15 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Tüketici, 14 gün içinde sözleşmeden cayabilecek

police-sorgulamaMesafeli sözleşmelerde tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayabilecek.

Mesafeli sözleşmelerde tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayabilecek.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, mesafeli sözleşmelere ilişkin uygulama usul ve esaslarını düzenlemeyi amaçlayan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlandı.

Buna göre tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip olacak. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlayacak. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilecek.

Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlü

Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlü olacak. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmez ise cayma hakkını kullanmak için 14 günlük süreyle bağlı olmayacak. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren 1 yıl sonra sona erecek.

Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade edecek.

Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 14 gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri gönderecek. Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu tutulmayacak.

Satıcı, teslimatta oluşan kayıp ve hasarlardan sorumlu

Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirecek, mal satışlarında bu süre her halükarda 30 günü geçemeyecek. Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumlu olacak.

Sözleşme kurulmadan önce, sözleşme yükümlülüğünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında herhangi bir ilave bedel talep edilebilmesi için tüketicinin açık onayı alınacak.

Satıcı veya sağlayıcı, söz konusu yönetmelik kapsamında düzenlenen cayma hakkı, bilgilendirme, teslimat ve diğer hususlardaki yükümlülüklerine dair her bir işleme ilişkin bilgi ve belgeyi üç yıl boyunca saklayacak.

Yönetmelik, üç ay sonra yürürlüğe girecek.

Öte yandan, 6 Mart 2011 tarihli Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırıldı.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER