8 Eylül 2024, Pazar
spot_img

Tüketici önce acenteden sonra internet diyor

sbmSigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nden derlenen verilere göre, seyahat sigortasında en fazla acente kanalıyla poliçe kesiliyor. Tüketicilerin seyahat sigortası almak için acenteden sonra başvurdukları ikinci kapı internet oluyor.

Hem bireysel hem de kurumsal tüketiciler acenteden kanalıyla seyahat sigortası yaptırmayı daha çok tercih ediyor. Tüketiciler, seyahat sigortası satın alırken acenteden sonra, internet üzerinden poliçe satın alıyor. SİGORTAMEDIA’nın incelediği istatistiklere göre, haziran ayında hem kurumsal hem de bireysel tüketiciler seyahat sigortası satın alırken acenteden sonra en fazla internet üzerinden poliçe satın alıyor. Tüketicilerin birçoğu kredi kartı ile ödeme yapıyor. Bireysel ve kurumsal müşterilerin büyük çoğunluğu ise en fazla 0-7 günlük ve 8-13 günlük seyahat sigortaları satın almayı tercih ediyor.

Acenteden vazgeçilmiyor

Bireysel ve kurumsal tüketiciler acente, banka, broker, çağrı merkezi, direkt, satış ofisi ve web aracılığıyla seyahat sigortası poliçesi satın alabiliyor. Pazarlama yöntemine göre poliçe adedi dağılımına bakıldığında seyahat sigortasında poliçe kesiminin en fazla acente kanalıyla gerçekleştirildiği görülüyor.

Bireysel müşterilerin yüzde 62.2’si acente kanalıyla seyahat sigortası satın alıyor. Yaklaşık yüzde 30’u da internet üzerinden poliçe alımı gerçekleştiriyor. Kurumsal müşteriler de seyahat sigortası satın almadan önce acente kapısını çalıyor. Kurumsal müşterilerin büyük bir bölümü, yüzde 80.5 kısmı acente kanalıyla seyahat sigortası poliçesi satın alıyor. Yüzde 15.6’lık kısmı ise internetten poliçe kestiriyor.

Kredi kartı en çok kullanılan ödeme şekli

Verilere göre, bireysel müşterilerin yüzde 52’si seyahat sigortasını nakit, yüzde 30’u da kredi kartı kullanarak satın aldı. Bireysel müşteriler nakit ve kredi kartından sonra 13.1’lik oranla Elektronik Fon Transferi (EFT) ile seyahat sigortasına sahip oldu.

Kurumsal müşteriler ise seyahat sigortası poliçesi satın alırken daha çok diğer ödeme yöntemlerini tercih ediyor. Seyahat sigortası poliçesi satın almada öne çıkan bir diğer ödeme ise kredi kartı. Kurumsal müşterilerin yüzde 29.4’ü seyahat sigortasını kredi kartı ile alıyor.

1 haftalık seyahat sigortası poliçe kesimi daha fazla

Vade yapısına göre poliçe adedi dağılımına bakıldığında bir aylık poliçelerin daha çok tercih edildiği görülüyor. Bireysel müşterilerin de kurumsal müşterilerin de haziran ayında neredeyse yüzde 100’lük kısmının bir aylık seyahat sigortası satın aldığı izleniyor. En fazla 0-7 günlük ve 8-13 günlük seyahat sigortaları tercih ediliyor.

Haziran sonu itibarıyla seyahat sigortası yaptıran kişi sayısı 625 bin 85 olarak kayıtlara geçti. Bireysel müşterilerin seyahat sigortası poliçeleri daha çok İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da, kurumsal müşterilerin seyahat sigortası poliçeleri ise İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa’da kesildi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER