23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

TOLGA GÜRKAN: ‘Trafik’teki düzenleme hem şirketlerin hem sigortalıların lehine

Trafik sigortası ve Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki (BES) düzenlemeleri değerlendiren Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan,“Trafik konusunda sektörün önü açıldı; hem sigortalı hem sigorta şirketleri lehine bir kanun değişikliği gerçekleşti” dedi. Gürkan’a göre, BES’teki düzenlemelerin de bireysel emekliliğin gelişimine katkısı olacak.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve Zorunlu Trafik Sigortası ile ilgili düzenlemeler, son günlerde sigorta gündeminin de ilk sırasında yer alıyor. Türkiye’de sigorta sektörünün öncü şirketlerinden Allianz Türkiye’nin, İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan trafik sigortası ve BES’teki son düzenlemelerle ilgili görüşlerini, Sigortamedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda paylaştı. Programda, Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Gürkan, yasal düzenleme öncesinde, trafik tarafında bir belirsizlik olduğunu hatırlatarak; “SEDDK ve Türkiye Sigorta Birliği’nin, tüm sektör bileşenleri ile beraber çok iyi bir mücadele vererek trafik konusunda sektörün önünü açtığına inanıyorum. Herkesin yararına olacak bir netlik kazandık. Hem sigortalı hem sigorta şirketleri lehine bir kanun değişikliği gerçekleşti” dedi. Gürkan’a göre, BES’teki düzenlemeler de çok iyi bir fırsat ve bireysel emekliliğin gelişimine de katkısı olacak.

BES’te katılımcılar daha iyi hizmet alacak

BES’le ilgili yeni yönetmelikte üç temel değişikliğin olduğunu; bunların da müşteri perspektifinden bakıldığında çok olumlu gelişmeler olduğunu vurgulayan Gürkan, şu değerlendirmelerde bulundu:Yönetmelik değişikliği ile Bireysel Emeklilik Sistemi, gelişen piyasa koşulları ve robotik uygulamalarla birlikte fon dağılım değişikliği taleplerini karşılamada daha esnek olacak. Bu gelişme, katılımcıların yararını gözetiyor. Daha fazla fon değişikliği yapmak isteyen katılımcılara bu imkânın tanınması, sektörümüz ve katılımcılarımız adına olumlu bir gelişme.Düzenlemenin, müşterilerin bireysel emekliliğe ulaşımı ve BES’ten daha iyi hizmet alabilmesi için yapılmış bir uygulama olduğunu, müşteri lehine kazanımlar sunduğunu düşünüyorum. Düzenleme ile bir yıl içinde fon dağılım oranını değiştirmek isteyenlerin 6 hak ile belirlenen sınırı, 12’ye çıkarılıyor. Bu, memnuniyet yaratacak aynı zamanda finansal piyasaların daha yakından takip edilmesini sağlayacak.”

Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan

Süreç, ürün ve teknoloji altyapımızı yalınlaştırıyoruz

Programda, Allianz Türkiye’nin dönüşüm projeleri ile ilgili bilgiler de veren Gürkan şunları söyledi: Yola uzun zamandır dönüşüm projeleri ile çıktık. Pandemi olunca yürüttüğümüz IT projelerini nasıl yapacağımızı konuştuk. Gündemimizde her zaman geleceğe hazırlanmak var. Kendi grubumuz da önderlik ettiğimiz ‘çevik çalışma’ sistemine geçtik. Bunun faydalarını da görüyoruz. Bir diğer önceliğimiz yalınlık. Hem süreç hem ürün hem de teknolojik altyapımızı yalınlaştırıyoruz; böylece yüklerden kurtuluyoruz. Aynı şekilde sigortalı odaklılık; tabii ki her zaman sigortacı şapkamızla çok teknik bir iş yapıyoruz ama bunu sigortalı ve müşteri ihtiyaçları ile dengelemeye çalışıyoruz. Son olarak da veri diyebilirim. Veri, herkes tarafından konuşuluyor. Zaten veri zengini bir sektörüz. Veriyi çok daha efektif kullanacak altyapı yatırımları yapıyoruz.”

Kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler sunacağız

Programda, pandemi döneminde de büyük önem kazanan dijitalleşme ve inovasyon konusunda Allianz Türkiye’nin girişimlerini de anlatan Gürkan şu bilgileri verdi: “Covid-19 salgınıyla birlikte, tüketici tercih ve alışkanlıklarında yaşanan değişimler ve teknoloji kullanımının artması, sigorta sektöründe dijitalleşmenin önemini bir kez daha gösterdi. Bu süreçte, farklı platformlarda birden çok ürünü bir arada ve kendi arzusuna göre yönetmek isteyen müşteriler için inovatif ürün, hizmet ve servis uygulamalarını geliştirmenin artık çok daha önemli olduğunun bilincindeyiz. Bu nedenle önümüzdeki dönemde; kişiselleştirilmiş ürün ve hizmet sunmak amacıyla yeni fikirler, teknolojiler ve hizmet modelleri geliştirmek gibi konular daha fazla gündemimizde olacak.  Bu süreçte, sağlık müşterilerimize ‘Dr. Allianz Sağlık Danışma Hattı’ adında doktor ve hemşire kadromuz ile 7 gün 24 saat ücretsiz tıbbi danışmanlık sunduğumuz hizmetimizi iyileştirdik.”

“Müşterilerimize daha fazla kanaldan hizmet verebilmek amacıyla sesli hizmetimize, online platformlarımızdan yazılı ve görüntülü görüşme seçeneklerini ekledik. Bu sayede müşterilerimiz, tıbbi alanda ihtiyaç duydukları zaman, telefon, video ya da webchat ile yazılı olarak akıllarına takılan konuları Dr. Allianz’ın doktor ve hemşirelerden oluşan kadrosuna danışabiliyorlar.  Bunların haricinde irili ufaklı birçok branşta yaptığımız toplam 40’tan fazla uygulama değişikliği ve geliştirmemiz bulunuyor. Ürün tasarımından hizmet seviyesine kadar müşterisini dinleyen, anlayan ve yaşadığı problemli deneyimleri iyileştirmeye çalışan bir marka olmaya gayret gösteriyoruz. Önümüzdeki dönemde sadece müşterimizi değil insanı odağına alan, teknolojik altyapı ve yetkinlikler ile güçlendirilmiş çalışmalara yoğunlaşacağız. Acentelerimiz, paydaşlarımız ve partnerlerimiz ile yola çıktığımız bu projelerimizde değer yaratan, verimli, etkin ve daha iyi deneyimler sunmanın yeni yöntemlerini kurguluyoruz.”

Kâr odaklılık değil insan odaklılık merkeze alınmalı

Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan, pandemi döneminde, sektördeki sigorta şirketlerine yönelik de şu mesajları verdi: “Tüm dünyanın ciddiyetle üzerinde durması gereken bir pandemi döneminden geçiyoruz. Küreselleşmiş iş yapış şekilleri tamamen farklılaşan bir dünyada yaşıyoruz. Şirketlerin, net cevapların bilinmediği bir dünyada birçok belirsizliğe karşı sorumluluk alması gerekiyor. Bu anlamda, sadece kâr odaklı bir çalışma sistemi değil, şirket olarak bir hedef belirlenmesi ve bu hedefe giden yolda insan odaklılığı ve çevik çalışmayı merkeze alan bir kültür dönüşümü gerekiyor. Allianz olarak salgın hastalığı poliçelerimize dahil etme kararımız da tam olarak bunun göstergesi. Bundan sonraki süreçte teknolojinin daha çok kullanımı ile insan kaynağını yetkin kılmak, çevik çalışmalarını sağlamak ve çalışanları doğru yönetmek öncelikli olacak. Şirketlerin ve bireylerin sosyal sorumluluk alma kabiliyetini geliştiren faaliyetler de önem kazanacak. Şirketler, altyapılarını artık yeni düzene göre entegre etmeye çalışacaklar, her şey daha dijital, daha uzaktan erişilebilir olmaya başlayacak. ”

Allianz Global Türkiye’ye yatırım yapacak

Allianz Global’in, Türk sigorta sektörüne bakışı ile ilgili olarak değerlendirmelerde bulunan Gürkan, şunları söyledi: “Allianz Global, Türkiye’ye kendini çok yakın hissediyor. Her zaman da yatırım yapmaya istekli. Allianz Türkiye’ye çok güveniyorlar. Hatta bizim grup CEO’muzun ‘Geleceğimizi görmek istiyorsanız; Allianz Türkiye’ye bakın’ diye bir sözü vardır. Grup içerisinde birçok açıdan fark yaratıyoruz. Çevik çalışma ve sürdürülebilirlikte önderiz. Dijitalleşme, müşteri odaklılık konusunda da çok iyi olduğumuzu söyleyebilirim. Türkiye, Allianz Grubu içerisinde çok pozitif. Global bir şirketin getirmiş olduğu know how desteği de bizim için çok önemli.”

İlk çeyrekte Allianz Türkiye

  • Allianz Türkiye ise hayat dışı branşta yüzde 18,3 oranında büyüdü ve 2.476 milyon TL prim üretimine ulaştı. Sektör ikinciliğini korudu.
  • Trafik branşında yüzde 3,1, kasko branşında ise yüzde 14,7 oranında büyüme gerçekleştirdİ.
  • Sağlık branşında sektör lideri olarak yüzde 28,2 oranında büyüme elde etti.
  • Oto dışı branşlarda ise yüzde 11,1 büyüdü.

Tolga Gürkan sigorta sektörünün falına baktı

  • Sektörde ve dünyada sağlık ve sigortacılık artarak gündeme gelmeye devam edecek.
  • Covid-19 sürecinde sağlık sigortasının önemi anlaşıldı. Gelecekte özel ve tamamlayıcı sağlık poliçelerinin satışlarında artış yaşanacağını düşünüyoruz.
  • Koruyucu sağlık hizmetleri çok önemli bir kavram olacak ve sigortacılık sektöründe de tüm sağlık sektöründe de ürün ve hizmetlere entegre edilir hale gelecek.
  • Dağıtım kanallarımız açısından son derece önemli acentelerimizin, iş ortaklarımızın uzaktan satış ve hizmet yetkinliklerinin artırılması ve sektör şirketleri tarafından da desteklenmesi gerekecek.
  • Eksper gibi paydaşlarımız için ise, hasarı göremediği durumlarda fotoğraf ve beyan üzerinden işlem yapma gibi uzaktan çözümler devreye alınacak. Bu noktada dijital çözümler yine ön plana çıkacak.
  • Evlerde daha fazla zaman geçirmeye özen göstereceğimiz yeni yaşam biçimimizde konut sigortaları öne çıkacak. Hayat ve işsizlik sigortalarına olan talebin de artacağını öngörüyoruz.
  • Değişen beklenti ve ihtiyaçlarla bazı alanlarda özel poliçeler üretilebilir.  Hem bireyler hem de şirketler için siber risk sigortaları önem kazanacak.
  • İş dünyasında alacak ya da kâr kaybı gibi sigorta ürünleriyle sorumluluk sigortalarına da talebin artacağını söyleyebiliriz.
  • Öte yandan kısıtlanan seyahatler nedeniyle seyahat sigortalarında bir daralma öngörüyoruz.
  • Hastaların online platformlar üzerinden destek aldığı ‘tele sağlık’ uygulamaları da önem kazanacak. 
  • İptal olan organizasyonlardan kaynaklı hasar ödemelerinde de artış beklenebilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER