Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin yayınladığı Mayıs ayı SAGMER istatistiklerine göre, hem bireysel hem de kurumsal tüketiciler sağlık sigortasını daha çok acente kanalıyla satın almayı tercih ediyor.
SİGORTAMEDIA / ŞERİFE TÜRK
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), Mayıs ayın Sağlık Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi (SAGMER) istatistiklerini yayınladı. SİGORTAMEDIA’nın incelediği SAGMER istatistiklerine göre, hem kurumsal hem de bireysel tüketiciler sağlık sigortasını acente kanalıyla satın almayı tercih ediyor.
Acenteleri, bankalar ve brokerler takip ediyor
Tüketiciler acente, banka, broker, çağrı merkezi, direkt, satış ofisi ve web aracılığıyla sigorta poliçesi satın alabiliyor. SAGMER istatistiklerinde pazarlama yöntemine göre poliçe adedi dağılımına bakıldığında sağlık sigortasında poliçe kesiminin en fazla acente kanalıyla gerçekleştirildiği görülüyor. Bireysel müşteride yüzde 52.6 oranına sahip olan acenteleri, bankalar takip ediyor. Bankaların bireysel müşterilere yüzde 28.5 oranında poliçe kestiği gözleniyor.
Kurumsal müşterilere sağlık sigortası satışında da durum değişmiyor. Kurumsal müşterilere sağlık sigortası pazarlamada yine acenteler başı çekiyor. Acentelerin pazarlamada yüzde 75 oranında payı bulunuyor. Acenteleri, yüzde 17.4’lük oranla brokerler takip ediyor. Kurumsal müşteriler, üçüncü olarak bankalardan sağlık sigortası satın almayı tercih ediyor.
Satın almalarda daha çok kredi kartı ve nakit kullanılıyor
Sağlık sigortalarında bireysel müşterilerin yüzde 40’ı kredi kartı ile poliçe satın alıyor, yüzde 13.7’si ise nakit harcama yapıyor. Kurumsal müşteriler ise sağlık sigortası poliçesi satın alırken daha çok nakit kullanmayı tercih ediyor. Mayıs ayında kurumsal müşterilerin yüzde 88.4’ünün nakit harcama yaptığı gözleniyor.
31 Mayıs itibarıyla sağlık sigortası yaptıran kişi sayısı 740 bine yaklaşmış durumda. Bireysel sağlık sigortaları daha çok İstanbul, Ankara ve Antalya’da satın alınıyor. Kurumsal sağlık sigortaları ise daha fazla İstanbul, İzmir ve Ankara’da yaptırılıyor.