odaklanmak istiyoruz. İyiliklerini devam ettirmek için onlara ne tür hizmetler sağlayabilirizin arayışı içerisindeyiz. Bu konuyu iş ortaklarımıza anlatıp, müşterilerimize yeni hizmetler sunacağız” dedi. Youtube’den yayın yapan sigorta sektörünün kanalı Sigorta Ekranı, Tur Assist’in yeni Genel Müdürü Nihal Asker’i ağırladı. Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Asker, Tur Assist’teki hedeflerinden bahsederken, “Dijital çağda hem nihai müşterilerin; hem de direkt müşterileri olan sigorta şirketlerinin beklentilerini çok iyi biliyoruz. Tüm tecrübe ve donanımızla hem bireysel müşterilerimizin hem de sigorta şirketlerinin müşteri deneyimlerini iyileştirmeye çalışacağız. Bu anlamda elimizden geldiğince öncü konumumuzu devam ettireceğiz. Pazarda daha çok söz sahibi olmak istiyoruz” dedi.
Daha fazla insana ulaşacağız
Programda uzun yıllar otomobil firmaları ile çalıştıklarından bahseden Asker, “Onların yol yardım hizmetlerini karşılıyoruz. Kiralık araç firmalarının organizasyonlarına destek oluyoruz. Tur Assist olarak uzatılmış garanti konusunda bir tecrübemiz var. İkinci elde uzatılmış garanti hizmeti veriyoruz. Ayrıca birçok sektörün müşterisine birlikte hizmet sunacağımız alanlar mevcut. Perakende ve hizmet sektöründeki birçok oyuncuyla birlikte, nasıl bir hizmet sunabilirizi konuşuyoruz. Böylece daha fazla insana ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Asker ayrıca, hizmet verdikleri sigorta şirketlerinin yaklaşık yüzde 90’ının daha önce Tur Assist ile çalıştığına dikkat çekerek, “Şimdi ise hizmet kalitemizi daha da artırıp onlarla yeniden temasa geçeceğiz” dedi.
Reorganizasyon devam ediyor
Tur Assist’in bu yıl 25’inci yılını kutladığını kaydeden Asker, “Dolayısıyla onun heyecanı da var. Ekip çok tecrübeli. Kurulduğu günden beri aramızda olan arkadaşlarımız var. İşin en başından başlamışlar. Birçok tedarikçiye yeni iş imkânı sağlamış, onlarla birlikte büyümüş bir şirket. Daha efektif hizmet vermenin arayışındayız. Dolayısıyla şirket içerisinde bir reorganizasyon devam ediyor” açıklamasını yaptı.
Müşterilerin beklentilerini iyi biliyorum
Sektörde uzun yıllar asistan satın alması yapan tarafta olduğunu belirten Nihal Asker, bu işe yabancı olmadığını belirterek, “Dolayısıyla hizmetin içeriğini biliyorum. Ayrıca Tur Assist ile ilişkim kurulduğu günden itibaren başlıyor. Ekibi çok yakından tanıyordum. Özetle asistans işi Türkiye’de benim kucağıma doğmuş bir bebek gibi. Yıllar sonra sektöre Tur Assist ile katılır olmak beni çok keyiflendiriyor” dedi. Tur Assist olarak sigortacılıkta insanlara zor zamanlarında yanında olmayı taahhüt ettiklerine dikkat çeken Asker, “Son 7 yıldır müşteri ilişkileri ve hasar birimlerini yönettiğim için müşteri beklentilerini anlama, süreçleri iyileştirme, biraz dijitalleştirme, şikâyet yönetimi ve maliyet yönetimi konularında uzmanlaştım. Asistans satın almalarını, sonrasında da performanslarını takip ettiğim için asistansın beklentilerini de iyi biliyorum” diye konuştu.
Pandemide de müşterilerimizin yanındaydık
Programda Tur Assist’in pandemi döneminde gerçekleştirdiklerinden de bahseden Asker, şunları söyledi: “2020’de çok büyük bir sağlık krizi ile karşı karşıya kaldık. Bu durum hızlıca uyum sağlayan firmalar için başarıya dönüştü. Açıkçası ben pandemi dönemde hem sigorta sektörünün hem asistans sektörünün iyi bir sınav verdiğini düşünüyorum. Sigorta sektörü kapanma dönemlerine rağmen hem müşterilerinin hem acentelerinin yanında oldu. Asistans sektörü de evden çalışma modeline hızlıca uyum sağladı. Ağırlıklı olarak Call Center hizmeti veriyoruz. Tüm bu çağrılar evden karşılanabilir oldu. Sahadaki hizmetlerimizle de müşterilerimizin yanında olmaya devam ettik.”
