Önceki kriz dönemlerinde, vazgeçilen ihtiyaçlar arasında sigortanın ön planda olduğunu belirten Ankara Sigorta İstanbul Avrupa Bölge Müdürü Kaan Tezyel, “Tüketiciler, yaşadığımız dönemde ise sigorta ihtiyaçlarından vazgeçmedi” diyor.
Tüm dünya genelinde pandemi sürecine bağlı olarak gelişen yüksek enflasyon yanında, ülkemizde yaşanan hızlı kur artışı ve ekonomik belirsizlikler birçok sektörü olumsuz etkilemeye devam ediyor. Yaşanan gelişmelerin, sigorta sektörüne yansımaları konusunda ise farklı düşünceler söz konusu. Geçen ay bir röportaj yaptığımız Ankara Sigorta İstanbul Avrupa Bölge Müdürü Kaan Tezyel, Türkiye sigorta sektörünün ekonomide yaşanan sorunlardan fazla etkilenmediği düşüncesinde. Önceki kriz dönemlerinde, maddi kısıtlamalar ve yüksek enflasyon dolayısıyla vazgeçilen ihtiyaçlar arasında sigortanın ön planda olduğunu belirten Tezyel, “Tüketiciler şu an yaşadığımız dönemde ise sigorta ihtiyaçlarından vazgeçmedi” diyor.
Poliçeleşme oranı yüksek
Şu an için yaşadığımız dönemin, geçmiş ekonomik kriz dönemlerine göre daha zorlu bir süreç olduğunu dile getiren Tezyel, “Buna karşın, gerek tüketicilerde sigorta ihtiyaçları hakkında bilinçlenmenin artması, gerekse ev, otomobil gibi kişisel varlık sayılarının çoğalması sebebi ile tüketiciler sigortayı öncelikli ihtiyaçlar arasında saydı” diyor. Çalıştıkları acentelerle düzenli iletişim kurduklarını belirten Tezyel, tüm branşlarda yenileme ve talep edilen tekliflerde poliçeleşme oranının, diğer yıllara göre daha yüksek olduğunu vurguluyor. Ankara Sigorta’nın, tüm branşlarda; 2022’nin ilk altı ayında bir önceki yıla göre yüzde 158 oranında büyüdüğünü belirten Tezyel, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “İstanbul Avrupa Bölge Müdürlüğü olarak bizde aynı oranda büyüdük. İstanbul Avrupa Bölge’nin şirket üretimindeki payı yaklaşık olarak yüzde 20 oranında” diye konuşuyor. Bölgeler arasında, İstanbul Avrupa Bölge Müdürlüğü olarak ‘Güvencem Ankaram’ ve ‘Yangın Sigortaları’ ürününde ilk sırada yer aldıklarını belirten Tezyel, “Sektörde lider olduğumuz yabancı sağlık branşında şirket içinde yüksek prim üretim gerçekleştiren bölgelerin içindeyiz. Yeni ürünlerimizden, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Kefalet Sigortasında da acentelerimiz ile satış planlama sürecimiz artarak devam ediyor.”
Acenteler, poliçe içeriği hakkında eksiksiz bilgi vermeli
Ankara Sigorta İstanbul Avrupa Bölge Müdürü Kaan Tezyel, acentelere ve sigortalılara şu mesajları veriyor: “Acentelerimizin; sigorta ihtiyaçlarını tam olarak analiz etmesi, sigortalısına poliçe içeriği hakkında eksiksiz bilgi vermesi, ihtiyaç duyacağı teminatların sağlayacağı yararları ya da alınmaz ise uğrayacağı zararları net olarak anlatması çok önemli. Sigortalılarımızın; ilk olarak kendilerine sunulan tüm branş tekliflerinde poliçenin priminden önce teklifte sunulan teminatlara ve içeriğine, uygulanacak muafiyetlere, kendilerine sağlayacağı tüm faydalara dikkat etmesi çok önemli. Satın alınan poliçenin bir hasar anında ve sorunda sigortalıyı ne kadar koruduğunu, taleplerini ne kadar karşıladığını her zaman düşünmeleri gerekir. Maalesef, ufak fiyatlama farkları, sonrasında daha büyük kayıp ve sorunlara yol açabiliyor. Şirket sloganımız olan #mutluluğunsigortası’ndan da anlaşılacağı üzere; ilk hedefimiz çalışanlarımız, acentelerimiz ve sigortalılarımız ile mutlu bir aile olmak.”