22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

‘Tamamlayıcı Sağlık’ta yeni ürün rekabeti alevlendi

Sigorta şirketleri, her bütçeye uygun ürünler geliştirmek ve ekstra avantajlarla tamamlayıcı sağlık sigortasını daha da cazip hale getirmek için yarışa girdi. Kimi şirket kişiye özel ürün, geniş hastane ağı, geniş ek hizmetler ile bu rekabette öne çıkmaya çalışırken kimi şirket de en uygun fiyat kozu ile bu yarışa dahil oluyor. Bu rekabet ise tüketiciye yarıyor.

SİGORTAMEDYA

Pandemiyle birlikte sağlığın önemini çok daha iyi anladık. “Sağlık sigortası herkese lazım” fikrinden hareket eden sigorta sektörü, her bütçeye uygun ürünler geliştirmek ve ekstra avantajlarla tamamlayıcı sağlık sigortasını daha da cazip hale getirmek için yarışa girdi. Kimi şirket kişiye özel ürün, geniş hastane ağı, geniş ek hizmetler ile bu rekabette öne çıkmaya çalışırken kimi şirket de en uygun fiyat kozu ile bu yarışa dahil oluyor. Bu rekabet ise tüketiciye yarıyor. Sektörde yaşanan rekabetin en güzel sonucu olarak da tamamlayıcı sağlık sigortası sahipliği oranı  giderek artıyor. 2015 yılında hayatımıza giren tamamlayıcı sağlık sigortasına sahip olanların sayısı sayısı 7 yılda 18 kat arttı. 2015 yılında 134 bin olan TSS’li sayısı 2021 yılında 2 milyon 450 bine ulaştı. Düzenlenen kampanyalar ve yeni ürünlerle birlikte 2022 yılında da yükselişin süreceğini belirten sektör temsilcilerine göre Türkiye’deki tamamlayıcı sağlık sigortalı sayısı 2025 8 milyonu aşacak.

Quick Sigorta, TSS’ye avantajlarla geldi  

Quick Sigorta, tamamlayıcı sağlık sigortası alanına iddialı bir ürünle giriş yaptı. “Şehrin en iyi hastanesi bana yeter, farkı Quick öder!” mottosuyla piyasaya sunulan üründe sigortalılar üç farklı network ağıyla, şehrin en iyi hastanelerinin olanaklarından yararlanabiliyor. Quick Sigorta, “Ömür Boyu Beklemeden Yenileme Garantisi”ni ilk yılın sonunda sunarak sektörde de bir ilke imza atıyor. Ayrıca ücretsiz ve geniş kapsamlı ek sağlık hizmetleri, tek tuşla ambulans hizmeti ve aile indirimi gibi imkanlar da sunuyor. ‘Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’ ürünü ile sektörde fark yaratacaklarını açıklayan Maher Holding Sigorta Grup Başkanı Ahmet Yaşar, “Diğer sigorta ürünlerimizde olduğu gibi, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüzle de sektörde fark yaratacağımıza inanıyoruz. Uygun prim avantajı, beklemeden ömür boyu yenileme garantisi hakkı, geniş kapsamlı ücretsiz ek hizmetler ve yaygın hastane ağıyla sigortalılarına hizmet edecek olan Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nı özellikle Anadolu illerindeki en iyi hastanelerde de kullanabilmek mümkün” diye konuştu.

Anadolu Sigorta, bahar kampanyası başlattı

Tamamlayıcı sağlık sigortasında gerçekleştirdiği prim üretimiyle, sigorta sektörünün ortalamasının üzerinde bir performansla büyümeyi sürdüren Anadolu Sigorta, “Sağlıkta Bahar Kampanyası” başlattı. Ürünü yeni satın alan, 20 ile 35 yaş arasındaki müşterilerine özel, sadece yatışlı plan içerikli poliçelerde yüzde 50 indirim avantajı sunan Anadolu Sigorta’nın kampanyası, 31 Mayıs tarihine kadar geçerli olacak. Pandemi döneminde tamamlayıcı sağlık sigortalarının yükselişe geçtiğini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk, “Şirket olarak, sağlık branşında geniş bir kitleye sahibiz. Sektör ortalamasının üzerinde gerçekleştirdiğimiz üretimimize ivme kazandıracak uygulamalarımıza devam ediyoruz. Mevcut ve potansiyel müşterilerimizin bize duydukları güvenin ve sadakatin bir göstergesi olan bu ilgiden çok memnunuz. Anadolu Sigorta olarak, müşteri memnuniyetini devam ettirerek yeni kitlelere ulaşmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz” diye konuştu.

AXA, ‘Sağlığım Tamam Tutumlu’ ile uygun fiyat sunuyor

AXA Sigorta, “Sağlığım Tamam” adıyla sunduğu ve özel sağlık hizmetlerine uygun fiyatlarla erişim sağlayan tamamlayıcı sağlık ürünlerine bir yenisini daha ekledi. AXA Sigorta, “Sağlığım Tamam Tutumlu” isimli yeni tamamlayıcı sağlık ürünüyle müşterilerine, hali hazırda uygun fiyata sahip Sağlığım Tamam ürününe yüzde 30 ‘a varan fiyat avantajı ile daha düşük fiyatlı bir alternatif sunuyor. AXA SigortaSatış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, yeni ürünle ilgili şu bilgileri verdi: “Tamamlayıcı sağlık fiyat avantajı, devlet katkısı ve artan müşteri memnuniyeti sebebiyle her geçen gün daha da büyüyen bir alan. Bu alandaki ihtiyacı ve büyüme potansiyelini öngörerek yenilikçi ürün ve hizmetler geliştiren öncü şirketlerden biriyiz. Hizmet verdiğimiz 411 bin sigortalımızın bizlere duyduğu güvenle portföyümüzü genişletmeyi sürdürüyoruz. Yüzde 30 indirimle hizmete sunduğumuz yeni ürünümüzle tamamlayıcı sağlık ürünlerimizden daha fazla kişinin faydalanmasını hedefliyoruz.”

2025’te 8 milyon kişi TSS sahibi olacak

2015 yılında TSS sigortalı sayısı: 134.000

2020 yılında TSS sigortalı sayısı: 1.400.000

2021 yılında TSS sigortalı sayısı: 2.450.000

2025 yılında hedeflenen sigortalı sayısı: 8.000.000

Sağlık sigortasına sahip olmak büyük bir konfor

Hastalıklar ya da öngöremediğimiz kaza ve benzeri durumlar sonucunda sağlığımıza yeniden kavuşabilmemiz için ödememiz gereken tutarlar da her geçen gün yükseliyor. Sağlık sigortaları bu noktada hayat kurtarıyor. Türkiye Sigorta Birliği’nin katkılarıyla  sigorta farkındalığını ve bilinçlendirmeyi artırmak için hazırlanan video serisi “İyi ki Sigortalıyım” da sktörün önde gelen temsilcileri ve memnun sigortalılar sağlık sigortasınını önemini anlattı. Memnun Sigortalı Hülya Aydın Uğur’un sözleri sağlık sigortasının ne kadar önemli olduuğunu çok net ortaya koyuyor: “Ben sıkıntılarımı sigortalı ve sigortasız olarak yaşadım. İkisi arasındaki konfor farkını çok net şekilde gördüm. Sigortalı olmak konfor demek…”

MEMNUN SİGORTALILAR NE DİYOR?

Ezgi Nalbantoğlu: “Kolum kötü durumdaydı. Sigorta şirketim böyle durumlarda limitsiz olarak fizik tedavi veriyormuş. Türkiye’de çok bilinen bir hastanede el-mikro cerrahi fizik tedavisi aldım. Destek olmasaydı maddi olarak çok zorlanacaktım. Sigortam sayesinde fizik tedavi aldım ve iyi ki yaptırmışım dedim.”