Poliçeleri mutlaka okuyun
Sigortalıların yaptırdıkları poliçeleri okumayarak birçok asistans hizmetinden mahrum kaldığını söyleyen Asker, şöyle konuştu: “Herhangi bir hasar yok ise poliçe kapsamında sigorta şirketi 1 yıl boyunca sigortalıyla temas kurmuyor. Asistans ölçeğinde baktığımızda ise sigortalının hasarı olmasa bile faydalanabileceği hizmetler var. Bu nedenle sigortalıların poliçeyi çok iyi okuması gerekiyor. Poliçeyi okuduklarında hayatlarını kolaylaştıracak bir sürü hizmetlerin kendilerine ücretsiz sunulduğunu görecekler. Bu noktada sigortalılara uzman kadrolarla çalışma imkânı veriyoruz.”
Acentelerin geri bildirimlerine açığız
Acentelerle irtibatlarının her zaman üst düzeyde olduğunu söyleyen Asker, “İhtiyaç duydukları her an bize ulaşabiliyorlar. Tur Assist çatısı altında acentelerimizin işlerini kolaylaştıracak uygulamalarımız var. Bunlardan biri de çekici hizmeti. Çekiciye ihtiyaç duyulduğunda acente talepte bulunabiliyor ve süreci takip edebiliyor. Kaza olduğunda sigortalılar önce acentelerini arıyor. Bu nedenle acente faktörü sigortacılık sektöründe önemli bir noktada. Acentelerimizin geri bildirimlerine her zaman açığız” şeklinde konuştu.
Online bir dünyaya daldık
Pandemi ile birlikte hijyenin hayatımızda önemli bir noktaya geldiğine dikkat çeken Asker, bu nedenle asistans sektörünün de yeni ürünler geliştirdiğine vurgu yaptı. “Bunu da çok hızlı başardık. Hijyen, müşterilerin kiralık aracı alırken sorguladığı bir konu haline geldi. Ve bu ürünler hızlı bir şekilde piyasaya sunuldu” diyen Asker, ayrıca şu bilgileri verdi: “Ayrıca online bir dünyaya daldık. Bazı hizmetlerin online olması hizmete ulaşmayı kolaylaştırdı. Online doktor hizmeti veya online spor hocası gibi konuları asistans hizmeti içerisinde sunabilir hale geldik. Müşteri beklentilerine göre asistan şirketleri ürünlerini şekillendiriyor. Tur Assist olarak biz de öncü rol oynuyoruz.”
Sigorta bilinci için eğitim çok önemli
“Toplumdaki sigorta bilincini artmasında eğitimin yeri çok önemli” diyen Asker, şöyle devam etti: “30 yıl önce okullarda sigorta anlatılsaydı, şimdi sigorta bilincine sahip daha çok müşterilerimiz olurdu. İlkokuldan başlayarak her yıl zorunlu sigorta dersleri olması lazım. Öğrencileri sigortaya alıştırmak için cep harçlıklarıyla alabilecekleri küçük poliçeler düzenlemek faydalı olacaktır. Geç kalındı demeyeceğim ama bu bilinç ancak eğitimle oluşur. Diğer bir önemli faktör de düzenleyici kurumların ihtiyacı gösterip sigortayı zorunlu hale getirmesi gerekiyor.”
250 ülkeye servis yapma kapasitemiz var
Programda Tur Assist’in bağlı olduğu Mapfre Grubu hakkında da bilgi veren Asker, şunları söyledi: “Mapfre dediğiniz zaman global olarak 100 yıllık bir tecrübeden bahsediyoruz. Hem sigorta, hem reasüras, hem de asistans piyasasında iş yapıyorlar. Dolayısıyla buradaki tecrübe ve sinerji inanılmaz yüksek. Latin Amerika’nın en büyük grubu. Dünya sıralamasında önemli bir paya sahip. Asistans tarafında ise 36 ülkede asistans şirketimiz var. 100 markete hizmet veriyoruz. 250 ülkeye servis yapma kapasitemiz var. Tüm bunlar Türkiye açısından büyük bir katma değer.”