Mapfre Sigorta CEO’su Alfredo Muñoz, trafik sigortasında önümüzdeki yıl şüphesiz zarar yazacaklarını ancak her koşulda faaliyete devam edeceklerini söyledi. Muñoz, aynı zamanda Y ve Z kuşağının ihtiyaçlarını karşılayabilme hedefiyle dijital dönüşüm butonuna bastıklarını açıkladı.
SEVAL ÖZKAP | SİGORTAMEDYA
Mapfre Sigorta, Sigorta Haftası dolayısıyla basın mensuplarıyla bir araya geldi. Toplantı, Hotel Les Ottoman’da 30 Mayıs tarihinde Mapfre Sigorta CEO’su Alfredo Muñoz ve Mapfre Sigorta İcra Kurulu Üyesi Geleneksel Kanal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İlker Sırtıkırmızı’nın ev sahipliğinde gerçekleşti.
Şirketin geleceğe yönelik hedeflerinin paylaşıldığı ve gündeme ilişkin konulara değinilen toplantıda, Alfredo Muñoz, şirketin 10 yıldaki başarı öyküsüne dikkat çekerken, dijital dönüşüme yatırım yaptıklarını ifade etti.
Her koşulda faaliyete devam
Trafik sigortasında tavan fiyat uygulaması sonrasında bazı şirketler söz konusu branşta geri çekilmişti. Bu süreçte Mapfre Sigorta’nın pazar payının mart ayında yüzde 8 iken nisan ayında yüzde 13’e yükseldiğini belirten Muñoz, 2018 yılında bu branşta zararın kaçınılmaz olduğunu da dile getirdi. Muñoz, her koşulda faaliyet göstermeyi sürdüreceklerine vurgu yaparak, “Geçici olduğunu umduğumuz bu durumda çekilmemiz söz konusu değil” dedi.
10 yıllık süreçte şirketi 10’unculuktan 4’üncülüğe taşıdıklarını belirten Muñoz, bu süreçte hedeflerini üretim açısından aştıklarına dikkat çekti. Mapfre Grubu’nun Türkiye’ye inandığını kaydeden Muñoz, Mapfre Sigorta’nın grup içerisinde üretim büyüklüğü açısından İspanya, Brezilya ve Amerika’nın ardından dördüncü sırada olduğunu ifade etti. Uzun vadeli, sağlam adımlara sürdürülebilir büyümeyi tercih ettiklerini ifade eden Muñoz, adımlarını da bu yönde attıklarını söyledi.
Gelecek vadeden branşlarda iddialı
2017 yılı ilk çeyrek verileri hakkında da bilgi veren Muñoz, gelecek vadeden branşlarda da ilk beşte yer aldıklarını ifade etti. Muñoz, “Türkiye’de sigorta şirketleri arasında mühendislik branşında birinci sırada yer alıyoruz. 51 milyon 309 bin 100 TL’lik toplam prim üretimimizle pazarda yüzde 12,23’lük bir paya sahibiz. 2017’nin ilk çeyreğinde, sağlık branşında yüzde 8,26’lık payla dördüncü sırada yer alıyoruz, yılsonunda üçüncü sıraya yerleşmeyi hedefliyoruz. Kaskoda yüzde 7,18’lik pazar payı ile beşinci sıradayız. Özellikle kaskoda en çok önerilen sigorta şirketi olarak öne çıkıyoruz. Ekonomik büyümeye bağlı olarak yılsonuna kadar sektörde yüzde 10-15 aralığında bir büyüme öngörüyoruz. Türkiye’de sektörel açıdan çok büyük bir potansiyel var. Biz de özellikle dijital alanda geliştireceğimiz projelerle bu potansiyeli yakalamayı hedefliyoruz” dedi.
Hayat branşında yoğun olmasa da satışı sürdüreceklerini söyleyen Muñoz, bireysel emeklilik alanında şimdilik herhangi bir çalışmaları olmadığını da dile getirdi. Muñoz, ülkemizde gelişime açık gördüğü branşları ise konut ve genel aile sigortaları olarak sıraladı.
Hayat dışında Avrupa’da ilk beşteyiz
Muñoz, gelişmiş ülkelerde reel prim üretimindeki büyümenin yüzde 2.5 olurken, gelişen pazarlarda yüzde 9.8 olarak gerçekleştiğini belirtti ve Türkiye’de büyüme potansiyelinin yüksek olduğuna dikkat çekti. Muñoz ayrıca Mapfre Sigorta’nın global verilerine dair: “Mapfre Sigorta olarak hayat dışı sigortada Avrupa’nın ilk 5 sigorta şirketi arasında yer alıyoruz. Geçen yıl globalde 27 milyar 92 milyon Euro ciro ve 1 milyar 805 milyon Euro vergi öncesi kar elde ettik. Prim tutarımız ise 22 milyar 813 milyon 200 bin oldu. Yılın ilk çeyreğinde elde ettiğimiz 7 milyar 855 milyon Euro ciro ile geçen yılın aynı dönemine göre ciromuzu yüzde 8,1 artırdık. Prim üretimimiz ise yine geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 9,2 artırarak 5 milyar 218 milyon Euro prim üretimi gerçekleştirdik” şeklinde konuştu.
Geleceğin müşterileri: Y ve Z kuşağı
Foundacion Mapfre’nin (Mapfre Vakfı) gücünü her zaman arkalarında hissettiklerini dile getiren Muñoz, kurumsal sosyal sorumluluk bilinciyle kazandıklarını topluma geri verecek çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Dijital dönüşüm alanında yatırımlar yaptıklarını belirten Muñoz, “Y ve Z kuşağı müşteri portföyü oluştukça, bu kuşakların ihtiyaçlarını karşılamak adına adımlar atıyoruz” şeklinde konuştu. Türkiye’de bu anlamda fırsatların çok olduğunu söyleyen Muñoz, uzun ve sürdürülebilir ilişki tesis etmek istediklerini kaydetti. Acentelerin de bu dönüşümün bir parçası olması gerektiğine dikkat çeken Muñoz, “Gelecek, gelmek üzere. Bu nedenle geleceğin müşterilerine hizmet verebilmek adına gerekli hazırlıklarımızı yapmalıyız ve biz bu konuda tüm ilgili adımları atıyoruz” şeklinde konuştu.
2 milyon Mapfreli
İlker Sırtıkırmızı ise yaptığı konuşmada “Güven veren dost” mottosuyla hareket ettiklerini ifade ederken 2 milyon üzerinde Mapfreliye hizmet verdiklerini söyledi.
Ülkemizde sigorta penetrasyonunun düşük olmasının temel iki nedeni olduğunu belirten Sırtıkırmızı, bunları sigorta bilincinin düşük olması ve finansal durumun sabit olmaması olarak açıkladı.
Sigorta tüketicisinin yüzde 49’unu bayanların, yüzde 51’ini ise erkeklerin oluşturduğunu kaydeden Sırtıkırmızı, tüketicilerin sigorta alımında yüzde 68’inin acenteyi, yüzde 27’sinin ise banka kanalını tercih ettiğini açıkladı.
Sırtıkırmızı, sigorta alırken tüketicinin öncelikle markanın bilinirliğine, sonrasında fiyat ve teminatın içeriğine baktığını belirtirken, finansal durumun sabit olmaması nedeniyle poliçe iptal oranlarının yüzde 44’ü bulduğunu ifade etti.
“Tekil acentelerimizi yaratacağız”
Çok kanallı olma hedefleri olduğunu söyleyen Sırtıkırmızı, 3 bin acenteleri, acente olarak çalıştıkları bankaları olduğunu, broker kanalında da hizmet verdiklerini belirtirken, “Kendi tekil acentelerimizi yaratacağız. Bu doğrultudaki çalışmalarımız 1.5 yıl önce başladı. İnternet sigortacılığı alanında da çalışmalarımız sürüyor” dedi. Sırtıkırmızı, üretimin yüzde 65’ini acentelerden yüzde 25’ini ise brokerlerden karşıladıklarını da sözlerine ekledi.
DASK ve tamamlayıcı sağlığı dijitale taşıyor
Dijital alanda iki inisiyatifleri olduğunu belirten Sırtıkırmızı, “Global dijital dönüşüm modelinde süreçleri dijital hale getirip operasyonel mükemmeliyeti ve dağıtım kanallarının verimini artırmak hedefleniyor. Dijital sigortacılık ile ise halihazırda trafik sigortasında verdiğimiz teklif modelini ve ayrıca sigorta satışını DASK için de hayata geçireceğiz. İkinci yarıda tamamlayıcı sağlık sigortasında da fiyat sunmayı planlıyoruz. Sigorta Bot uygulamamız üzerinden müşterilerimiz trafik sigortasının yanı sıra yazışarak tamamlayıcı sağlık sigortası teklifi de alabilecek. Ayrıca özellikle yeni jenerasyona hizmet verecek bir mobil aplikasyon hedefimiz de var” dedi. Sırtıkımızı, inovatif bir şirket olmak hedefiyle genç nesilden oluşan bir takımın bu alanda çalışmalar yaptığını da açıkladı.
KISA KISA…
- 20 yıldır Mapfre Grubunda görev yapan Alfredo Muñoz, Türkiye’ye gelmeden önce Malta’da çalıştı.
- 100 ülkede faaliyet gösteren Mapfre’nin 37 milyon müşterisi bulunuyor.
- Grup, 2016 yılında 27 milyar Euro gelir elde etti.
- 37 bin çalışanı bulunan Mapfre’de, Türkiye’de görev alan çalışan sayısı 1.400.