Hülya Aydın Uğur: “Herkese ailelerini ve kendilerini güvence altına almalarını tavsiye ederim. Ben sıkıntılarımı sigortalı ve sigortasız olarak yaşadım. İkisi arasındaki konfor farkını çok net şekilde gördüm.  O nedenle, her şeyi bir kenara bırakıp sağlık sigortam adına kendime bir bütçe ayırıyorum. Bir elbise almak ya da dışarıda yemek yerine o bütçeyi sağlık sigortama yatırıyorum. Bu benim için önemli. Sigortalı olmak konforlu bir seçim. Tavsiye ediyorum.”

Sağlık sigortasında en önemli nokta teminat kapsamı

Sağlık sigortasında en önemli faktörlerden birinin sigortalının yaşı olduğuna dikkat çeken Nen Sigorta Brokerliği Kurucusu Yavuz Önen, erken yaşta daha düşük olan prim tutarlarının yaş geçtikçe yükselen bir trend sergilediğini söylüyor. Önen, enflasyon artışlarının da sigorta primlerini etkileyen unsurlardan biri olduğunu belirterek medikal enflasyon nedeniyle artışlar yaşandığını vurguluyor. Tazminat prim oranına göre poliçe primlerini etkileyen unsurlardan bir diğerinin de hastalık ek primi olduğunu dile getiren Önen, “Sigortalının mevcutta bir hastalığı olması nedeniyle o hastalık için ödeyeceği ek primler, sigorta primini etkiler. Bunun yanı sıra sigortalının yaşadığı şehir de sigorta primini etkiler. Örneğin, İç Anadolu, Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgesindeki vatandaşların primlerinin Marmara ve Ege Bölgesine göre çok daha uygun çıkacağını ifade edebilirim” diyor. Önen, bunların yanı sıra, poliçenin anlaşmalı sağlık kurumunun network ağının da çok önemli olduğunun altını çiziyor ve ekliyor: “Bu, sigorta primlerini etkileyen unsurlardan birisidir.” Poliçede aile indirimin alınabilmesi için ailedeki tüm bireylerin poliçeye dâhil olmasının da sigorta primini düşüreceğini aktaran Önen, “Sigorta primini etkileyen en önemli husus poliçenin teminatının kapsamıdır. Poliçeye ilave edilecek doğum, check-up, diş ya da göz teminatı gibi hususlar sigorta primini arttıran unsurlardır” şeklinde konuşuyor. Özel sağlık sigortaları hakkında da bilgi veren Önen, bu tür poliçelerin tazminat tutarlarını SGK’nın anlaşmalı olduğu hastanelerden bağımsız olarak sigorta şirketine doğrudan yaptığını belirtiyor. Özellikle A+ olan hastanelerde kullanılan özel sağlık sigortalarının içerik ve kapsam bakımından tamamlayıcı sağlık sigortalarından daha kapsamlı olduğunun altını çizen Önen, “Bu poliçelerde tazminat tutarlarının tamamı sigorta şirketi tarafından karşılandığı için tamamlayıcı sağlık sigortası poliçeleri daha maliyetlidir ancak tüketiciye sunulan hizmet çok daha kalitelidir” diyor.

Sağlık sigortalarının tanıtımda acentelere büyük iş düşüyor

Sağlık sigortalarında en çok işin acentelere düştüğünü söyleyen Hoşben Sigorta Kurucusu Hasan Hoşben, “Biz talebi yaratmıyoruz, talebe cevap veriyoruz. Bizim pazarlamaya ayıracak çok fazla zamanımız olmuyor. Poliçe yatımı, pazarlaması, tahsili, iptali ve tekrar yazılımı ile meşgul oluyoruz. Sigortacının makbulü ayakkabısı eskiyendir. Sigortacı müşterinin yanına gidip hiç ihtiyacı olmadığını düşündüğü ürünleri anlatmalı ve satabilmeli. Şu an çok başarılı değiliz. Yaklaşık 16 bin kişi istihdam ediyor acenteler ve teknik personelle devam ediyor bu branş ama 16 bin personel yetmiyor” açıklamalarında bulunuyor.

Pandemi yeni zorunluluklar doğurdu

Pandeminin herkese yeni kavramlar getirdiğini vurgulayan Sağlık Sigortaları Uzmanı Ender Günay, özellikle birçok ihtiyaca online olarak erişim zorunluluğunun ortaya çıktığını söylüyor. Günay, ihtiyaçların dijital olarak tespit edilerek organizasyonun ve bu süreçlerin yönetilmesiyle ilgili sigorta şirketleri, sağlık kurumları ve asistans hizmeti veren şirketlerin birçok çalışma yaptığını aktararak “Pandemi sürecinde online online hizmetlerle ilgili altyapılar çok hızlı kuruldu. Bu anlamda birçok sigortalıya da evindeyken çok acil, akut durumlarda destek sunuldu. Tabi travma ve ölümlü durumlarda hastane ihtiyaç ama birçok konuda danışma mekanizması oluşturabildik” diye konuşuyor. Online hizmetlerde bilgi verilebilse de muayene kapsamında değerlendirilip sigorta sektöründe direkt muayene olarak ve daha sonra reçetenin kabul görüp ödenebilmesi anlamında birtakım sorunlar yaşandığına dikkat çeken Günay, “Kanunen uygun değildi. Bununla ilgili yakın zamanda gelişmeler bekleniyor” diyor.

Şehir hastaneleri sisteme dâhil edilebilir

Günay, öteki sağlık sigortaları gibi geçmişten gelen rahatsızlıkların ödenmediği ancak yıl içerisinde hastalığın çıkması durumunda belirli tedavilerin ödenebildiği ve belli birtakım kapsamların olduğu bir poliçe tipinin yakın zamanda sigortalıların beğenisine sunulacağını söylüyor ve ekliyor: “Şehir hastanelerinin sistemde yer alacağı öngörülüyor. Bu anlamda ciddi yatırımlar var. Profesyonel ekiplerin geliştirilmesi konusunda özel sektörden birçok yönetici insanın oraya transfer olduğunu ve orada çeşitli organizasyonların geliştirildiğini öğreniyoruz. Bu anlamda şehir hastaneleri özel sağlık sigortalılarla hizmet sunucu olarak anlaşma yapabilir diye düşünüyoruz.” Günay, sigortacı ve sigortalıların belirli bir yapıya kavuşturamadığı ama üzerinde düşünülen kronik hastalık yönetimine de değiniyor ve yakın gelecekte bununla ilgili sigortaların geliştirilmesinin yakın zamanda gündem olacağını söylüyor. Poliçelerin iyi okunmasının önemine de dikkat çeken Günay, “İyi okursak, iyi anlarsak, acente ve müşteri hizmetlerinden bilgi ve destek alırsak aslında kapsamlı ek hizmetlerin birçoğunun ücretsiz ya da indirimli verilebildiğini ve bunlara erişimin çok kolay olduğunu öğrenebiliriz” diyor. Günay, online muayene hizmetleri ile ilgili hemen hemen bütün sigorta şirketlerinin aksiyon aldığını belirterek “Bunun dışında birçok poliçede mobil tetkik ve laboratuvar hizmetleri sunuluyor. Sigortalının ayağına kadar gelinip kan alınıyor ve yine test sonuçları sigortalıya iletiliyor. Yıllardır hali hazırda böyle bir hizmet var. Her poliçede olmayabilir ama mutlaka kontrol edilmeli” diyor.

Sağlık sigortacılığında insan dokunuşu önemli

Sigorta süreçleri hakkında konuşan tamamlayicisaglik.com kurucusu Gencay Genç, “Öncelikle sigortayı araştırma süreci var. Otobüste giderken bir sigorta hakkında araştırma yapıp aracı kurumların ya da sigorta şirketlerinin sayfalarından gereken bilgileri edinebiliyorsunuz. Sonrasında teklif süreci var. Online olarak bunu teklif edebildikleri birtakım adresler var. Aynı zamanda yüz yüze ya da telefonla aracı şirketler ya da sigorta şirketlerinden tekliflerini alabiliyorlar. Sonraki aşama ise satın alma aşaması. Bu üç aşamayı aslında bölmek lazım. Satın alma aşamasına gelmeden teklif aşamasında danışmanlık hizmeti dediğimiz bir aşama var. Bu sağlık sigortacıları açısından çok önemli. Araştırmayı online olarak yapan kişi, teklif aşamasında kendi sorularını sorma ihtiyacı duyuyor. Bu sorular da en iyi insan dokunuşuyla yanıtlanıyor. Sigortalılar da İnsan dokunuşuyla cevap aldıkları aracı kurumlar ya da direkt kanal dediğimiz çağrı merkezinden daha büyük memnuniyet duyuyorlar” diyor.

Sisteme erken girmek avantaj sağlıyor

Sisteme erken dahil olmanın önemi hakkında açıklama yapan Serap Sigorta Aracılık Hizmetleri sahibi Serap Düzgören Arı, “64 yaşına kadar ömür boyu yenileme garantisinin elde edilmiş olması gerekiyor. Dolayısıyla sisteme 64 yaşından önce dahil olmak gerekiyor ki dört yıllık değerlendirme süresi mümkün olduğu kadar tazminat ödemeden yani bir hastalık yaşanmadan sıfır primle geçirilebilsin. O nedenle biz 30’lu yaşlarda, gençken ve sağlıklıyken sisteme dahil olunmasını öneriyoruz. Mümkünse eko, yatarak bir plan alınsın istiyoruz. Bu poliçeyi dört yıl bir kenarda unutun. Sizin bir emniyet poliçeniz olsun. Dört yılın sonunda ömür boyu yenileme hakkını elde ettikten sonra istediğiniz gibi kullanmaya devam edebilirsiniz” açıklamasını yapıyor.

Kazanılmış hiçbir hak kaybedilemez

64 yaşına kadar sigorta yapıldığında sigorta şirketinin 75 yaşından sonra ölene dek poliçeyi yenilediğine dikkat çeken Arı, bunun muazzam bir güvence olduğunu dile getiriyor ve devam ediyor: “Eğer ömür boyu yenileme garantisini kişi 64 yaşına kadar alamazsa 75 yaşına kadar her yıl yüzde 30 ile 50 arasında prim kullanılarak poliçesi devam ediyor. Ancak 75 yaşından sonra şirket istemezse seni sigortalamıyorum diyebilir. Yenileme garantisinin en büyük faydası 75 yaşından ölene kadar çok riskli bir hastalıkta bile mevcut primlerle poliçenin devamını etmesi. İkinci en büyük avantajı ise poliçenin sürekliliği olduğu için kesintisinin bir aydan fazla süre olmayacağı. Bu nedenle kişiye bilinç kazandırıyor. Kişi check-up yaptırıyor, düzenli olarak sağlık taraması yaptırıyor. Bunun içinde mamografi, kolonoskopi gibi işlemler de var. Poliçe hakkı olduğu için kişi kendisini düzenli olarak takip ediyor. Böylece riskli bir hastalığı zamanında yakalayan bir tablo içerisine yerleşiyor.” Arı, kazanılmış hakkın hiçbir şekilde sıfırlanmadığının altını çizerek “Yeter ki grup içindeyken o hak elde edilsin. Gruptan ya da işyerinden ayrılabilir ya da şirket kapatılabilir. Sorun değil. Önemli olan çıktıktan sonraki 1 ay içerisinde ferdi bir poliçeye ya da grup bir poliçeye dâhil olmasıdır. Bu olduğu takdirde, ömür boyu yenileme garantisi hakkı da onunla birlikte yeni poliçesine devredilecektir.” diyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER