26 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

Tüketici poliçe alırken ucuzluğa değil fiyat-performansa odaklanıyor

Anlaşmalı olduğu 20’yi aşkın sigorta firmasının tekliflerini yapay zekanın da desteğiyle “düşük fiyatlı”, “geniş kapsamlı” ve “fiyat-performans dengesi açısından öne çıkaran Sigortam.net, tüketicinin kendisi için en uygun ürünü kolaylıkla seçmesine olanak tanıyor. Sigortam.net’in 2024 yılı itibarıyla yapılan sigorta satışlarına bakıldığında satışların yüzde 73’ünde tüketicinin sunulan üç poliçe seçeneğinden en az birini satın aldığı dikkat çekiyor. Tüketicilerin yüzde 42’si ise fiyat-performans dengesine odaklanarak sigorta satın alıyor.

Sigortam.net, 2022 yılında geçiş yaptığı yapay zeka destekli sistem ile müşterileri için anlaşmalı olduğu 20’yi aşkın sigorta firmasının poliçe tekliflerini üç farklı alternatif ile sunuyor. Yapay zeka ile kapsamlı bir karşılaştırma yapan Sigortamnet, teklifleri “düşük fiyatlı”, “geniş kapsamlı” ve “fiyat-performans dengesi açısından önerilen” kategorileri altında öne çıkarıyor. Bu seçeneklerin en önemli teminatlarına da ayrıca dikkat çekiyor. Sigortam.net’in bu hizmet modeli, müşterilerinin sigorta tercihlerinde daha bilinçli kararlar almalarına olanak tanıyor. 

Sigortam.net’in poliçeler arasından düşük fiyat, geniş kapsam ve fiyat-performans dengesi açısından öne çıkan teklifleri kolaylıkla seçme imkanı sunması ile tüketiciler, sadece en ucuz seçeneğe yönelmek yerine, ihtiyaçlarına en iyi yanıt veren poliçeler ile ilerlemeyi tercih ediyor. Bazı teklif aramalarında, düşük fiyatlı ve fiyat-performans dengesi açısından öne çıkan poliçenin aynı olduğu durumlar da olabiliyor. Sigortam.net verilerine göre; 2024 yılı itibarıyla yapılan sigorta satışlarının yüzde 73’ü, sıralanan teklifler içinden öne çıkan üç seçenekten en az birinde yer alan poliçelerden oluşurken, yüzde 42’sinin ise fiyat-performans dengesi açısından öne çıkan poliçe seçilerek gerçekleştirildiği görülüyor. Bu da müşterilerin her zaman düşük fiyatlı seçeneğe değil, ihtiyaçlarına en iyi cevap veren seçeneğe yöneldiğini gösteriyor. 

Yapay zeka desteği en çok kasko alırken kullanılıyor

Sigortam.net verilerine göre; tüketiciler yapay zeka desteğini en çok kasko alırken kullanmayı tercih ediyor. Sigortam.net’in 2024 yılında gerçekleşen kasko satışları incelendiğinde; müşterilerinin %42’sinin düşük fiyatlı ya da geniş kapsamlı seçeneklere gitmek yerine fiyat-performans dengesi açısından öne çıkan karta yöneldiği göze çarpıyor.

Müşterilerin şeffaf ve doğru bir biçimde bilgilendirilmesi büyük önem taşıyor

Sigortam.net CEO’su Ataman Kalkan, “Sigortam.net olarak kurulduğumuz günden beri teknolojiyi ve dijitalleşmeyi merkezimizde konumlarken müşterilerimizin bize ve sektörümüze güven duymasını önemsiyoruz. Bunu da şeffaflıkla ve doğru yönlendirmeyle yapabileceğimizi biliyoruz. Hayata geçirdiğimiz yapay zeka destekli sistem ile karmaşık olan poliçeleri anlaşılır hale getiriyor, Müşterilerimize sunduğumuz bu hizmet modelini kullanma oranları da onların bize duydukları güvenin bir göstergesi niteliğinde. 10 milyon müşteriye ulaşmış, Türkiye’nin lider insurtech şirketi olarak sektörde öncü rol üstlenmekten gurur duyuyoruz” dedi. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER