SEDDK, motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortası tarife uygulamalarında değişik yapıldığını açıkladı. Buna göre poliçe düzenlemekten kaçınan şirketlerin poliçe düzenleme yetkisi durdurulabilecek.
Hala trafik poliçesi düzenlemekten kaçınan şirketlere, belirlenen poliçelerinde poliçe kesmeyi durdurma cezası geliyor.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), karayolları motorlu araçlar zorunlu mali sorumluluk sigortasında tarife uygulama esasları hakkında yönetmelikte değişiklik yapıldığını duyurdu.
3 günden 30 güne kadar işlem durdurma
12 Ağustos 2022 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan ve 1 Eylül 2022’de yürürlüğe girecek yönetmeliğe göre, poliçe düzenlemekten kaçındığı tespit edilen sigorta şirketlerinin, SEDDK tarafından belirlenen sigorta branşlarında veya tüm sigorta branşlarında poliçe düzenleme ve yenileme yetkisi 3 günden az 30 günden fazla olmamak üzere geçici olarak durdurulabilecek. Kaçınmanın devam etmesi halinde Kurul kararına istinaden bu süreler iki katına kadar arttırılıp ve/veya diğer tedbirler uygulanabilecek. Kurum, poliçe düzenlemekten kaçındığı tespit edilen sigorta şirketleri Kurul kararıyla resmî internet sitesinde ilan edebilecek.
Şirketlerin prim oranları yönetmelikte belirlenen oranları aşamayacak
Aynı yönetmelikte yer alan “2022 yılı Şubat ayından itibaren aylık yüzde 1,5 (bir önceki ayın azami prim tutarları üzerinden) olarak” ibaresinden sonra gelmek üzere”, 2022 yılı Eylül ayından itibaren aylık yüzde 4,75 (bir önceki ayın azami prim tutarları üzerinden) olarak” ibaresi eklenerek “Sigorta şirketleri tarafından araçların kullanım türü bazında belirlenen primler, yönetmelikte belirtilen oranların uygulanması sonucu elde edilecek prim tutarlarını aşamaz.” ifadelerine yer verildi.
Buna göre, 1 Eylül 2022 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere uygulanacak azami primler, 2022 yılı Ağustos ayında uygulanan araç grubu bazında 4. basamak azami primlerine; taksi, minibüs (sürücü dâhil 10-17 koltuk), otobüs (sürücü dâhil 18-30 koltuk), otobüs (sürücü dâhil 31 ve üstü koltuk), kamyon ve çekici araç gruplarında yüzde 10, diğer araç gruplarında yüzde 20 eklenerek uygulanacak
Menşetle haber içeriği arasındaki kopukluk?!!!
(Manşetin gerçekle de ilişkisi yok zaten….)