19 Kasım 2024, Salı
spot_img

Tüketicinin en önemli gündemi kişisel güvenlik ve birikim

KPMG, Türkiye perakende sektöründe 2020 görünümünü ve 2021 beklentilerini araştırdı. Bu araştırmada ‘Kişisel güvenliğe öncelik vermek’ ve ‘birikim yapmak’ yeni tüketici davranışlarında öne çıkıyor.

KPMG Türkiye’nin hazırladığı ‘KPMG Perspektifinden Perakende Sektörüne Bakış’ araştırması perakende sektöründeki 2021 beklentilerini mercek altına aldı. Araştırma, pandemi ve aşıyla ilgili belirsizlikler nedeniyle dünya genelinde kişisel sağlık ve güvenlik endişelerinin devam ettiğini; bu nedenle 2020’de değişen tüketici davranışlarının bu yıl da aynı şekilde devam etmesinin beklendiğini ortaya koyuyor. Rapora göre tüketici, ‘acil ihtiyaç’ kategorisi dışındaki harcamalara mesafeli tutumunu sürdürecek. Aynı zamanda kişisel güvenliği için evde kalmaya ve birikim yapmaya öncelik verecek.

Kalıcı dönüşümler

KPMG Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Gökhan Kaçmaz

KPMG Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Gökhan Kaçmaz, hem pandemi hem teknoloji nedeniyle değişen tüketici davranışlarının perakende sektöründe kalıcı dönüşümlere sebep olduğunu söyledi. Kaçmaz, 2020 yılında kişisel güvenlik kaygılarının evde kalmayla birlikte tedarikçi seçimi ve satış kanalı tercihini de etkilediğini vurguladı. Kaçmaz, “Tüketiciler, covid -19 sürecinde kişisel güvenliklerini önceliklendirdiler. Tüketiciler daha seyrek alışveriş yapıyor; kişisel güvenlik ihtiyacı düşen harcama trendinin itici güçlerinden birisi olarak ön plana çıkıyor. Tüketiciler önümüzdeki 6-12 aylık dönemde gelirlerinde düşüş yaşamayı bekliyor. Bu nedenle harcama yapmak yerine birikim yapmayı tercih ediyorlar. Satın alma tercihleri ve seviyeleri de öngörülebilir gelecekte daha kısıtlı kalacak. Tasarruf yapmak artık bir numaralı öncelik” dedi.

‘Acil ihtiyaç’ in, marka out’

– Covid-19 tüketicilerin günlük yaşamları üzerinde etkisini sürdürüyor.

– Tüketicilerin üçte biri Covid-19’un etkilerinin bir yıldan fazla süreceği kanısında.

– Beş tüketiciden biri ise bu nedenle sürekli evde kalma eğiliminde.

– Bu nedenle evler artık çalışma, eğlence, eğitim ve sosyalleşme faaliyetlerinin gerçekleştiği yeni merkezler haline geldi.

– Önümüzdeki 6-12 ay içinde zorunlu olmayan harcamaların Covid-19 öncesine göre; üçte bir oranında daha az olabilir.

– Kişisel güvenlik ve artan birikim eğilimi yeni tüketici davranışı olarak öne çıkıyor.

– Tüketiciler için ‘acil ihtiyaç’ kategorisi önemini koruyacak.

– 2021’de tüketici davranış ve alışkanlıklarında geriye dönüş beklenmiyor. Hayatın ağırlık evde devam etmesi nedeniyle ev-yaşam harcamalarında değişiklik olmayacak.

– Outdoor aktiviteleri önem kazanıyor, bu alana yönelik giyim ve ekipman harcamaları artar.

– Tüketicinin marka bağımlılığı azalıyor, satın almada ‘fiyat’ odaklı karar verme eğilimi devam ediyor.

– Fiyat nedeniyle private label (özel marka) ürünlere talep artacak.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER